Σε συνέδριο που διοργάνωσε το Automotive News Europe οι ειδικοί περιέγραψαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο εξηλεκτρισμός στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μέχρι τον Μάιο αυξήθηκαν κατά 27% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024, σε περισσότερες από 954.000, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.
«Κάθε μήνας ήταν και ένας μήνας ρεκόρ μέχρι στιγμής φέτος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Dataforce, Μαρκ Οντίνιους, στο Κογκρέσο. Το μερίδιο των EV αυξήθηκε στο 17% της συνολικής αγοράς, από 13% κατά την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 11% την ίδια περίοδο, δίνοντας στα PHEV μερίδιο αγοράς 13%, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.
Ωστόσο, η εν λόγω ανάπτυξη τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από τις χώρες της βόρειας Ευρώπης, με την ανατολική και νότια Ευρώπη να υστερούν. «Η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι πραγματικά διχασμένη όσον αφορά την υιοθέτηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο Οντίνιους.
Η Νορβηγία ηγείται, με τα EV να αντιπροσωπεύουν το 93% των πωλήσεων τους πρώτους πέντε μήνες, ενώ στην Κροατία τα EV αντιπροσώπευαν μόλις το 1% των πωλήσεων μέχρι τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.
Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται στην 11η θέση όσον αφορά το μερίδιο των EV, στο 21%, αφού η κυβέρνηση έδωσε εντολή στις αυτοκινητοβιομηχανίες να πουλήσουν συγκεκριμένο αριθμό αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, αυτό είχε κόστος.
«Η συγκεκριμένη εντολή έχει καταστήσει απίστευτα δαπανηρή την επιχειρηματική δραστηριότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε ο Μάικ Χόουβς, διευθύνων σύμβουλος της ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας, SMMT.
Η SMMT υπολόγισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να δώσουν 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε εκπτώσεις για να ευθυγραμμίσουν τις τιμές των EV με τα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης και να τις καταστήσουν πιο προσιτές για τους καταναλωτές.
Η πίεση για την πώληση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει εμποδίσει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να στοχεύσουν το Ηνωμένο Βασίλειο τόσο έντονα όσο θα περίμενε κανείς, δεδομένου ότι η χώρα δεν έχει ακολουθήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση στην επιβολή υψηλότερων δασμών στα EV που κατασκευάζονται στην Κίνα, δήλωσε ο Χόουβς.
«Η κινεζική ανάπτυξη στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι ήταν εξ ολοκλήρου από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εάν μπαίνεις στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου μόνο με μία πρόταση EV και δεν έχεις οχήματα ICE για να την επιδοτήσεις, είναι πραγματικά δύσκολο».
Η κινεζική λύση ήταν να στραφούν στα plug-in υβριδικά. Ετσι, η BYD βρέθηκε στην κορυφή της αγοράς PHEV του Ηνωμένου Βασιλείου τον Μάιο με το Seal U, ενώ το Jaecoo 7 από την κινεζική Chery Automobile βρέθηκε στη δεύτερη θέση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.
Η ικανότητα των Κινέζων να προσαρμόζονται γρήγορα θα πρέπει να ανησυχεί την Ευρώπη καθώς κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια, δήλωσε στο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος της UFI Filters, Στέφανο Γκάβα.
Ο ιταλικός προμηθευτής ανταλλακτικών δημιούργησε το όνομά του αναπτύσσοντας φίλτρα λαδιού, καυσίμου και αέρα για κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά έκτοτε έχει επεκταθεί σε θερμικά συστήματα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου και ηλεκτρονικών καυσίμων. Η UFI δραστηριοποιείται στην Κίνα από τη δεκαετία του 1980 και παρακολουθεί την αυτοκινητοβιομηχανία εκεί να μεταμορφώνεται.
«Ο ρυθμός των νέων εξελίξεων που βλέπουμε στην Κίνα σε σύγκριση με την Ευρώπη είναι απίστευτος», δήλωσε ο Γκάβα. «Η ελπίδα είναι ότι μπορούμε πραγματικά να καλύψουμε τη διαφορά χάρη σε μια ώθηση από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής».
Η Κίνα ηγείται παγκοσμίως όσον αφορά την παραγωγή και την ανάπτυξη μπαταριών, αλλά ο όμιλος Volkswagen είναι αποφασισμένος να την ανταγωνιστεί μέσω του βραχίονα κατασκευής κυψελών, PowerCo.
«Δεν έχουμε μια καθιερωμένη, ανθεκτική αλυσίδα εφοδιασμού στην Ευρώπη που απαιτείται για την κάθετη ολοκλήρωση, γι ‘αυτό πρωτοπορήσαμε», δήλωσε στο Κογκρέσο η Σίλβια-Λούνα Ιζαγκουίρε Σάντες, επικεφαλής της παγκόσμιας ανάπτυξης κυψελών μπαταριών της PowerCo.
Η PowerCo έχει ήδη ξεκινήσει την παραγωγή των λεγόμενων ενοποιημένων κυψελών της στις εγκαταστάσεις της στο Salzgitter της Γερμανίας, πριν από την παραγωγή πλήρους κλίμακας στο εργοστάσιο αργότερα το επόμενο έτος, με επιπλέον εργοστάσια στη Βαλένθια, την Ισπανία και τον Καναδά υπό κατασκευή.
Οι πρισματικές κυψέλες μπορούν να δεχτούν όλους τους τύπους χημείας μπαταριών, συμπεριλαμβανομένου του φωσφορικού σιδήρου λιθίου χαμηλότερου κόστους (LFP) και του ιόντος νατρίου. Η εταιρεία θα ανακοινώσει στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου τον Σεπτέμβριο ποιο μοντέλο του VW Group θα χρησιμοποιήσει τις πρώτες κυψέλες PowerCo.
Ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας, πιστεύει η PowerCo, είναι η πνευματική ιδιοκτησία. «Για πολλά χρόνια στην Ευρώπη έχουμε ξεχάσει πόσο σημαντική είναι η πνευματική ιδιοκτησία, οπότε επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία της δικής μας διανοητικής ιδιοκτησίας», δήλωσε ο Σάντσεθ. «Δεν κάνουμε τίποτα βραχυπρόθεσμα, αλλά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα για να είμαστε ανταγωνιστικοί».
Διαβάστε ακόμη
JP Morgan: Γιατί η αναβάθμιση της Ελλάδας ίσως αποδειχθεί «παγίδα» για το Χρηματιστήριο
Παγκόσμιο βήμα για τη Metlen: Η μετοχή… πετάει για το Χρηματιστήριο του Λονδίνου
Τέλος στα υγρά μαντηλάκια καθαρισμού: Ποια χώρα προχωρά στην απαγόρευσή τους
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
