Ένα από τα πιο εντυπωσιακά σημάδια της αναστάτωσης που πλήττει τη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι όταν μια μάρκα που φημίζεται για την προσιτότητα και τη λειτουργικότητα των οχημάτων της αποδεικνύεται πολύ πιο κερδοφόρα από μια άλλη που κατασκευάζει μερικά από τα πιο πολυτελή και επιθυμητά αυτοκίνητα στον κόσμο.
Αυτό ακριβώς συμβαίνει αυτή τη στιγμή στον όμιλο Volkswagen AG. Στην τελευταία ανακοίνωση αποτελεσμάτων της την Παρασκευή, έγινε φανερό ότι η Skoda, θυγατρική που στοχεύει στη μαζική αγορά, καταγράφει ιστορικά υψηλά κέρδη, την ώρα που η Porsche AG, εισηγμένη εταιρεία σπορ αυτοκινήτων του ομίλου, αγωνίζεται να παραμείνει κερδοφόρα.
Συγκεκριμένα, η Skoda σημείωσε λειτουργικά κέρδη 739 εκατ. ευρώ για το β’ τρίμηνο — τα υψηλότερα στην ιστορία της — με περιθώριο 9,5% επί των πωλήσεων, επίπεδο που θα ζήλευε οποιαδήποτε premium μάρκα. Αντίθετα, η Porsche εμφάνισε μόλις 154 εκατ. ευρώ λειτουργικά κέρδη, ή περιθώριο 1,9%, πολύ μακριά από το 17,8% της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι. Η εταιρεία θα δημοσιεύσει αναλυτικά αποτελέσματα την επόμενη εβδομάδα.
Η Porsche, όπως και άλλες κατασκευάστριες πολυτελών οχημάτων, παραδοσιακά απολαμβάνει υψηλά περιθώρια, χάρη σε πιστό πελατολόγιο με υψηλή αγοραστική δύναμη. Όμως οι νέες συνθήκες, με δασμούς των ΗΠΑ και αυξημένο ανταγωνισμό από την Κίνα, ανατρέπουν τα δεδομένα. Η ίδια η Porsche παραδέχτηκε ότι το μοντέλο της δεν είναι πλέον βιώσιμο, επικαλούμενη τη συρρίκνωση πωλήσεων στην Κίνα, τις αστοχίες στην ηλεκτροκίνηση και το αυξημένο κόστος εξαγωγών προς τις ΗΠΑ, αφού όλα τα οχήματά της για την αμερικανική αγορά κατασκευάζονται στην Ευρώπη.
Η Audi, έτερη premium μάρκα του ομίλου VW, αντιμετωπίζει παρόμοια πίεση και έχει λανσάρει ειδική μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων για την κινεζική αγορά, χωρίς καν το έμβλημα με τους τέσσερις δακτυλίους — μια κίνηση που δείχνει την κλίμακα των παραχωρήσεων.
Αντίθετα, η Skoda ακμάζει. Ενώ διαθέτει παρουσία σε αγορές όπως Ινδία και Κίνα, η καρδιά των πωλήσεών της παραμένει στην Ευρώπη. Παλαιότερα τα οχήματά της θεωρούνταν «φθηνές» εναλλακτικές, σήμερα όμως η εικόνα έχει αλλάξει: μοντέρνος σχεδιασμός, ποιοτικά εσωτερικά, και μοντέλα με μπαταρία όπως το Enyaq SUV που καταγράφουν αυξημένη ζήτηση.
Η Skoda επωφελείται και από ανταγωνιστικό κόστος παραγωγής και οικονομίες κλίμακας λόγω της συνεργασίας της με άλλες μάρκες του ομίλου VW.
«Αυτό δείχνει τι μπορεί να επιτευχθεί με καλό προϊόν και σωστή δομή κόστους», τόνισε ο CFO της VW, Άρνο Άντλιτζ, σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές. Η Skoda έχει γίνει πρότυπο εντός του ομίλου – ακόμη και για την Porsche.
Η δομή του ομίλου VW, με πολλές και διαφορετικές μάρκες, του επιτρέπει να εξισορροπεί τις απώλειες σε κάποιους τομείς με κέρδη από άλλους. Ωστόσο, οι επιπτώσεις από τους δασμούς και τον κινεζικό ανταγωνισμό είναι γενικά αρνητικές: τα καθαρά κέρδη του ομίλου στο πρώτο εξάμηνο μειώθηκαν κατά 1/3, στα 6,7 δισ. ευρώ, και η VW περικόπτει τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους, εντείνοντας την ανάγκη για μείωση κόστους.
Αν δεν υπήρχε η Skoda να «τραβήξει» προς τα πάνω τα συνολικά αποτελέσματα, οι ζημίες θα ήταν ακόμη μεγαλύτερες. Ποιος θα το περίμενε;
Διαβάστε ακόμη
Αγώνας δρόμου στις Βρυξέλλες για να εξαιρεθούν τα ελληνικά προϊόντα από τους δασμούς 15%
Δικαστική θηλιά «σφίγγει» την Elbisco και την οικογένεια Φιλίππου
Ο μεγιστάνας των 155 δισεκατομμυρίων και οι βόλτες στην Ελλάδα (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.