Οι περισσότερες έρευνες αγοράς καταλήγουν πως τα μελλοντικά οικογενειακά αυτοκίνητα θα είναι κατά κόρον SUV. Αυτό μπορεί να ανιχνευτεί εύκολα και από την κατακόρυφη αύξηση του μεριδίου που καταλαμβάνουν τα οχήματα ελεύθερου χρόνου στην παγκόσμια αγορά εις βάρος άλλων, μέχρι πρότινος δημοφιλών, κατηγοριών.

Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να σας κουράζουμε με τη σπουδαιότητα της παρουσίας τους (άλλη μια φορά) στις σελίδες του περιοδικού μας. Αυτό άλλωστε λίγο πολύ το έχετε εμπεδώσει.

Εκείνο που πιθανότατα επίσης θα έχετε αντιληφθεί είναι η κατά μέτωπο επίθεση της Hyundai σε όλες τις κατηγορίες το τελευταίο διάστημα, με προϊόντα που βάζουν μεμιάς δύσκολα σε κραταιές ευρωπαϊκές δυνάμεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το κάνει μάλιστα με τρόπο πειστικό, δεν στέκεται δηλαδή αποκλειστικά στο αισθητικό σκέλος, αλλά πολύ περισσότερο εμβαθύνει σε τεχνολογίες και ποιότητα οι οποίες σε τίποτα δεν θυμίζουν το παρελθόν της.

Το Tucson είναι η κατ’ εξοχήν τέτοια περίπτωση. To επιβλητικό αμάξωμά του δεν περνά από πουθενά απαρατήρητο, ενώ οι δυο άκρες του είναι τόσο φουτουριστικές σχεδιαστικά που εύκολα κάνουν τον αδαή να αναρωτηθεί περί τίνος πρόκειται τελικά. Κάτι οι διαστάσεις και ο όγκος του, κάτι η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω, το Tucson είναι βέβαιο ότι θα σε κάνει να γυρίσεις να το ξανακοιτάξεις.

Το Tucson εν κινήσει κάνει ακόμη και εξαιρετικά ανταγωνιστικά μοντέλα, όπως το Kuga, να δείχνουν κάπως υποδεέστερα, ή καλύτερα μικρότερα σε κατηγορία απ’ ό,τι πραγματικά είναι

Κάτι βέβαια που δεν ισχύει στην περίπτωση του Kuga, το οποίο ναι μεν διατηρεί σύγχρονες γραμμές, δεν αποκλίνει όμως στο παραμικρό από την εταιρική ταυτότητα της Ford που χαρακτηρίζει από το πιο μικρό έως το μεγαλύτερο μοντέλο στη γκάμα της. H Ford έχει αποδείξει σε όλους πως με ό,τι καταπιάνεται γνωρίζει να το φτιάχνει καλά, σε διαφορετική περίπτωση δεν μπαίνει καν στη διαδικασία να περάσει στην παραγωγή οποιοδήποτε πρωτότυπο. Εχοντας, λοιπόν, παρακολουθήσει στενά τις κινήσεις της τα προηγούμενα χρόνια, είσαι απόλυτα πεπεισμένος για την αξία του προϊόντος, ανεξάρτητα από την κατηγορία της οποίας την πόρτα χτυπά η εταιρεία.

Το Kuga υπό αυτό το πρίσμα δεν είναι τίποτα λιγότερο από αυτό που περιμέναμε. Δικαιώνει τις προσδοκίες, αφού εμφανίζεται διαβασμένο σε καίριους τομείς της κατηγορίας C-SUV όπου ο πήχης και οι απαιτήσεις έχουν ανέβει ψηλά. Για τη Ford το στοίχημα ήταν διπλό. Από τη μια έπρεπε άμεσα να επιβάλλει τις αρχές της χωρίς παρεκκλίσεις σε ένα όχημα τέτοιου τύπου, από την άλλη να ακολουθήσει τις σειρήνες της εποχής προσεγγίζοντας περισσότερο σε χαρακτήρα τα φιλικότερα crossover, σε σχέση με τα πιο hard core τζιποειδή όπως ήταν το προηγούμενο Kuga.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Tucson είναι αναμφισβήτητα η καμπίνα των επιβατών. Ο διάκοσμος αποτελείται από μια σύνθεση ποιοτικών υλικών εκλεπτυσμένου φινιρίσματος και τεχνολογίας αιχμής. Το σύστημα πολυμέσων και συνδεσιμότητας είναι ταχύτερο και πιο σύγχρονο σε σχέση με το αντίστοιχο SYNC 3 που χρησιμοποιεί το Kuga, όπως και τα περισσότερα Ford. Οι πίσω επιβάτες του Tucson αισθάνονται ότι επιβιβάστηκαν σε πολυτελή limo και όχι σε όχημα ελεύθερου χρόνου.

Παρότι το βάρος έπεσε σε έναν πιο στρογγυλεμένο χαρακτήρα όπου η πρακτικότητα φιγουράρει πρώτη στη λίστα, το Kuga δεν διαρρηγνύει τους δεσμούς με την οδηγική ικανότητα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα του blue oval

Οταν πάλι αυτοί απουσιάζουν, οι πλάτες των πίσω καθισμάτων (η κλίση των οποίων ρυθμίζεται) αναδιπλώνονται και εξοικονομούν πολλά αξιοποιήσιμα λίτρα. Εξαιτίας του μεγάλου μεταξονίου οι εσωτερικοί χώροι είναι κορυφαίοι, με αποτέλεσμα το Tucson να καταλαμβάνει σε αυτό το σκέλος μια από τις πρώτες θέσεις συνολικά στην κλάση του.

Στο χωροταξικό σκέλος βέβαια το Kuga – με την επίσης εξαιρετική ποιότητα υλικών και τον πλούσιο εξοπλισμό – κυμαίνεται σε παρόμοια επίπεδα άνεσης για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ διεκδικεί μικρό προβάδισμα στον τομέα της ευέλικτης διαμόρφωσης λόγω του συρόμενου (κατά 150 mm) πίσω καθίσματος. Η εργονομία είναι προσεγμένη και δεν θα επιβαρύνει σε καμία περίπτωση τον οδηγικό φόρτο. Παράλληλα, η ύπαρξη αρκετών μεγάλων χώρων για μικροαντικείμενα, βοηθά σημαντικά στην καθημερινότητα του χρήστη όπως και στα ταξίδια. Ευκολίες όπως η βάση ασύρματης φόρτισης για κινητά προσφέρουν επιπλέον ευχρηστία.

Στο εσωτερικό τους κάθεσαι ψηλά έχοντας ό,τι χρειαστείς κοντά σου, δίχως να ψάχνεις διακόπτες εδώ κι εκεί. Το μόνο που πρέπει να συνηθίσεις είναι η ψηφιοποίηση ακόμη και των βασικών λειτουργιών, όπως είναι για παράδειγμα η χρήση του ηχοσυστήματος και συγκεκριμένα του ραδιοφώνου. Είναι γεγονός όμως ότι στο Tucson θα εισπράξεις μια πιο πολυτελή αίσθηση παραμονής με ακόμη πιο προσεγμένο φινίρισμα, σε σχέση πάντα με τον πολύ αξιόλογο αντίπαλό του, το Kuga.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Tucson είναι αναμφισβήτητα η καμπίνα του. Ο διάκοσμος αποτελείται από σύνθεση ποιοτικών υλικών, εκλεπτυσμένου φινιρίσματος και hi tech τεχνολογίας. Οι πίσω επιβάτες αισθάνονται ότι επιβιβάστηκαν σε limo και όχι σε όχημα ελεύθερου χρόνου

Ακόμα και ένας παραδοσιακός φίλος της οδήγησης, όπως αυτοί που επιλέγουν μοντέλα της Ford, θα υποκλιθεί τελικά στον μεγαλοπρεπή τρόπο με τον οποίο το Tucson σε αποκλείει από τα δρώμενα και σε μεταφέρει στο δικό του αγχολυτικό περιβάλλον. Μπορεί να μην ποντάρει τόσο στο οδηγοκεντρικό ταλέντο, όπως το Kuga, ωστόσο το Hyundai είναι συνολικά τόσο εξονυχιστικά πολιτισμένο και αποτελεσματικό στον δρόμο που δεν θα βρεις εύκολα να του προσάψεις κάποιο αρνητικό στοιχείο.

Η μόνωση, η «απόκοσμη» κύλιση, η ενδελεχής απόσβεση της ανάρτησης, η προοδευτικότητα στις αντιδράσεις αποτελούν σήμα κατατεθέν, τίποτα δεν γίνεται απότομα ή αιφνιδιαστικά. Το Tucson εν κινήσει κάνει ακόμη και εξαιρετικά ανταγωνιστικά μοντέλα, όπως είναι το Kuga, να δείχνουν μικρότερα σε κατηγορία απ’ ό,τι πραγματικά είναι. Δεν ξέρω τι ήπιαν εκεί στην Κορέα, πάντως το SUV της Hyundai κάνει τα πάντα ευκολότερα και κυρίως πιο άνετα σε σχέση με το Kuga, σε τέτοιο σημείο που δεν θέλεις να αποχωριστείς το executive εσωτερικό του.

Στον αντίποδα, η συνταγή της Ford είναι γνωστή και πετυχημένη. Ενα πλαίσιο που διακρίνεται για την ακαμψία του, έχοντας κερδίσει τις εντυπώσεις στο Focus – σημείο αναφοράς στην οδική συμπεριφορά της κλάσης C και όχι μόνο. Μια καλορυθμισμένη ανάρτηση και ένα συγκεντρωμένο μπροστινό που αντιδρά ακόμα και στις πιο μικρές κινήσεις των χεριών του οδηγού. Οσο στερεότυπα και να ακούγονται αυτά, ωστόσο δεν είναι δεδομένα, παρότι αποτελούν τελικά τον κανόνα προκειμένου να εισπράξεις ένα αξιόλογο οδηγικό αποτέλεσμα.

Στο χωροταξικό σκέλος βέβαια το Kuga – με την επίσης εξαιρετική ποιότητα υλικών και τον πλούσιο εξοπλισμό – κυμαίνεται σε παρόμοια επίπεδα άνεσης για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών

Μετά από λίγο χρονικό διάστημα πίσω από το τιμόνι του Kuga, επιβεβαιώνεις πως άλλο ένα δείγμα γραφής Ford μπολιάστηκε με το DNA της, ακόμα κι αν εδώ αφορά ένα όχημα με ψηλότερο κέντρο βάρους και διαφοροποιημένη φιλοσοφία, πιο επικεντρωμένη σε ένα φιλικότερο και πιο άνετο set up. Η απορρόφηση των κραδασμών που προέρχονται από ένα χαλασμένο ασφαλτοτάπητα ή από χωματόδρομο είναι υποδειγματική και υπό αυτή την έννοια το Kuga μπορεί να χαρακτηριστεί all terain, χωρίς όμως εκείνο τον «μαγικό» τρόπο που επιστρατεύει το Tucson για να… χαϊδέψει το έδαφος. Στην πίεση ο εσωτερικός εμπρός τροχός του Ford αποφορτίζεται γρήγορα και ίσως σπινάρει στην έξοδο κάποιας κλειστής στροφής. Σε κάθε υπερβολή πάντως, το ESP θα επέμβει άμεσα, κάτι που ισχύει και στο Tucson με το βαρύτερο αποτύπωμα στις αλλαγές κατεύθυνσης.

Στο κομμάτι των κινητήρων, ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.6 με την αρωγή του ήπια υβριδικού συστήματος του Tucson δεν αφήνει αμφιβολίες, τόσο για την υπεροχή ισχύος όσο και για τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Λειτουργεί χωρίς σκορτσαρίσματα από πολύ χαμηλά, με σχεδόν «ηλεκτρική» απόδοση. Παρʼ όλα αυτά, ο 3κύλινδρος 1.5 του Kuga αποδεικνύεται σε χαμηλό εύρος περιστροφής πιο ψυχωμένος από τον αντίπαλό του.

Tο SUV της Hyundai κάνει τα πάντα ευκολότερα και κυρίως πιο άνετα σε σχέση με το Kuga, σε τέτοιο σημείο που δεν θέλεις να αποχωριστείς το executive εσωτερικό του

Στα μελανά σημεία των δύο αυτοκινήτων σημειώνουμε τον περίεργο σε λειτουργία ηλεκτρονικό (by wire) συμπλέκτη του Tucson, ο οποίος σε κάνει να αισθάνεσαι πρωτάρης σε σχολή οδηγών, αφού δυσκολεύεσαι να συνηθίσεις το σημείο εμπλοκής, ενώ και στα κατεβάσματα των σχέσεων μοιάζει σχετικά αδύναμος. Από την άλλη, το ηχόχρωμα από το 3κύλινδρο κροτάλισμα του μοτέρ της Ford όσο ο ρυθμός αυξάνεται, δεν συνάδει με το ύφος της κατασκευής του Kuga.

Φινάλε. Είναι τόσο υψηλό το επίπεδο παροχής υπηρεσιών του νέου Tucson σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς, που κάνει ένα καθʼ όλα ολοκληρωμένο SUV όπως το Kuga να δείχνει μισή γενιά πίσω, αλλά και μικρότερο αυτοκίνητο σε feeling απ’ ό,τι στην πραγματικότητα είναι. Στην επιχειρηματολογία της τελικής έκβασης προσθέστε τον προηγμένο υπερπλήρη τεχνολογικό εξοπλισμό, την πληρότητα του κινητήρα, όπως επίσης και τη συνολικά μαξιμαλιστική προσέγγιση του SUV της Hyundai (παρότι το Kuga είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις). Τα παραπάνω ισχύουν χωρίς εντέλει να επιβαρύνεται -συγκριτικά με τον αντίπαλό του- το οικονομικό ισοζύγιο. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι αποτελεί την επιλογή μας.

KEY TECH
Hyundai Tucson
Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.6  άμεσου ψεκασμού ανήκει στην οικογένεια συνόλων Smartstream και ενσωματώνει τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενης διάρκειας βαλβίδων (CVVD). Για πρώτη φορά σε χειροκίνητο κιβώτιο προσφέρεται η λειτουργία coasting. Στο πρόγραμμα Eco, όταν αφήσεις το πόδι από το γκάζι, ο κινητήρας απεμπλέκεται από τη μετάδοση, με αποτέλεσμα ή να δουλεύει στο ρελαντί ή να απενεργοποιείται εντελώς, προκειμένου το αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα. Η ενεργοποίησή του πραγματοποιείται άμεσα και ομαλά από το ηλεκτρομοτέρ BISG 48V. Στα υπόλοιπα, το στάνταρ σύστημα υποβοήθησης οδηγού Lane Following Assist διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας τόσο σε στροφές όσο και σε ευθείες.

KEY TECH
Ford Kuga
Η πλατφόρμα C2 της Ford χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Focus προσδίδοντας 10% περισσότερη στρεπτική ακαμψία και μειώνοντας παράλληλα το συνολικό βάρος έως και 80 kg συγκριτικά με τον προκάτοχο. Το Kuga υιοθετεί σύστημα Intersection Assist 1.0, το οποίο επενεργεί αυτόματα στα φρένα όταν ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης σε διασταύρωση. Αισθητήρες σκανάρουν το περιβάλλον αναγνωρίζοντας την ύπαρξη πεζών και ποδηλάτων. Υπάρχει επίσης και η λειτουργία Local Hazard Information, όπου ο οδηγός ενημερώνεται έγκαιρα για κάποια επικίνδυνη κατάσταση, ακόμη και αν αυτή δεν είναι ορατή λόγω άλλων οχημάτων ή στροφών του δρόμου μπροστά του. Ο αλουμινένιος 3κύλινδρος 1.5 EcoBoost ενσωματώνει διπλό σύστημα ψεκασμού, μεταβλητό χρονισμό, GPF και απενεργοποίηση κυλίνδρου.

TECH
FORD KUGA 1.5 ECOBOOST
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.497 cc, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.614/1.883/1.678 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.710 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 475-645 lt

HYUNDAI TUCSON 1.6 T-GDi 180 PS 48V HYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, MHEV 48V, ΜΠΑΤΑΡΙΑ 0,44 kWh, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.500/1.865/1.650 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 577 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
FORD 150 PS @ 6.000 rpm, 24,5 kgm @ 1.600-4.000 rpm
HYUNDAI 180 PS @ 5.500 rpm, 27,5 kgm @ 1.500-4.500 rpm

ΒΑΡΟΣ
FORD 1.564 kg
HYUNDAI 1.463 kg

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟ
FORD 10,4 kg/PS
HYUNDAI 8,2 kg/PS

0-100 km/h
FORD 9,7”
HYUNDAI 9,4”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
FORD TEST 8,9 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,5 (WLTP)
HYUNDAI TEST 9,2 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 6,6 (WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
FORD 195 km/h
HYUNDAI 205 km/h

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
FORD 54 lt
HYUNDAI 54 lt

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
FORD 605 km
HYUNDAI 587 km

CO2
FORD 150 g/km
HYUNDAI 150 g/km

ΤΙΜΗ
FORD ΑΠΟ €26.716 (Titanium)
HYUNDAI ΑΠΟ €26.590 (Premium)

Διαβάστε ακόμα: 

Στο ΦΕΚ τα νέα περιοριστικά μέτρα – Αναλυτικά τι ισχύει από Δευτέρα

Γιώργος Κοσκωτάς: Πώς ζει σήμερα ο άνθρωπος που συγκλόνισε την Ελλάδα με το μεγαλύτερο σκάνδαλο της Μεταπολίτευσης (pics)

Ετοιμαστείτε για ακριβότερο (και πικρότερο) καφέ – Τι συμβαίνει με τη δημοφιλέστερη ποικιλία στον πλανήτη