Η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων Audi Q4 e-tron, VW ID4 και ID7 περιορίζεται λόγω χαμηλής ζήτησης και των συνεπειών που φέρνουν οι αμερικανικοί δασμοί.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, Volkswagen, αποφάσισε να μειώσει και να διακόψει την παραγωγή σε δύο από τα γερμανικά της εργοστάσια ηλεκτρικών οχημάτων, εξαιτίας της κάμψης στις πωλήσεις, σύμφωνα με το Bloomberg News.

Το εργοστάσιο της εταιρείας στο Τσβίκαου θα αναστείλει τη λειτουργία του για μία εβδομάδα από τις 6 Οκτωβρίου, εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης για το Audi Q4 e-tron, ανέφερε εκπρόσωπος της VW. Το συγκεκριμένο μοντέλο επηρεάζεται από τους αμερικανικούς δασμούς, αλλά και από τις πιέσεις που ασκεί η Γερμανία για χαλάρωση της απαγόρευσης της Ε.Ε. στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αντίστοιχα, το εργοστάσιο της Volkswagen στο Έμντεν, όπου κατασκευάζονται τα VW ID4 και ID7, έχει ήδη μειώσει τις ώρες εργασίας των υπαλλήλων και αναμένεται να διακόψει προσωρινά τις γραμμές παραγωγής για αρκετές ημέρες, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν την κατάσταση. Το Reuters δεν κατόρθωσε να επιβεβαιώσει ανεξάρτητα την πληροφορία, ενώ η VW δεν σχολίασε.

Τα δύο εργοστάσια παράγουν αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα, γεγονός που τα καθιστά πιο ευάλωτα στις διακυμάνσεις της ζήτησης για οχήματα με μπαταρίες. Αν και η VW ωφελείται από την αυξημένη διείσδυση ηλεκτρικών στην Ευρώπη, ο συνολικός ρυθμός ανάπτυξης είναι πιο αργός και άνισος σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

Παράλληλα, η VW αντιμετωπίζει πρόβλημα πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας. Τα δύο εργοστάσια περιλαμβάνονταν στο σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας που συμφωνήθηκε πέρυσι με τα εργατικά συνδικάτα, προβλέποντας μείωση κόστους, περιορισμό 35.000 θέσεων εργασίας μέχρι το τέλος της δεκαετίας και αποφυγή οριστικών κλεισιμάτων. Βάσει αυτής της συμφωνίας, οι θέσεις εργασίας σε Έμντεν και Τσβίκαου θεωρούνται ασφαλείς.

Την προηγούμενη εβδομάδα, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα επιβαρυνθεί με ζημιά 5,1 δισ. ευρώ, λόγω της καθυστερημένης κυκλοφορίας ηλεκτρικών μοντέλων της Porsche AG, της μειωμένης ζήτησης, του εντεινόμενου ανταγωνισμού από την Κίνα και των υψηλότερων αμερικανικών δασμών.

Διαβάστε ακόμη 

Ξεπέρασε και τα $51 το ασήμι – Πόσο εφικτό είναι το σενάριο για ράλι έως τα 100 δολάρια

Ρεκόρ για τη χρυσή λίρα: Πόσες κατέχουν οι Ελληνες, τι γίνεται στην «παράλληλη» αγορά

Τζέιμι Ντάιμον: Χτυπά καμπανάκι κινδύνου για μεγάλη διόρθωση έως 30% στις αγορές – «Να αποθηκεύουμε σφαίρες, όχι crypto»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα