Η διατήρηση των θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί κρίσιμο ζήτημα, καθώς πολλοί εκφράζουν φόβους για μαζικές απολύσεις εξαιτίας της στροφής προς την ηλεκτροκίνηση. Τα ηλεκτρικά οχήματα κατασκευάζονται με μικρότερη ανάγκη για ανθρώπινο δυναμικό, σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που πυροδοτεί έντονη ανησυχία για μελλοντικές απώλειες θέσεων εργασίας στον κλάδο.
Ήδη, την τελευταία πενταετία, έχουν σημειωθεί απώλειες σε διάφορα τμήματα της ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας. Όμως, η επιτυχία της μετάβασης εξαρτάται από την ικανότητα του ανθρώπινου δυναμικού να αποκτήσει νέες δεξιότητες, αλλά και από την πολιτική βούληση των ευρωπαϊκών αρχών να εφαρμόσουν ένα φιλόδοξο σχέδιο μείωσης των εκπομπών ρύπων, όπως επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος που στηρίζει ένθερμα την ηλεκτροκίνηση.
Η πρόβλεψη για το αν θα διατηρηθούν ή όχι οι υπάρχουσες θέσεις απασχόλησης παραμένει δύσκολη. Ορισμένες αναλύσεις δείχνουν μείωση, ενώ άλλες εντοπίζουν δυναμικές ευκαιρίες ειδικά στον τομέα των μπαταριών και της ενέργειας. Εφόσον η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων παραμείνει σταθερή, εκτιμάται ότι ο αριθμός των εργαζομένων μπορεί να μειωθεί από τα σημερινά 3,46 εκατ. σε 3,31 εκατ. έως το 2035, δηλαδή κατά 144.000 ή 4%. Πρόκειται για εργοστάσια συναρμολόγησης, προμηθευτές και μονάδες παραγωγής μπαταριών.
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος εντοπίζει δύο παράγοντες που μπορούν να μειώσουν τον αριθμό των απολύσεων. Πρώτον, αν οι συνταξιοδοτήσεις ξεπεράσουν τον αριθμό των εργαζομένων που θα χάσουν τη δουλειά τους, τότε δεν θα υπάρχει ανάγκη για εκτεταμένες απολύσεις, ενώ πολλές θέσεις δεν θα αναπληρωθούν. Δεύτερον, ο κλάδος της ηλεκτροκίνησης δημιουργεί νέα πεδία απασχόλησης: η υποδομή φόρτισης θα μπορούσε να δημιουργήσει 130.000 νέες θέσεις έως το 2035, ενώ η παραγωγή ενέργειας δύναται να απορροφήσει 60.000 επιπλέον εργαζομένους.
Καθοριστικής σημασίας θα είναι η παραμονή των βιομηχανικών μονάδων εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αν οι παραγωγικές δραστηριότητες μεταφερθούν εκτός Ευρώπης, η απώλεια ενδέχεται να φτάσει τις 530.000 θέσεις έως το 2035, δηλαδή το 15% του σημερινού εργατικού δυναμικού. Παράλληλα, οποιαδήποτε καθυστέρηση ή στασιμότητα στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης ενδέχεται να πλήξει περαιτέρω τις θέσεις εργασίας, ιδίως στους τομείς που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα.
Διαβάστε ακόμη
Πλειστηριασμοί: Από το φθινόπωρο βγαίνουν στο σφυρί μέχρι και…φωτοβολταικοί σταθμοί (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.