Η σκανδιναβική εταιρεία λιανικής πώλησης Carlings ήξερε ότι έπρεπε να κάνει μεγάλη εντύπωση όταν ξεκίνησε το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα το 2018, μετά από χρόνια που το είχαν πρωτοκάνει τα περισσότερα εμπορικά σήματα ενδυμάτων.

Η Carlings διαθέτει περισσότερα από 200 φυσικά καταστήματα στη Νορβηγία, τη Φινλανδία και τη Σουηδία και είναι γνωστή για το ευρύ φάσμα τζιν και casual ρούχων. Όταν τελικά άρχισε να πωλεί ηλεκτρονικά πέρυσι, ήθελε να κάνει κάτι που θα τραβούσε τους ανθρώπους στην ιστοσελίδα της και θα την έκανε να ξεχωρίζει.

Τα «ψηφιακά ρούχα», κομμάτια που ήταν διαθέσιμα μόνο ως ψηφιακά αντικείμενα, αποδείχθηκαν η απάντηση.

Τα ρούχα αυτά που ντύνουν τους αγοραστές τους μόνο σε φωτογραφίες, είναι πολύ δημοφιλή στους influencers.
Αντί να ξοδεύουν μεγάλα χρηματικά ποσά για να βγάλουν μια φωτογραφία στο Instagram, πλέον μπορούν να προσαρμόσουν τη φωτογραφία τους ντυμένοι με ένα ψηφιακό ένδυμα. Το κόστος για αυτά τα ρούχα κυμαίνεται από 10 έως 30 ευρώ και η πρώτη συλλογή είχε ξεπουλήσει μόλις από την πρώτη βδομάδα κυκλοφορίας της. Για την αρχική συλλογή της εταιρίας Carlings χρησιμοποιήθηκαν τέσσερις «ψηφιακοί ράφτες».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

@littlejinder is wearing Neo-Ex Silverhood Metallic Tracksuit, from our digital collection. ? All revenue from this project goes to @wateraid ? #carlings #adDRESSTHEFUTURE #littlejinder

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Carlings (@carlings_official) στις

Η ιδέα της ψηφιακής ένδυσης χρησιμοποιείται κυρίως σε παιχνίδια διάδρασης στο διαδίκτυο όπου μπορείς να ντύσεις τον διαδικτυακό ήρωα που υποδύεσαι με διάφορα ρούχα και αξεσουάρ. Το παιχνίδι «Kim Kardashian: Hollywood» είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα παιχνιδιού όπου ο ήρωας που επιλέγεις να υποδυθείς μπορεί να ντυθεί από διάσημους οίκους μόδας, όπως από τους Roberto Cavalli και Karl Lagerfeld έναντι ενός χρηματικού ποσού.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Living for this custom @louisvuitton titane trunk ? @Janky, wash your hands before you come any closer. ?

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Guggimon (@guggimon) στις

Κάποιοι πιστεύουν ότι στο μέλλον τα ψηφιακά ρούχα θα έχουν πολύ μεγάλη απήχηση στο κοινό και θα είναι κάτι σύνηθες. Στο παρόν όμως υπάρχουν πολλοί τεχνητοί φραγμοί για να μπορούν να παράγονται μαζικά. Η υπάρχουσα τεχνολογία και τεχνοτροπία μόλις τώρα αρχίζει να αναπτύσσεται. Οι περισσότεροι σχεδιαστές μόδας δεν έχουν τις γνώσεις για την τρισδιάστατη μοντελοποίηση και υλικά όπως το μαλλί και το μετάξι δεν μπορούν να αποδοθούν πλήρως στην τρισδιάστατη μορφή τους.

Πολλοί έχουν θετική γνώμη για τα ψηφιακά ρούχα μιας και καταρρίπτονται μέσω αυτών τα πρότυπα πολυτέλειας στα οποία κυριαρχεί το συμβατικά όμορφο μοντέλο. Οι influencers δεν χρειάζεται να ξοδεύουν πολλά λεφτά, να είναι λεπτοί και να έχουν πολλά ρούχα στη ντουλάπα τους για να βγάλουν μια φωτογραφία. Αυτό θα έχει επίσης και θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον αφού θα μειωθεί η κατανάλωση πόρων και η παραγωγή ρύπων.

Ωστόσο για άλλους τα ρούχα έχουν συναισθηματική αξία και η διαδικασία αγοράς και ένδυσής τους με αυτά αποτελεί πηγή χαράς, καθώς τα συνδέουν με προσωπικές καθημερινές στιγμές.

Η πρώτη εφαρμογή της ψηφιακής ένδυσης έχει στεφθεί με επιτυχία.

Μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι τα ψηφιακά ρούχα να ξεκινήσουν να «κατακτούν» τα κοινωνικά μέσα, αλλά όταν γίνει θα προκαλέσει πανικό.

Ένα ψηφιακό φόρεμα πωλήθηκε έναντι 9.500 δολαρίων στο Ethereal Summit στη Νέα Υόρκη τον Μάιο. Το φόρεμα με ονομασία “iridescence”, δημιουργήθηκε από την ψηφιακή αντιπροσωπεία The Fabricant, τη σχεδιαστή Johanna Jaskowska και την ομάδα blockchain Dapper Labs ενώ η Jaskowska το παρουσίασε στο Instagram προτού πωληθεί.