Η Nissan δήλωσε ότι υποχώρησε σε λειτουργικές ζημίες 547 εκατ. δολάρια το οικονομικό τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, από ένα οριακό λειτουργικό κέρδος 6,91 εκατ. δολαρίων το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Η εταιρεία είχε καθαρή ζημία 800,7 εκατ. δολάρια για την ίδια την περίοδο, σε σύγκριση με καθαρά έσοδα 185,3 εκατ. δολάρια το προηγούμενο έτος.

Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 9,7%, στα 18,74 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς οι παγκόσμιες λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 10%, στα 707.000 οχήματα, από 787.000 έναν χρόνο νωρίτερα.

Οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά 2,4%, στα 315.000 οχήματα, οι παραδόσεις στην Ιαπωνία έχασαν 11%, στα 87.000 οχήματα, και η Ευρώπη μειώθηκε κατά 5,1%, στα 75.000. Ο παγκόσμιος όγκος παραγωγής μειώθηκε κατά 14,2%, στις 673.000 μονάδες το τρίμηνο.

Ανακοινώνοντας τα τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα στις 30 Ιουλίου, ο διευθύνων σύμβουλος, Ιβάν Εσπινόζα, δήλωσε ότι το σχέδιο αναβίωσης Re:Nissan που εισήγαγε τον Μάιο κερδίζει έδαφος και κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. «Η δυναμική είναι πραγματική και ο μετασχηματισμός βρίσκεται σε εξέλιξη», είπε.

Η τριμηνιαία ζημία δεν ήταν τόσο κακή όσο είχε αρχικά προβλέψει ο Εσπινόζα στην αρχή του οικονομικού έτους. Η εταιρεία σημείωσε καλύτερη από την αναμενόμενη πρόοδο στη μείωση του κόστους και αποκόμισε επίσης ένα εφάπαξ κέρδος από χαμηλότερες από τις αναμενόμενες δαπάνες εγγύησης, όπως δήλωσε ο CFO Ζερεμί Παπέν.

«Είχαμε ένα υποτονικό ξεκίνημα στο οικονομικό έτος», δήλωσε ο Παπέν. «Αυτά τα αποτελέσματα ενισχύουν τον επείγοντα χαρακτήρα της εκτέλεσης του σχεδίου Re:Nissan».

Ωστόσο, οι προβλέψεις είναι ακόμα πιο δύσκολες για το τρέχον οικονομικό δεύτερο τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, λέγοντας ότι η λειτουργική της ζημία θα διευρυνθεί στα 691,5 εκατομμύρια δολάρια.

Όσον αφορά το τρέχον οικονομικό έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου 2026, η Nissan συνέχισε να μην δημοσιεύει την εκτίμηση για τα κέρδη. Διατήρησε την πρόβλεψή της για πτώση 2,9% στις παγκόσμιες πωλήσεις, στα 3,25 εκατομμύρια οχήματα. Ωστόσο, δεν ανακοίνωσε προβλέψεις κερδών, επικαλούμενη το εξελισσόμενο δασμολογικό και εμπορικό τοπίο.

Η Nissan ανέμενε νωρίτερα ότι οι δασμοί θα της κόστιζαν περίπου 3,11 δισεκατομμύρια δολάρια κατά το τρέχον οικονομικό έτος έως τις 31 Μαρτίου 2026, αλλά τώρα αναμένει το λιγότερο κακό σενάριο των 2,07 δισ. δολαρίων, δήλωσε ο Παπέν. Η Nissan αναμένει ότι τα κέρδη θα ισοσκελίσουν αυτό το οικονομικό έτος, χωρίς να υπολογίζονται οι δασμοί.

Μια σημαντική πρόοδος στις εμπορικές διαπραγματεύσεις αυτό τον μήνα μείωσε τους δασμούς για την Ιαπωνία στο 15%, προσφέροντας κάποια ανακούφιση από το μεγαλύτερο πλήγμα του αρχικού 25% που επέβαλε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.

Ακόμα κι έτσι όμως οι νέοι δασμοί είναι πολύ υψηλότεροι από το 2,5% που αντιμετώπιζαν οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι πρότινος. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Εσπινόζα: «Χαιρετίζουμε τη βελτίωση, αλλά το 15% εξακολουθεί να είναι ένας δύσκολος αριθμός».

Διαβάστε ακόμη

EBA: Ανθεκτικές οι ευρωπαϊκές τράπεζες – Τι έδειξαν τα stress tests

Τραμπ: Στέλνει πυρηνικά υποβρύχια κοντά στη Ρωσία

Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έρχονται αντιμέτωπες με τη νέα δασμολογική πραγματικότητα (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα