Οπως ανέφερε η smart, το νέο μοντέλο θα έχει ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης με μπαταρία και θα ονομάζεται #2, περιγράφοντάς το ως ένα «εξαιρετικά συμπαγές όχημα στην κατηγορία Α».

Το #2 θα σχεδιαστεί από τη Mercedes-Benz και θα κατασκευαστεί στην Κίνα, παρόμοια με άλλα πρόσφατα μοντέλα smart. Βρίσκεται στην τελική φάση σχεδιασμού και ανάπτυξης.

«Το smart #2 θα διαμορφώσει μια νέα εποχή ατομικής αστικής αυτοκίνησης, ειδικά σε κλασικές πόλεις όπως η Ρώμη ή το Παρίσι», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της smart Europe, Dirk Adelmann.

Ο Adelmann επεσήμανε ότι η smart είχε εξετάσει τις πλατφόρμες της Mercedes και της Geely που θα μπορούσαν να μειωθούν στα 2,7 ή 2,8 μέτρα για το #2, αλλά δεν βρήκε τίποτα κατάλληλο και αποφάσισε να αναπτύξει τη δική της αρχιτεκτονική.

Είπε ότι η λήψη βαθμολογίας ασφαλείας τεσσάρων ή πέντε αστέρων EuroNCAP ήταν προτεραιότητα για τη νέα πλατφόρμα, όπως και το υψηλό επίπεδο λειτουργιών υποστήριξης οδηγού και η «αξιοπρεπής» ηλεκτρική αυτονομία. Σύμφωνα με την smart το #2 θα είναι το πρώτο από τρία νέα μοντέλα.

Πρόθεση της εταιρείας είναι να λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο στην Ευρώπη. Να θυμίσουμε ότι σήμερα η γκάμα της smart αποτελείται από το B-SUV #1, το #3, ένα μικρομεσαίο κουπέ crossover και το C-SUV #5. H smart δήλωσε ότι το #2 θα έχει παγκόσμια πρεμιέρα στα «τέλη του 2026» και ότι η βασική του αγορά θα είναι αυτή της Ευρώπης.

Το αρχικό ForTwo διέθετε κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος και ήταν αρκετά μικρό για να σταθμεύσει κάθετα, όπου επιτρεπόταν. Βγήκε από την παραγωγή τον Μάρτιο του 2024 μετά από αρκετές γενιές.

Η smart αναγεννήθηκε ως κοινοπραξία EV το 2019, με τη Mercedes και την Geely να παίρνουν μερίδιο 50% η καθεμία. Τα αυτοκίνητα της κοινοπραξίας έχουν σχεδιαστεί και εξελιχθεί στην Ευρώπη αλλά κατασκευάζονται στην Κίνα. Αυτό σημαίνει ότι υπόκεινται επίσης σε δασμούς 18,8% της γεγονός που υποχρέωσε τη smart να αυξήσει τις τιμές στα #1 και #3 κατά περίπου 2.000 ευρώ φέτος.

Οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 59% φέτος, στις 6.983 μονάδες, μέχρι τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Στο αποκορύφωμα της μάρκας υπό την αποκλειστική ιδιοκτησία της Mercedes, η smart πουλούσε περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα ετησίως στην Ευρώπη και είχε επεκταθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η κατηγορία μίνι αυτοκινήτων της Ευρώπης τα τελευταία χρόνια έχει κατακρημνιστεί από τους νέους κανονισμούς για την ασφάλεια και τις εκπομπές ρύπων που έχουν αυξήσει το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ ορισμένες όπως η Peugeot και η Citroen έχουν αποχωρήσει.

Ωστόσο η ηλεκτροκίνηση έχει προσφέρει μια νέα ευκαιρία για τα μίνι αυτοκίνητα να πληρούν τους κανόνες εκπομπών. Μεταξύ των νεοεισερχόμενων είναι το FIAT 500e, η επόμενη γενιά Renault Twingo, μια έκδοση του Twingo για τη Dacia που θα διαδεχθεί το κινεζικής κατασκευής SUV Spring και ένα μικρό μοντέλο Volkswagen που αναμένεται να ονομάζεται ID.1. Όλα αυτά τα αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη, αποφεύγοντας έτσι τους δασμούς.

Διαβάστε ακόμη

Τι διαμορφώνει το επιτυχημένο επενδυτικό story των τραπεζών (πίνακας)

Σουηδία: Μειώνει στο μισό τον ΦΠΑ στα τρόφιμα από το 2026 – Πακέτο στήριξης 80 δισ. κορώνες

«Πικρός» καφές: Αυξήσεις έως 31% σε καφετέριες και σούπερ μάρκετ – Τι έκανε η Δανία (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα