Ακούγεται αυτονόητο, αλλά αν θέλεις πραγματικά να καταλάβεις πώς τα πηγαίνει ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων, πρέπει να οδηγήσεις τα αυτοκίνητά του. Το μάρκετινγκ είναι ένα πράγμα· αν όμως τα ίδια τα μηχανικά μέρη δεν ανταποκρίνονται σε όσα υπόσχονται, ο καταναλωτής το αντιλαμβάνεται γρήγορα.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Ferrari κλείνει τη χρονιά σε σαφώς καλύτερη θέση από πολλούς ανταγωνιστές, με υψηλά περιθώρια κέρδους και γεμάτα βιβλία παραγγελιών, μέσα στο γενικό χάος που προκαλούν τα ηλεκτρικά οχήματα, οι δασμοί, οι αλυσίδες εφοδιασμού και η Κίνα. Πίσω από αυτούς τους αριθμούς, όμως, βρίσκεται κάτι πιο ουσιαστικό: η ποικιλία κινητήρων που προσφέρει η εταιρεία. Και αυτό αποτυπώνεται πιο καθαρά στο νέο Amalfi, με τιμή 261.810 δολάρια.

Ηλεκτροκίνηση με… μέτρο
Η Ferrari βαδίζει αργά προς την ηλεκτροκίνηση, έχοντας ανακοινώσει ότι έως το 2030 το 20% της παραγωγής της θα είναι ηλεκτρικό, με το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο να έρχεται στις αρχές του 2026. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι πως η αγορά των υπερπολυτελών EV παραμένει περιορισμένη. Γι’ αυτό και η Ferrari επιμένει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρουσιάζοντας αυτοκίνητα όπως το Amalfi, με έναν εκρηκτικό V8 biturbo που ενσαρκώνει τη φράση «η Ferrari δεν φτιάχνει αυτοκίνητα, φτιάχνει κινητήρες».
Η στρατηγική αυτή δεν βάζει όλα τα στοιχήματα σε μία τεχνολογία.
Οδήγηση του κουπέ των 631 ίππων σε βρεγμένους, στριφτούς δρόμους κοντά στο Φάρο της Πορτογαλίας, στα μέσα Δεκεμβρίου. Η βροχή δεν μείωσε στο ελάχιστο τη γοητεία του. Αυτή η ισορροπία ανάμεσα στη διατήρηση της παλιάς σχολής —αισθησιακές γραμμές, απτικά χειριστήρια, συναρπαστικούς κινητήρες— και την εξέλιξη της τεχνολογίας οδήγησης είναι που κάνει τις Ferrari τόσο ανθρώπινες και ελκυστικές, σε αντίθεση με πιο «κλινικές» προτάσεις ανταγωνιστών.
Το Amalfi αντικαθιστά το Roma του 2019 και φέρνει ουσιαστικές αλλαγές, ξεκινώντας από ένα ανασχεδιασμένο κόκπιτ που, όπως παραδέχθηκε ο οδηγός εξέλιξης της Ferrari, Ραφαέλε ντε Σιμόνε, διορθώνει ένα «λάθος» του προηγούμενου μοντέλου.

Σχεδίαση με σύγχρονη ταυτότητα
Εξωτερικά, οι αλλαγές είναι άμεσα ορατές. Η νοσταλγική μάσκα του Roma έχει αντικατασταθεί από ένα πιο καθαρό, μοντέρνο εμπρός μέρος, με δύο μαύρα αεροδυναμικά στοιχεία εκατέρωθεν του προφυλακτήρα. Τα πίσω φώτα είναι πιο λεπτά, ενώ μια ενεργή αεροτομή ενσωματώνεται διακριτικά στη γραμμή της οροφής, βελτιώνοντας την κάθετη δύναμη και τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Το νέο χρώμα Verde Costiera, εμπνευσμένο από τα βαθιά νερά των ιταλικών ακτών, προσθέτει μια τουριστική, σχεδόν ποιητική διάσταση στο αυτοκίνητο, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχούν δερμάτινα καθίσματα σε αποχρώσεις πράσινου και γκρι, με πίσω καθίσματα περισσότερο συμβολικά παρά πρακτικά.

Η επιστροφή της αφής
Στο κέντρο της εμπειρίας βρίσκεται το τιμόνι: το κόκκινο κουμπί εκκίνησης επέστρεψε, αντικαθιστώντας τα αποτυχημένα απτικά πλήκτρα του Roma, μαζί με τους φυσικούς περιστροφικούς διακόπτες που ελέγχουν σχεδόν τα πάντα. Η Ferrari, όπως και άλλοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων, άκουσε τελικά τους πελάτες της και περιόρισε τις υπερβολικές οθόνες. Το νέο τιμόνι θα μπορεί μάλιστα να τοποθετηθεί και σε παλαιότερα μοντέλα.
Στην οδήγηση, ξεχωρίζει το νέο σύστημα brake-by-wire, που βελτιώνει την απόσταση φρεναρίσματος και διατηρεί απόλυτη σταθερότητα ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη παραμένει υποδειγματικό σε ομαλότητα. Τα 0–100 χλμ./ώρα έρχονται σε 3,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 320km/ώρα.
Δεν λείπουν, βέβαια, οι συμβιβασμοί. Η κεντρική οθόνη είναι χαμηλά τοποθετημένη και δεν υπάρχει head-up display ή προηγμένα συστήματα hands-free οδήγησης, στοιχεία που συναντά κανείς σε φθηνότερα αυτοκίνητα.
Προσωπικότητα αντί τελειότητας
Κι όμως, αυτή ακριβώς η ένταση ανάμεσα στο παλιό και το νέο είναι που δίνει στο Amalfi χαρακτήρα. Δεν είναι η τελειότητα που σε κερδίζει, αλλά η προσωπικότητα. Αν η Ferrari συνεχίσει να μας κάνει να νιώθουμε κάτι πίσω από το τιμόνι, τότε —παρά τις τεχνολογικές αναταράξεις της εποχής— το μέλλον της δείχνει ασφαλές.
Διαβάστε ακόμη
Νέος γύρος έντασης ΗΠΑ–ΕΕ μετά τις αλλαγές στο ευρωπαϊκό ESG – Με πρόστιμα απειλεί η Ουάσιγκτον
Γιατί οι τεχνολογικοί κολοσσοί «παγώνουν» τα ταξίδια των εργαζομένων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.