Το πρώτο πράγμα που νιώθεις μπαίνοντας στο Subaru Forester είναι αυτό το αίσθημα εποπτείας που σπανίζει πια στα περισσότερα «SUV του σαλονιού». Ψηλή θέση οδήγησης, χαμηλή γραμμή παραθύρων, εξαιρετική περιμετρική ορατότητα.

Ξέρετε γιατί; Διότι η σχεδίασή του δεν έχει το άγχος του μοντερνισμού. Το Forester δεν διαπρέπει σχεδιαστικά με περίτεχνες καμπύλες, ακμές ή κουπέ οροφές. Ακολουθεί μια λογική «form follows function» που πολλούς μπορεί να τους κάνει να το θεωρήσουν παρωχημένο σχεδιαστικά, αλλά στην ουσία πετυχαίνει δύο πράγματα: πρακτικότητα και διαχρονικότητα.

Το νέο Subaru Forester έχει προσπαθήσει να εκσυγχρονιστεί τόσο όσο. Η μάσκα έχει αποκτήσει μια πιο ενιαία «εξηλεκτρισμένη» μορφή, οι θόλοι των τροχών είναι πιο τονισμένοι για να υπογραμμίσουν την περιπετειώδη υπόστασή του και τα LED φωτιστικά σώματα χαρίζουν μια πιο καθαρή σχεδιαστική υπογραφή εμπρός και πίσω.

Αλλά μέχρις εκεί. Το βασικό περίγραμμα παραμένει αναλλοίωτο και όσοι πιστοί προσέλθετε. Εκείνο που έχει αλλάξει είναι η περαιτέρω έμφαση στην πρακτικότητα. Το νέο Forester είναι μεγαλύτερο από ποτέ, έχοντας προσθέσει στο μήκος του περίπου 3 cm για να φτάσει τα 4,67 m. Ομοίως έχει αυξηθεί κατά 1,5 cm το πλάτος (1,83 m), ενώ αμετάβλητα έχουν παραμείνει τόσο το ύψος (1,73 m) όσο και το ούτως ή άλλως μεγάλο μεταξόνιο των 2.670 mm.

Στο εσωτερικό το ταμπλό είναι καθαρό, λειτουργικό, με μια κεντρική οθόνη αφής 11,6”, η οποία έχει ένα σχετικά εύκολο και πληρέστατο μενού (στο πάνω μέρος έχει info για θερμοκρασίες λαδιού/νερού, τις γωνίες του αμαξώματος κ.ά.) και πλήρη συνδεσιμότητα σε Apple CarPlay και Android Auto. Οι γραφικές απεικονίσεις έχουν βελτιωθεί, η ανταπόκριση είναι γρήγορη και γενικά όλα είναι εκεί που τα περιμένεις – χωρίς εντυπωσιασμούς, αλλά και χωρίς ελλείψεις.

Στη βάση του ταμπλό υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό βελτιώνοντας την εργονομία. Πληρέστατη είναι και η πληροφόρηση από τον αναλογικό πίνακα οργάνων (ενδιάμεσα υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών), ενώ τους διακόπτες στο τιμόνι -αν και στην αρχή φαίνονται πολλοί- στην ουσία τους μαθαίνεις γρήγορα και βελτιώνουν σοβαρά τη χρηστικότητα.

Το νέο Forester διαθέτει σύγχρονο πακέτο ασφάλειας και υποβοήθησης που ονομάζεται Eyesight και είναι αναβαθμισμένο με πέντε νέες λειτουργίες. Η συνολική αίσθηση ποιότητας δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει αλλά να αντέξει. Τα υλικά είναι στιβαρά, οι επενδύσεις προσεγμένες και η συναρμογή παράδειγμα προς μίμηση. Είναι ένα εσωτερικό που δείχνει πως έχει φτιαχτεί για να τα βάλει με τον χρόνο και να υπερισχύσει.

Ενα από τα ισχυρά χαρτιά του Forester είναι οι χώροι. Η καμπίνα προσφέρει άνεση για πέντε ενήλικες με μεγάλο χώρο για τα πόδια των πίσω, ψηλές θέσεις καθισμάτων και θήκες αποθήκευσης παντού. Ο χώρος αποσκευών των 508 lt είναι πρακτικός, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα.

Στον δρόμο το Forester αποπνέει ένα αίσθημα ασφάλειας και ουσιαστικής ποιότητας κύλισης. Η ανάρτηση απορροφά τα πάντα χωρίς να απομονώνει τον οδηγό, το σύστημα διεύθυνσης είναι σταθερό – αν και γύρω από την ευθεία του λείπει η ακρίβεια που θα εκτιμούσαν οι πιο απαιτητικοί οδηγοί. Η ιπποδύναμη του δίλιτρου ατμοσφαιρικού boxer κινητήρα (136 PS), σε συνδυασμό με την υποστήριξη ενός ήπιου υβριδικού συστήματος με ηλεκτρομοτέρ (12,3 kW/ 66 Nm, μπαταρία 0,6 kWh) ενσωματωμένο στο κιβώτιο, επαρκεί για τις περισσότερες μετακινήσεις, αλλά δεν εμπνέει για προσπέραση με γεμάτο το αυτοκίνητο.

Το κιβώτιο Lineartronic (τύπου CVT) βοηθά το μοτέρ στις ρεπρίζ και τόσο για ψυχολογικούς όσο και για ακουστικούς λόγους έχει επτά εικονικές ταχύτητες, ενώ στο πρόγραμμα Sport οι αλλαγές από τα paddles είναι πιο άμεσες. Στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέφτες γίνεται αισθητός – όχι ενοχλητικός, αλλά υπαρκτός.

Είναι ακόμη ένα σημάδι ότι το Forester προτιμά να θυσιάσει (και) την αεροδυναμική στον βωμό της πρακτικότητας. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι με το διπλό πινιόν στην κρεμαγιέρα έχει αναβαθμίσει τη γραμμικότητα και την ακρίβεια, αλλά παραμένει σχετικά αδρανές γύρω από την ευθεία, και προφανώς εσκεμμένα δεν δρέπει δάφνες με την ταχύτητά του, κάτι που ωστόσο βοηθά στον καλύτερο έλεγχο εκτός δρόμου.

Ενα βασικό «αγκάθι», έστω και λιγότερο αιχμηρό σε σχέση με το παρελθόν, είναι η αυξημένη κατανάλωση, η οποία σε μεικτές συνθήκες κυμαίνεται κοντά στα 10 lt/100 km. Σε συνδυασμό με το παραδοσιακά μικρό ρεζερβουάρ των 48 lt σημαίνει ότι η αυτονομία σπανίως ξεπερνά τα 400 km.

Αλλά εκεί που το Forester πραγματικά διαπρέπει είναι όταν αφήσει πίσω την άσφαλτο. Η διαδρομή μας περιλάμβανε ένα χωμάτινο κομμάτι με λάσπη, νεροφαγώματα και έντονες κλίσεις. Το Forester, με την ενεργή συμμετρική τετρακίνηση της Subaru και το σύστημα X-MODE, απλώς ανασήκωνε το φρύδι του σαν να έλεγε «αυτό είναι όλο;».

Δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα ηρωικό στο τιμόνι -απλώς να του δείξεις πού θέλεις να πας. Και πηγαίνει. Το πλαίσιο αντιδρά με στιβαρότητα, ενώ εκεί ακριβώς η ανάρτηση δείχνει να έχει εξελιχθεί περισσότερο για αντοχή και απορροφητικότητα. Το Forester δεν «χορεύει» πάνω στο χώμα, το διαβάζει, υπολογίζει τις δυσκολίες και συνεχίζει ακάθεκτο. Η απόσταση από το έδαφος (220 mm), οι κοντοί πρόβολοι και η προσεγμένη κατανομή βάρους το καθιστούν ένα από τα πιο ικανά «μη σκληροπυρηνικά» SUV της αγοράς.

Το νέο Subaru Forester δεν ακολουθεί την πεπατημένη. Είναι ένα SUV που κρατά τις παραδοσιακές του αξίες -τετρακίνηση, στιβαρότητα, πρακτικότητα- και τις ντύνει με τεχνολογίες που κάνουν την καθημερινότητα πιο εύκολη. Δεν είναι επιθετικό, ούτε εξωστρεφές. Είναι ένας ήρεμος σύμμαχος που ξέρεις ότι θα ανταποκριθεί όταν το ζητήσεις.

Προφανώς δεν είναι τέλειο: έχει τις αδυναμίες του στην ισχύ, στην ηχομόνωση και στην οδηγική ευχαρίστηση υπό πίεση. Ομως δεν προσποιείται κάτι που δεν είναι. Και για όσους εκτιμούν την ειλικρίνεια και την ουσία σε ένα αυτοκίνητο αυτό λέει πολλά. Εξίσου ειλικρινές είναι και στην τιμή. Τα 45.920 ευρώ είναι ένα σημαντικό ποσό, το οποίο όμως δεν ξεφεύγει από το ζητούμενο, εφόσον αναλογιστείς ότι πρόκειται για ένα μεγάλο SUV με άνετους χώρους, μόνιμη τετρακίνηση και αξιομνημόνευτη αξιοπιστία.

KEY TECH
Στα ατού του Forester παραμένει η «συμμετρική» τετρακίνηση, με το σύστημα X-Mode (με λειτουργίες Normal, Snow/Dirt και Deep Snow/Mud) να διασφαλίζει το πέρασμα της ροπής στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος το καθιστά ένα από τα κορυφαία τετρακίνητα SUV (με αυξημένες γωνίες προσέγγισης, ράμπας, διαφυγής στις 20,4, 20,9 και 25,7 μοίρες, αντίστοιχα).

Σε νορμάλ συνθήκες κίνησης η κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες είναι σε αναλογία 60/40 (μπροστά/πίσω), ενώ αν χρειαστεί το Active Torque Split, και συγκεκριμένα ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης, μπορεί να περάσει ισόποσα τη ροπή (50/50). Επίσης, το Hill Descent Control είναι ένα χρήσιμο σύστημα σε απότομες καταβάσεις, διατηρώντας αυτόματα σταθερή ταχύτητα έως 20 km/h, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο και ασφάλεια στον οδηγό.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.995 cc, b4, 136 PS @ 5.600 rpm, 182 Nm @ 4.000 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ CVT
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 220 mm
0-100 KM/H: 12,2’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 10,1 lt/100 km
CO2: 183 g/km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.670/1.830/1.730 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 508 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.768 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €45.920

Διαβάστε ακόμη

Το top 10 των ξένων που απογειώνουν τον ελληνικό τουρισμό (πίνακες)

Brain regain: «Επιστροφή με bonus» σε όσους γυρίζουν στην Ελλάδα

Στροφή των καταθετών σε εναλλακτικές επιλογές (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα