Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του αυτοκινητιστικού τοπίου, αλλά η Ευρώπη φαίνεται να μένει πίσω. Οι πρωτοπόροι της τεχνολογίας, όπως η Tesla, η Xpeng και η Nio, επενδύουν επιθετικά σε λογισμικό και δεδομένα, ενώ οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές καθυστερούν να ακολουθήσουν. Η AI δεν αποτελεί πλέον ένα απλό χαρακτηριστικό, αλλά έναν στρατηγικό παράγοντα που θα κρίνει τον ανταγωνισμό στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας για την επόμενη δεκαετία.

Η AI έχει εισέλθει με δυναμικό τρόπο στην αυτοκινητοβιομηχανία, επαναστατώντας τον τρόπο λειτουργίας των οχημάτων. Από την υποβοήθηση οδήγησης μέχρι την πλήρη αυτονομία και την «έξυπνη» επικοινωνία των αυτοκινήτων με το περιβάλλον τους, η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να μεταμορφώσει το μέλλον της βιομηχανίας. Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της McKinsey, περίπου το 10-15% των νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2030 θα διαθέτουν προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Παράλληλα, η ενσωμάτωσή της στην παραγωγική διαδικασία υπόσχεται να αυξήσει την απόδοση και την οικονομία κατά 20%.

Αντί όμως για ηγετική πορεία, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται να υστερεί. Η επιτυχία των αμερικανικών και κινεζικών κατασκευαστών φαίνεται να οφείλεται στις μεγάλες επενδύσεις σε λογισμικό και δεδομένα, καθώς και στην αναπτυγμένη υπολογιστική ισχύ. Για παράδειγμα, η Tesla έχει ήδη προχωρήσει με το Autopilot, ενώ στην Κίνα, οι Xpeng και Nio προσφέρουν προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Επίσης, η Geely εφαρμόζει φωνητικό έλεγχο για βασικές λειτουργίες και η BYD χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να προσαρμόζει το όχημα στις προτιμήσεις του εκάστοτε οδηγού σε πραγματικό χρόνο.

Αντίθετα, στην Ευρώπη, οι προσπάθειες είναι αποσπασματικές. Η BMW έχει εξελίξει το δικό της φωνητικό σύστημα, ενώ η Mercedes συνεργάζεται με τη Google για τη βελτίωση της πλατφόρμας MBUX, αλλά αυτές οι πρωτοβουλίες δεν συνθέτουν μια στρατηγική που να είναι αντάξια του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με τον Stefan Bratzel από το Center of Automotive Management, οι ευρωπαϊκές εταιρείες δεν είναι έτοιμες να ανταγωνιστούν τους ψηφιακούς κολοσσούς, λόγω της έλλειψης τεχνολογικής κουλτούρας.

Η βασική αιτία αυτής της καθυστέρησης είναι η απουσία της τεχνογνωσίας στα δεδομένα και την ανάπτυξη λογισμικού. Όπως εξηγεί ο Pedro Pacheco της Gartner, οι περισσότερες ευρωπαϊκές εταιρείες βλέπουν την τεχνητή νοημοσύνη ως κόστος και όχι ως ευκαιρία. Αυτή η αντίληψη καθυστερεί τις στρατηγικές επενδύσεις, ενώ οι αποφάσεις λαμβάνονται αργά και με δισταγμό.

Σύμφωνα με τον Pacheco, η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πλέον ένα απλό χαρακτηριστικό, αλλά το εργαλείο που θα καθορίσει ποιοι θα είναι οι ηγέτες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας για την επόμενη δεκαετία. Η Ευρώπη δεν έχει πλέον περιθώριο να μένει πίσω. Όσοι δεν επενδύσουν και δεν προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της τεχνητής νοημοσύνης, κινδυνεύουν να αποκλειστούν από το παιχνίδι.

Διαβάστε ακόμη

Επιβεβαίωση από Euronext: Είμαστε σε συζητήσεις για την εξαγορά του ATHEX GROUP

H Intralot εξαγοράζει την Bally’s International Interactive – Όλες οι λεπτομέρειες του deal

Οριακά πέρασε από τη Γερουσία το φορονομοσχέδιο Τραμπ – Καθοριστική η ψήφος του αντιπροέδρου Βανς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα