Οι κολοσσοί της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ξεκινούν μια γενική «επίθεση» νέων προϊόντων, προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από τους Κινέζους αντιπάλους τους.

Με έμφαση στο λογισμικό, η Volkswagen παρουσίασε το μικρό αυτοκίνητο ID.Cross Concept, καθώς επιδιώκει να εδραιώσει την κυριαρχία της στην ευρωπαϊκή ηλεκτροκίνηση.

Η BMW, από την άλλη πλευρά, παρουσίασε το SUV iX3, επιδεικνύοντας τη λεγόμενη «αρχιτεκτονική superbrain», η οποία αντικαθιστά το hardware με ένα κεντρικό σύστημα υπολογιστών.

Η γαλλική Renault παρουσίασε επίσης την έκτη γενιά του best-seller μοντέλου Clio, μαζί με το Renault 5 Turbo 3E, το οποίο χαρακτήρισε ως το πρώτο ηλεκτρικό «μίνι supercar».

Οι παρουσιάσεις των προϊόντων αυτών καταδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο οι παραδοσιακοί κατασκευαστές της Ευρώπης ανταγωνίζονται τους Κινέζους αντιπάλους τους, σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς στην Ευρωπαϊκή Ένωση και να αντισταθμίσουν τη μείωση των πωλήσεων στην Κίνα.

Ο τομέας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει επί του παρόντος πληθώρα προκλήσεων, από την αύξηση του κόστους παραγωγής έως τους αμερικανικούς δασμούς, καθώς και διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και ρυθμιστικές πιέσεις.

Ο Ρίκο Λούμαν, της ING, δήλωσε ότι οι εκδόσεις των μοντέλων της Volkswagen και της BMW προορίζονται αρχικά για την ευρωπαϊκή εγχώρια αγορά.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Όλιβερ Μπλούμε, από την πλευρά του, δήλωσε ότι δε φοβάται τον ανταγωνισμό από τους κινέζους παίκτες.

«Ο ανταγωνισμός, για μένα, είναι πολύ θετικός. Είναι όπως στον αθλητισμό: όταν έχεις καλούς ανταγωνιστές, πρέπει να γίνεις καλύτερος. Αυτό είναι που είμαστε προετοιμασμένοι να κάνουμε τα τελευταία χρόνια, όσον αφορά τη βελτίωση των επιδόσεών μας», δήλωσε ο ίδιος σε πρόφατη συνέντευξή του στο CNBC .

Οι κινεζικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η BYD και η Xpeng, έχουν εισχωρήσει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων τους τελευταίους μήνες, επωφελούμενοι από ένα συνδυασμό παραγόντων που τους επιτρέπει να παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα φθηνότερα από τους ανταγωνιστές τους.

Η ανάπτυξη του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας των ασιατικών κολοσσών αποδίδεται στις επιδοτήσεις, τα φορολογικά κίνητρα και, μεταξύ 2009 και 2023, στα εκτιμώμενα 230 δισεκατομμύρια δολάρια που έχουν δαπανηθεί για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι αναλυτές ανέφεραν επίσης το χαμηλότερο κόστος εργασίας, το ασθενέστερο γουάν, τις καινοτόμες τεχνολογικές εξελίξεις και την ισχυρή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών, μεταξύ των βασικών πλεονεκτημάτων του Πεκίνου.

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίπσε, δήλωσε ότι η έκθεση IAA Mobility θα αναδείξει τη δύναμη της γερμανικής και της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Κλάους Ρόζενφελντ, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας κατασκευής ανταλλακτικών αυτοκινήτων Schaeffler, δήλωσε στο CNBC ότι η έκθεση IAA θα είναι μια επίδειξη «αυτοπεποίθησης» και «αισιοδοξίας» για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Διαβάστε ακόμη

Έπεσαν οι υπογραφές για την διάσωση της Οικίας Ανάργυρου στις Σπέτσες (pics)

BofA: Οι νέες τιμές-στόχοι και οι συστάσεις για τον εγχώριο τραπεζικό κλάδο

Tο χάπι που εξαφανίζει το “τρακ” κάνει θραύση στις γυναίκες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ