Στις αρχές του νέου έτους, δημοσιεύσεις, screenshots και memes με διάφορα πράσινα και κίτρινα τετραγωνάκια άρχισαν να κατακλύζουν το Twitter κάνοντας πολλούς χρήστες να αναρωτιούνται τι ακριβώς, είχε συμβεί και κυρίως, τι συμβολίζουν αυτά τα χρωματιστά κουτάκια; 

Μέσα σε λίγες μόλις ώρες, το μυστήριο είχε λυθεί. Επρόκειτο για το Wordle, ένα νέο διαδικτυακό παιχνίδι που έχει προκαλέσει φρενίτιδα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Για όποιον τυγχάνει να μην γνωρίζει το συγκεκριμένο παιχνίδι, οι παίκτες πρέπει να μαντέψουν μια λέξη, τη «λέξη της ημέρας», σε λιγότερες από 6 προσπάθειες. Αν μαντέψετε το σωστό γράμμα στη σωστή θέση, τότε αυτομάτως, το τετράγωνο γίνεται πράσινο. Σε αντίθετη περίπτωση, εάν δηλαδή είναι το σωστό γράμμα αλλά τοποθετηθεί από τους παίκτες σε λάθος θέση, το τετράγωνο θα γίνει κίτρινο. 

Σύμφωνα με το BusinessInsider, όλα ξεκίνησαν τον περασμένο Οκτώβριο, όταν o Τζος Γουόρντλ, ένας μηχανικός λογισμικού από το Μπρούκλιν, σχεδίασε το παιχνίδι για αυτόν και τη σύντροφό του. Μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου, το παιχνίδι απαριθμούσε 2 εκατομμύρια παίκτες. 

Ο Βρετανός ψυχολόγος Λι Τσέιμπερς, αποκαλύπτει πως το Wordle έχει καταφέρει να σημειώσει τεράστια επιτυχία καθώς για να παίξουμε το συγκεκριμένο παιχνίδι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τόσο τις περιοχές επεξεργασίας γλώσσας του εγκεφάλου όσο και τη λογική μας. Όπως όλα τα παιχνίδια, απελευθερώνει επίσης, ντοπαμίνη, ορμόνη που μας επιτρέπει να νιώθουμε ευχαρίστηση και ικανοποίηση.

Τα μυστικά της επιτυχίας

Φυσικά υπάρχουν και άλλοι λόγοι για τους οποίους το Wordle έγινε viral μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες. Αρχικά, το μόνο που χρειάζεστε για να έχετε πρόσβαση και να μπορείτε να παίξετε το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι να είστε συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο. Τίποτα άλλο. Δεν υπάρχουν κονσόλες παιχνιδιών ενώ τονίζεται πως είναι δωρεάν.

Δεύτερον, σε αντίθεση με πολλά διαδικτυακά παιχνίδια, το Wordle μπορεί να παιχτεί μόνο μία φορά την ημέρα, επομένως θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι αρκετά εθιστικό. Ο ίδιος ο Γουόρντλ δήλωσε πρόσφατα πως η επιτυχία του παιχνιδιού οφείλεται στη «στέρηση» που δημιουργεί στους παίκτες, καθώς προσφέρει μόνο μια λέξη την ημέρα. «Χρειάζεται να ξοδέψεις για αυτό μόλις τρία λεπτά τη μέρα», είπε στους The New York Times. «Κι αυτό είναι όλο. Δεν θέλει περισσότερο χρόνο από σένα». Παράλληλα, οι παίκτες πολλές φορές συνεργάζονται μεταξύ τους, γεγονός που αυξάνει τη διάδραση.

«Πρόκειται για ένα πολύ έξυπνο προϊόν γιατί οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι ακόμη και να κολλήσουν με το παιχνίδι και θέλουν να παίζουν με τις ώρες δεν μπορούν, θα πρέπει να περιμένουν μέχρι την επόμενη μέρα για να έχουν ξανά πρόσβαση στο επόμενο κρυπτόλεξο», είπε ο Λάντουποπ, διακεκριμένος ψυχολόγος.

«Το γεγονός ότι όλοι στο Twitter ασχολούνται με το συγκεκριμένο παιχνίδι μας κινεί την περιέργεια και μας παροτρύνει να ανακαλύψουμε και εμείς οι ίδιοι τι ακριβώς συμβαίνει», είπε ο Τσέιμπερς.

Η αισθητική μπορεί επίσης, να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία ενός παιχνιδιού, εξήγησε ο Τσέιμπερς λέγοντας ότι τα χρωματιστά τουβλάκια μπορεί να είναι καταπραϋντικά καθώς «φέρνουν ένα ανακουφιστικό επίπεδο ψυχολογικής τάξης ακόμα και όταν περιβάλλονται από χάος».

Ένας από τους βασικούς παράγοντες διαφοροποίησης του Wordle είναι ότι οι παίκτες σε όλο τον κόσμο μαντεύουν την ίδια λέξη την ίδια μέρα. «Το γεγονός ότι όλοι προσπαθούμε να λύσουμε το ίδιο κρυπτόλεξο μας φέρνει κοντά, βοηθώντας μας να νιώθουμε ότι αντιμετωπίζουμε ένα μεγαλύτερο πρόβλημα μαζί», προσθέτει.

Η συλλογική εμπειρία ενισχύει το ανταγωνιστικό μας πνεύμα. Ο Χάρισον Γκάουλαντ, προγραμματιστής βιντεοπαιχνιδιών, είπε ότι δεν ένιωθε την ανάγκη να μοιραστεί τα αποτελέσματα – σκορ του για άλλα διαδικτυακά παιχνίδια που έπαιξε. Αλλά με τον Wordle, ένιωσε την επιθυμία να το κάνει.

«Μέσα σε όλη την πολιτική δυσαρέσκεια, την οικονομική αβεβαιότητα, τις συνεχιζόμενες κρίσεις υγείας, υπάρχει έλλειψη αισιόδοξων ειδήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», υπογραμμίζει ο Λάντουποπ. «Το Wordle είναι κάτι ανάλαφρο, ξεκούραστο και διασκεδαστικό. Ξεφεύγουμε έστω και για λίγες ώρες μέσα στην ημέρα» καταλήγει.

Διαβάστε ακόμη

Eξοικονομώ: 20.000 αιτήσεις στέλνουν στην… παράταση το δημοφιλές πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης

Η εκλογική καφεμαντεία, ο «Λετονός» μνηστήρας του Χ.Α, και η πώληση της Εθνικής

H πολυτελής αλυσίδα Nobu των Ντε Νίρο, Ματσουχίσα και Τέπερ έρχεται στη Σαντορίνη (pics)