Αυτοκίνητο

Έλον Μασκ: Πώς αποκαλεί τα εργοστάσια της Tesla σε Γερμανία και Τέξας

  • newsroom


Τα νέα Gigafactories της Tesla πασχίζουν να αυξήσουν την παραγωγή τους αντιμετωπίζοντας ενίοτε ανυπέρβλητα εμπόδια, όπως η έλλειψη πρώτων υλών για μπαταρίες αλλά και προβλημάτα ανεφοδιασμού από πολλά λιμάνια στην Κίνα.

«Τόσο το εργοστάσιο του Βερολίνου όσο και του Οστιν είναι αυτή τη στιγμή γιγάντιες υψικάμινοι που καίνε… χρήμα. Ακούτε έναν ουρανομήκη βρυχηθμό; Είναι ο ήχος του χρήματος που παίρνει φωτιά», είπε ο Έλον Μασκ σε μια συνέντευξη στο Tesla Owners Silicon Valley, ένα επίσημο αναγνωρισμένο κλαμπ της Tesla, στο Όστιν του Τέξας.

Ο Μασκ είπε ακόμα ότι η Tesla κατέβαλε κάθε προσπάθεια να αυξήσει γρήγορα την παραγωγή στο εργοστάσιο του Οστιν του Model Y που χρησιμοποιεί τις νέες κυψέλες 4680 της εταιρείας και το δομικά ενσωματωμένο πακέτο μπαταριών.

Για να συμβαδίσει με την υψηλή ζήτηση για τα αυτοκίνητά της, η εταιρεία είπε σε επιστολή του Απριλίου προς τους μετόχους ότι θα κατασκευάσει επίσης Model Ys με τις παλαιότερες κυψέλες 2170.

Ωστόσο, όπως είπε ο Μασκ στη συνέντευξη, τα εργαλεία που απαιτούνται για αυτό κόλλησαν στην Κίνα.

«Όλα αυτά θα διορθωθούν πολύ γρήγορα, αλλά απαιτεί πολλή προσοχή και θα χρειαστεί περισσότερη προσπάθεια για να φτάσει αυτό το εργοστάσιο σε παραγωγή μεγάλου όγκου Περισσότερη από όσο χρειάστηκε για την κατασκευή του αρχικά. Το Βερολίνο βρίσκεται σε λίγο καλύτερη θέση επειδή η Tesla το εξόπλισε εξ αρχής για να κατασκευάζει αυτοκίνητα με τις κυψέλες 2170».

Η Tesla τα τελευταία χρόνια δίνει προτεραιότητα στην κατασκευή νέων εργοστασίων σε διαφορετικές τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο για να καταστήσει φθηνότερη τη διανομή αυτοκινήτων στις μεγαλύτερες αγορές της. Περισσότερα εργοστάσια δίνουν επίσης στην Tesla υψηλότερο ανώτατο όριο για τον όγκο των αυτοκινήτων που μπορεί να κατασκευάζει ετησίως.

Οι διακοπές λειτουργίας του εργοστασίου στη Σαγκάη λόγω της αυστηρής καραντίνας για την COVID-19 ήταν, σύμφωνα με τον Μασκ: «πολύ, πολύ δύσκολες». Το lock down επηρέασε την παραγωγή αυτοκινήτων όχι μόνο στο εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη αλλά και στο εργοστάσιό της στην Καλιφόρνια, το οποίο χρησιμοποιεί ορισμένα εξαρτήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

«Τα τελευταία δύο χρόνια ήταν ένας εφιάλτης με τις συνεχείς διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας, μια κατάσταση από την οποία δεν έχουμε ξεφύγει ακόμα», είπε ο Μασκ. Η μεγάλη ανησυχία της Tesla, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, είναι: «Πώς μπορούμε να διατηρήσουμε τα εργοστάσια σε λειτουργία, ώστε να πληρώνουμε τους ανθρώπους χωρίς να μπαίνουμε μέσα;».

Ο Μασκ είπε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι μια περικοπή κατά 10% στο προσωπικό της Tesla που βρίσκεται στο μισθολόγια θα συμβεί σε ένα διάστημα τριών μηνών. Είπε επίσης ότι η ύφεση της οικονομίας των ΗΠΑ είναι το πιθανότερο σενάριο. Η Tesla ξεκίνησε νωρίτερα φέτος την παραγωγή στα εργοστάσια του Βερολίνου και του Τέξας, τα οποία είναι κρίσιμα για τις αναπτυξιακές φιλοδοξίες της κορυφαίας κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο Μασκ είπε ότι υπολογίζει πως η Tesla θα ξεκινήσει την παραγωγή των ηλεκτρικών φορτηγών Cybertruck, η οποία έχει καθυστερήσει σημαντικά, στα μέσα του 2023.

Διαβάστε ακόμη

Πρόβλεψη για έσοδα 20 δισ. ευρώ από τον τουρισμό το 2022

O γάμος της Κέας, οι γαμπροί της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ο λοχαγός του Σαράντη και οι greek business του Άμπου Ντάμπι 

Εφορία – Κατασχέσεις: Πότε επιστρέφονται χρήματα που έχουν δεσμευτεί σε τραπεζικούς λογαριασμούς