Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις επιδοτήσεις των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων από την κεντρική κυβέρνηση έχει ως στόχο να προστατεύσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της από μια επερχόμενη πλημμύρα φθηνών κινεζικών αυτοκινήτων. Αλλά αν αυτή η έρευνα οδηγήσει σε δασμούς, τελικά οι μεγαλύτεροι χαμένοι θα είναι οι γερμανικές μάρκες κύρους.

Για τους κορυφαίους κατασκευαστές της Γερμανίας, Audi, BMW, Mercedes-Benz και Porsche, η Κίνα έχει αποδειχθεί μια ακόρεστη αγορά, ειδικά για τα κορυφαία (και πιο ακριβά) μοντέλα τους, όπως η Mercedes-Benz S-Class, η BMW Σειρά 7 και η Porsche Cayenne. Αυτά τα μοντέλα, ωστόσο, εισάγονται στην Κίνα από την ΕΕ κάτι που τα καθιστά εξαιρετικά ευάλωτα σε περίπτωση που το Πεκίνο αντιδράσει σε ενδεχόμενα μέτρα της ΕΕ.

«Όσοι ζουν σε γυάλινα σπίτια δεν πρέπει να πετούν πέτρες», ανέφεραν οι αναλυτές της Bernstein, Daniel Roeska και Eunice Lee σε σχετικό ενημερωτικό τους σημείωμα. Οι εν λόγω αναλυτές υπογράμμισαν ότι τι τέσσερις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πολυτελείας διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν μεγάλο πλήγμα εάν κλιμακωθεί η εμπορική διαμάχη.

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος προορισμός για τα πιο ακριβά οχήματα της Γερμανίας. Πέρυσι, η κινεζική αγορά αντιπροσώπευε περισσότερο από το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων των BMW Σειρά 7 και Mercedes-Benz S-Class. Η υπερπολυτελής Maybach αξίας 1,47 εκατομμυρίων γιουάν (190.000 ευρώ) που κατασκευάζεται από τη Mercedes-Benz πουλάει κατά μέσο όρο 1.000 κομμάτια τον μήνα στην κινεζική αγορά.

Για την Audi η Κίνα αντιπροσώπευε περισσότερο από το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεών της. Πέρυσι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εξήγαγε στην Κίνα περισσότερα από 10.000 πολυτελή σεντάν A8, τα οποία κατασκευάζονται αποκλειστικά στο Neckersulm της Γερμανίας.

Οι Roeska και Lee εκτιμούν ότι οι κινεζικές ροές εσόδων αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 25% των υποκείμενων καθαρών εσόδων των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Για ορισμένα μοντέλα μεγαλύτερου όγκου πωλήσεων, όπως τα μικρότερα και μεσαία σεντάν, η BMW και η Mercedes-Benz έχουν τοπικές κατασκευαστικές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες που τους επιτρέπουν να πωλούν αυτά τα αυτοκίνητα χωρίς τον τρέχοντα δασμό εισαγωγής 15%. Αλλά τα high-end μοντέλα τους παράγονται ως επί το πλείστον στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Η Mercedes-Benz πούλησε περισσότερα από 750.000 αυτοκίνητα στην Κίνα πέρυσι, εκ των οποίων πάνω από το 20% εισήχθησαν. Η BMW εξήγαγε περίπου το ένα τρίτο των συνολικών κινεζικών παραδόσεων, ενώ η Porsche δεν κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Κίνα.

Η μεγάλη έκθεση των γερμανικών εταιρειών στην κινεζική αγορά έχει μάλιστα αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αντιμέτωπες με προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, επικέντρωσαν πόρους στην κατασκευή και πώληση μοντέλων με το υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Ola Kallenius, η Mercedes-Benz ακολουθεί μια στρατηγική luxury μοντέλων, εν μέρει βασισμένη στο προφίλ πωλήσεων της εταιρείας στην Κίνα.

Ο επικεφαλής εμπορικός διαπραγματευτής της ΕΕ, Βάλντις Ντομπρόβσκις επιβεβαίωσε την «πιο δυναμική» στάση της Ενωσης για το εμπόριο με την Κίνα σε ομιλία του στο Πεκίνο τη Δευτέρα.

Εάν η Κίνα αποφασίσει να απαντήσει με εισαγωγικούς δασμούς, το «Made in Germany» – που θεωρείται εδώ και καιρό ένα σήμα τεχνολογικής και ποιοτικής υπεροχής – θα μπορούσε να αποδειχθεί μειονέκτημα.

Διαβάστε ακόμη

ΤΑΙΠΕΔ: Ο ΟΛΘ προτιμητέος επενδυτής για το λιμάνι Βόλου

Πετρέλαιο: Ζήτημα χρόνου η εκτόξευση στα $100 – Γιατί οι τιμές βρίσκονται σε υψηλό 13 μηνών

Kalas Group: Η ιστορία πίσω από το «εθνικό αλάτι» – Η αποχώρηση από τις Ελληνικές Αλυκές και τα επόμενα βήματα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ