Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζει μια σημαντική πρόκληση: την πτώση των υπολειμματικών αξιών και της τελικής αξίας των μεταχειρισμένων.

Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα, οι τιμές μεταπώλησής τους υστερούν σε σχέση με εκείνες των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η τάση αυτή έχει προκαλέσει ανησυχίες μεταξύ των εμπειρογνωμόνων και των ειδικών του κλάδου, καθώς θα μπορούσε να επηρεάσει τα ποσοστά υιοθέτησης των ηλεκτρικών και τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ένας από τους κύριους λόγους για αυτή τη διαφορά είναι η πληθώρα κρατικών κινήτρων που έχουν σχεδιαστεί για την προώθηση των πωλήσεων νέων EV. Ενώ τα κίνητρα αυτά μειώνουν το αρχικό κόστος αγοράς των νέων EV, δεν επεκτείνονται στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Κατά συνέπεια, τα μεταχειρισμένα EV δεν έχουν την τεχνητή ώθηση της ζήτησης που παρέχουν αυτά τα κίνητρα, καθιστώντας τα λιγότερο ελκυστικά για τους αγοραστές.

Επιπλέον, ο γρήγορος ρυθμός τεχνολογικής προόδου των EV συμβάλλει στην ταχύτερη απαξίωσή τους σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά οχήματα, τα EV δεν ακολουθούν το τυπικό μοτίβο της ανανέωσής τους στα μέσα του κύκλου. Αντιθέτως, καινοτομούν συνεχώς, καθιστώντας τα παλαιότερα μοντέλα λιγότερο ελκυστικά.

Βελτιώσεις όπως οι μεγαλύτερες μπαταρίες, οι αποδοτικότεροι ηλεκτροκινητήρες και οι αναβαθμίσεις λογισμικού που πραγματοποιούνται μέσω over the air ενημερώσεων συμβάλλουν περαιτέρω στην ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η «υγεία» των μπαταριών αποτελεί επίσης πρόκληση για την αγορά μεταχειρισμένων EV. Με τις μπαταρίες να αποτελούν σημαντικό μέρος του κόστους ενός EV, η αποδοτικότητα και η κατάστασή τους επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την αξία του οχήματος.

Παράγοντες όπως οι κύκλοι ταχείας φόρτισης και οι ακατάλληλες συνήθειες φόρτισης μπορούν να μειώσουν σημαντικά τη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας.

Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto