Oι διαφαινόμενες ελλείψεις σε τσιπς από την Nexperia είναι πολύ πιθανό να επιβαρύνουν περαιτέρω την ήδη δοκιμαζόμενη γερμανική εταιρεία και όχι μόνο. Συνολικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να εξασφαλίσουν τσιπ που κατασκευάζονται από την ολλανδική Nexperia που προέκυψαν από τα αντίποινα της Κίνας στην εθνικοποίηση της εταιρείας από την ολλανδική κυβέρνηση. Όπως δήλωσε αυτή την εβδομάδα η ένωση ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, ο κλάδος ενδέχεται να χρειαστεί να σταματήσει την παραγωγή εντός ημερών,.
Στη δήλωση αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου στις 30 Οκτωβρίου, η VW άφησε αμετάβλητες τις προοπτικές της, αλλά σημείωσε ότι η πρόβλεψη «βασίζεται στην υπόθεση επαρκούς διαθεσιμότητας ημιαγωγών». Η VW δήλωσε ότι αναμένει ένα λειτουργικό περιθώριο του ομίλου φέτος της τάξης του 2 έως 3%.
Η VW είπε ότι η παραγωγή στις γερμανικές εγκαταστάσεις της είναι εξασφαλισμένη για την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, αλλά προειδοποίησε ότι οι διακοπές παραμένουν κίνδυνος. Η έλλειψη εφοδιασμού «συνεχίζει, προς το παρόν, να μην έχει καμία επίδραση στην παραγωγή στα εργοστάσια κατασκευής οχημάτων της μάρκας Volkswagen στη Γερμανία», δήλωσε εκπρόσωπος της VW.
«Λαμβάνοντας υπόψη τη δυναμική κατάσταση, ωστόσο, δεν μπορούν γενικά να αποκλειστούν βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις στο δίκτυο παραγωγής του ομίλου Volkswagen», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος, προσθέτοντας ότι η εταιρεία βρίσκεται σε στενή επαφή με τους προμηθευτές καθώς εξετάζει εναλλακτικές λύσεις.
Για το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, η VW ανέφερε λειτουργική ζημία 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, που οφείλεται κυρίως στους δασμούς των ΗΠΑ και μια δαπανηρή αντιστροφή στρατηγικής στην Porsche.
Η VW εκτιμά ότι οι δασμοί των ΗΠΑ της κόστισαν έως και 5 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, μάλιστα, υποθέτει ότι οι δασμοί είναι εδώ για να μείνουν, όπως τουλάχιστον δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικών, Άρνο Άντλιτς.
Από τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ, τουλάχιστον τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ προκύπτουν απευθείας από πληρωμές, με τα υπόλοιπα να συνδέονται με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους που προκαλούνται από τους δασμούς, είπε ο Άντλιτς.
Οι μάρκες πολυτελείας του ομίλου VW, Audi και Porsche, έχουν πληγεί από τους δασμούς επειδή δεν έχουν παραγωγή στις ΗΠΑ. Ο Άντλιτς είπε ότι ο όμιλος σκέφτεται να κατασκευάσει Audi στις ΗΠΑ, αλλά είναι πολύ νωρίς για να δώσει περισσότερες πληροφορίες.
Η VW αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις που έχουν τις ρίζες τους στο ότι οι καταναλωτές στην Ευρώπη στρέφονται πιο αργά από το αναμενόμενο στα ηλεκτρικά οχήματα. Η αργή μετάβαση και η χλιαρή ανάκαμψη της ζήτησης από την πανδημία αφήνει την αυτοκινητοβιομηχανία με ακριβή επιπλέον χωρητικότητα. Η μείωση των πωλήσεων στην Κίνα και τις ΗΠΑ είναι ένα επιπλέον εμπόδιο.
Δεδομένων των ανωτέρω δυσκολιών η VW πρόκειται να «εφαρμόσει αυστηρά» τις εξοικονομήσεις και να είναι ανοιχτή σε νέες προσεγγίσεις, όπως χαρακτηριστικά είπε ο Αντλιτς. «Θα επικεντρωθούμε —μεταξύ άλλων— στη στοχευμένη χρήση της οικονομίας κλίμακας και στην ακόμη πιο αποτελεσματική αξιοποίηση των συνεργειών εντός του ομίλου».
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW, Όλιβερ Μπλούμε, έχει λάβει μέτρα για τη μείωση του κόστους, συμπεριλαμβανομένων των σχεδίων μείωσης της κλίμακας για την κατασκευή μπαταριών EV και εσωτερικού λογισμικού.
Για να καλύψει τη διαφορά στην Κίνα και να αυξήσει το μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ έχει συνάψει συνεργασίες με την Xpeng και τη Rivian Automotive. Στο εσωτερικό οι συμφωνίες αναδιάρθρωσης με συνδικάτα στη VW, την Audi και την Porsche αποσκοπούν επίσης στην εξοικονόμηση κόστους.
Η VW έχει δει κάποια ανάκαμψη με μια σειρά νέων μοντέλων και πιο ελκυστικές επιλογές EV. Η αύξηση των παραδόσεων στη Δυτική Ευρώπη και τη Νότια Αμερική έως τον Σεπτέμβριο αντισταθμίζει με το παραπάνω την πτώση στην Κίνα και τις ΗΠΑ, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται η εταιρεία. Οι νέες παραγγελίες στη Δυτική Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 17%, με περισσότερο από το ένα πέμπτο αυτών να αποτελείται από ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα μοντέλα.
Αφού αντέστρεψε την πορεία της στρατηγικής EV της Porsche η οποία υπερεκτίμησε την ζήτηση για πολυτελή EV, ο Μπλούμε τερματίζει τον αμφιλεγόμενο ρόλο του ως διπλός διευθύνων σύμβουλος της Porsche, ενώ παραμένει στο τιμόνι του μητρικού ομίλου VW. Ο Μίχαελ Λάιτερς, ο πρώην CEO της McLaren Automotive και με βασικούς ρόλους στη Ferrari και την Porsche, θα αναλάβει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Porsche τον Ιανουάριο.
Διαβάστε ακόμη
Μύκονος: Άλλαξε χέρια το ημιτελές συγκρότημα της Κατερίνας Μαλαματίνα – Πόσο πουλήθηκε (pics)
Ο Mr «Big Short» προειδοποιεί για το AI boom: «Ισως είναι ώρα να σταματήσουμε να παίζουμε» (tweet)
Τι βάζουμε στον καφέ μας; 7 τρόποι να τον κάνουμε λίγο πιο υγιεινό
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.