Η ιαπωνική εταιρεία έκλεισε μια εφάπαξ ζημία 1,50 δισεκατομμύρια δολαρίων το εξάμηνο έως τον Σεπτέμβριο για διαγραφές και άλλα έξοδα που συσσωρεύτηκαν από το all-in στοίχημά της στα EV.
Η Honda βρέθηκε να «πληρώνει τον λογαριασμό» για τις ζημιές και τις απομειώσεις που σχετίζονται με ηλεκτρικά μοντέλα που δεν πουλάνε καλά στις ΗΠΑ, καθώς και για επενδύσεις σε μελλοντικά EV που τώρα καθυστερούν ή επανεξετάζονται. Η τεράστια επιβάρυνση των EV επισκίασε το κόστος των δασμών από τις ΗΠΑ, οι οποίες κόστισαν στη Honda Motor Co. 1,10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Συνδυαστικά, οι κακή πορεία των EV και δασμοί οδήγησαν τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας σε λειτουργική ζημία 480,9 εκατομμύριων δολαρίων. Η Honda περιέγραψε λεπτομερώς την ύφεση, ενώ ανακοίνωσε ότι τα συνολικά λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 41% το πρώτο οικονομικό εξάμηνο.
«Η ηλεκτροκίνηση θα καθυστερήσει, επομένως πρέπει να αναθεωρήσουμε σημαντικά τα μελλοντικά επενδυτικά μας σχέδια, συμπεριλαμβανομένου του όγκου και του αριθμού των ηλεκτρικών μοντέλων», δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος Νορίγια Καϊχάρα. «Αναμένουμε ότι το περιβάλλον της αγοράς θα γίνει σημαντικά πιο δύσκολο. Η επίτευξη των στόχων πωλήσεων EV θα είναι πιθανότατα αρκετά δύσκολη».
Η Honda αντιμετωπίζει την ίδια δυσχερή κατάσταση με τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο, οι οποίες ανακαλούν τα σχέδια για τον εξηλεκτρισμό και ακυρώνουν την κυκλοφορία νέων EV μοντέλων, συχνά με σημαντικό κόστος.
Οι κατασκευαστές που κάποτε ήταν αισιόδοξοι για τα EV αντιμετωπίζουν τώρα εκτός από τη μείωση της ζήτησης για τα αυτοκίνητα και την κατάργηση των εκπτώσεων φόρου στις ΗΠΑ καθώς και των κινήτρων για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων σε τοπικό επίπεδο.
Η Honda ωστόσο είναι πιο εκτεθειμένη από τους περισσότερους Ιάπωνες ανταγωνιστές της επειδή ήταν η πιο επιθετική στον εξηλεκτρισμό, επενδύοντας δισεκατομμύρια σε κόμβους παραγωγής EV στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Ήταν η μόνη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που έθεσε χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή κατάργηση της εσωτερικής καύσης έως το 2040, παρόλο που τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν λιγότερο από το 2% της εγχώριας αγοράς της Ιαπωνίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Τοσιχίρο Μίμπε, επισήμανε τις επικείμενες επιπτώσεις ήδη από τον περασμένο Μάιο, μειώνοντας δραματικά τους στόχους επενδύσεων και πωλήσεων της εταιρείας για τα EV εν μέσω του μεταβαλλόμενου ρυθμιστικού και εμπορικού τοπίου.

Μόλις πέρυσι, η Honda είχε οραματιστεί ότι θα πουλάει έως και δύο 2 εκατομμύρια EV παγκοσμίως το 2030. Τώρα ο Μίμπε είπε ότι η εταιρεία εκτιμά τον όγκο των EV σε περίπου 700.000 έως 750.000 μέχρι τότε.
Το οικονομικό πρώτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, η Honda έκλεισε με ζημία 762.5 εκατομμύριων δολαρίων για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία επεκτάθηκαν κατά 741,7 εκατομμύρια δολάρια την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε την τελευταία περίοδο από την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που προκλήθηκε από μια διαμάχη μεταξύ Κίνας και Ολλανδίας σχετικά με την ολλανδική εταιρεία κατασκευής ημιαγωγών Nexperia.
Η αναστολή εργασιών των εργοστασίων της Honda στη Βόρεια Αμερική θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια πωλήσεων 110.000 οχημάτων, όπως δήλωσαν στελέχη της εταιρείας στις 7 Νοεμβρίου κάτι που μεταφράζεται σε 1,01 δισ. δολάρια.
Η Honda επηρεάστηκε σοβαρά κυρίως επειδή τα κρίσιμα εξαρτήματα προέρχονταν από έναν μόνο προμηθευτή, ενώ, επειδή τα εργοστάσιά της λειτουργούσαν σχεδόν σε πλήρη δυναμικότητα, δεν υπήρχε επιπλέον απόθεμα ανταλλακτικών.
Η αστοχία των EV της Honda ήταν στο επίκεντρο της Έκθεσης Κινητικότητας της Ιαπωνίας τον περασμένο μήνα, όπου η σειρά EV της επόμενης γενιάς της Σειράς 0 ήταν το κύριο αξιοθέατο. Η εταιρεία έκανε το ντεμπούτο της με δύο πρωτότυπα EV που θα κυκλοφορήσουν τα επόμενα δύο χρόνια, ένα νέο συμπαγές crossover της Σειράς 0 και ένα hot hatch EV. Και τα δύο στοχεύουν σε παγκόσμιες αγορές και παρουσιάστηκαν δίπλα σε δύο επιπλέον πρωτότυπα της Σειράς 0.
Ταυτόχρονα στην Κίνα οι πωλήσεις ήταν χαμηλές επειδή οι Κινέζοι πελάτες βλέπουν τα αυτοκίνητα της Honda ως υπερτιμημένα. Δεν διαθέτουν τις προηγμένες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης που βλέπουν οι πελάτες στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής μάρκας. «Είναι απαραίτητη μια θεμελιώδης αναθεώρηση», είπε η Καϊχάρα.
Διαβάστε ακόμη
AI, Nvidia και dot-com déjà vu: Οι νέες ανησυχίες του Mr. Big Short (tweet)
Morgan Stanley: Kορυφαία επιλογή οι ελληνικές μετοχές το 2026 (πίνακες)
Η θεωρία του βάζου με τις μπίλιες: Πώς χτίζουμε την εμπιστοσύνη με τους άλλους
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.