Μεγάλο πλήγμα δέχθηκαν οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών με τις Volkswagen και Stellantis να βρίσκονται στο επίκεντρο των ρευστοποιήσεων, καθώς οι νέοι δασμοί που ανακοίνωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται να μειώσουν τις πωλήσεις των εργοστασίων τους στο Μεξικό.
Η VW, η οποία εξήγαγε περισσότερα από 500.000 οχήματα πέρυσι στις ΗΠΑ από το Μεξικό, έχασε έως 6,6% στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, ενώ η Stellantis, ο αμέσως μεγαλύτερος ευρωπαϊκός παραγωγός εκεί, υποχώρησε κατά 7,7%.
Οι δασμοί 25% του Τραμπ σε προϊόντα από το Μεξικό και τον Καναδά, που θα τεθούν σε ισχύ από την Τρίτη, θέτουν υπό αμφισβήτηση τις αλυσίδες εφοδιασμού που έχουν ιστορία δεκαετιών, ιδίως για τις αυτοκινητοβιομηχανίες από όλο τον κόσμο οι οποίες έχουν δημιουργήσει κόμβους παραγωγής στο Μεξικό προκειμένου να προμηθεύουν την αμερικανική αγορά. Οι Γερμανοί προμηθευτές αυτοκινήτων λειτουργούν περισσότερες από 330 εγκαταστάσεις στο Μεξικό, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας διαθέτουν εκεί αρκετά εργοστάσια που παρήγαγαν 716.000 επιβατικά αυτοκίνητα το 2023.
Οι δασμοί έρχονται σε μια ήδη επιβαρυμένη περίοδο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες αντιμετωπίζουν την ασθενέστερη ζήτηση σε βασικές αγορές, ιδίως για τα ηλεκτρικά οχήματα, και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από τους κινέζους κατασκευαστές. Ένας χρηματιστηριακός δείκτης των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και των προμηθευτών ανταλλακτικών έχει υποχωρήσει περίπου 12% τον τελευταίο χρόνο.
Οι μετοχές των κατασκευαστών πολυτελών αυτοκινήτων BMW AG και Mercedes-Benz Group AG κατέγραψαν πτώση επίσης κατά 4,5% και 1,9% αντίστοιχα. Η BMW, η οποία απασχολεί περίπου 3.700 εργαζόμενους στο εργοστάσιό της στο San Luis Potosi, εξήγαγε 95.151 οχήματα στις ΗΠΑ από το Μεξικό πέρυσι.
Όσον αφορά τους προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων, η Valeo SE και η Forvia SE πιθανολογείται ότι θα υποστούν βαρύ τίμημα, σύμφωνα με τους αναλυτές της Oddo BHF με επικεφαλής τον Μιχάλη Φουντουκίδη. Οι μετοχές της Valeo διολισθαίνουν πάνω από 8%, ενώ η Forvia βουλιάζει σχεδόν 10%.
Η VW εξήγαγε 526.535 οχήματα στις ΗΠΑ από το Μεξικό πέρυσι, σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία του Μεξικού. Η εταιρεία έχει μεγάλες εγκαταστάσεις παραγωγής σε μέρη όπως η Πουέμπλα και το Σαν Χοσέ Τσιάπα και απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους εκεί.
«Οι εισαγωγικοί δασμοί στα αυτοκίνητα που πωλούνται στις ΗΠΑ, αλλά παράγονται εκτός των ΗΠΑ έχουν άμεσες συνέπειες στην κερδοφορία των κατασκευαστών», δήλωσε ο Μόριτζ Κρόνενμπεργερ, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Union Investment, σε ηλεκτρονικό μήνυμα. «Οι τιμές αναμένεται να αυξηθούν κατά αρκετές χιλιάδες δολάρια για να αντισταθμιστούν οι δασμοί, γεγονός που με τη σειρά του θα επηρεάσει τον όγκο των πωλήσεων».
Η μετοχή της Daimler Truck Holding AG κατέγραψε πτώση 7,7% στον γερμανικό δείκτη DAX μετά την ανακοίνωση των δασμών. Η μάρκα Freightliner της γερμανικής εταιρείας ηγείται της αμερικανικής αγοράς φορτηγών, πουλώντας περίπου 90.000 οχήματα ετησίως. Η εταιρεία κατασκευάζει ένα μεγάλο μέρος των φορτηγών Freightliner που κατευθύνονται στις ΗΠΑ στο Μεξικό, με εργοστάσια στο Σαντιάγο και στο Σαλτίγιo. Διαθέτει, επίσης, κέντρα διανομής ανταλλακτικών στον Καναδά και το Μεξικό.
Διαβάστε ακόμη
Ευρωπαϊκά ομόλογα: Γιατί το 2025 είναι η χρονιά τους (διάγραμμα)
Οι δασμοί μεταξύ ΗΠΑ – Κίνας αναδιαμορφώνουν τη ναυτιλιακή αγορά
Φρανσουάζ Μπετανκούρ Mέγιερς: Η σιδηρά κυρία της L’Oreal παραδίδει τα ηνία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.