Ο ενθουσιασμός για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται να εξασθενεί, δημιουργώντας, σύμφωνα με τον Στέφαν Βίνκελμαν, μια ευκαιρία αναγέννησης των υβριδικών τεχνολογιών. Ο διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini μιλώντας στο BBC, στην έκθεση του ιταλικού κατασκευαστή στο Λονδίνο, εξήγησε ότι η εταιρεία θα αποφασίσει τον επόμενο μήνα αν το επερχόμενο μοντέλο Lanzador θα είναι πλήρως ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό.

Ο ίδιος τόνισε ότι η Lamborghini είναι «κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία», αλλά ως κατασκευαστής χαμηλού όγκου, έχει περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η εταιρεία ανήκει στον όμιλο Volkswagen και διαθέτει τρία βασικά μοντέλα: τα Temerario και Revuelto, δύο plug-in supercars που συνδυάζουν βενζινοκινητήρες και ηλεκτροκινητήρες, καθώς και το Urus, ένα πολυτελές SUV, διαθέσιμο σε υβριδική και συμβατική έκδοση.

Η Lamborghini έχει επίσης παρουσιάσει το Fenomeno, ένα super-sport αυτοκίνητο με τελική ταχύτητα 340 χλμ./ώρα, που θα παραχθεί σε μόλις 30 μονάδες με τιμή 3 εκατ. ευρώ.

Brian Teo / ST / SPH Media via AFP

Αναβολή της ηλεκτροκίνησης

Το αρχικό πλάνο για πλήρως ηλεκτρικό διάδοχο του Urus έως το 2029 έχει πλέον μετατεθεί για το 2035, ενώ και το project Lanzador τελεί υπό επανεξέταση. «Ο ενθουσιασμός για τα ηλεκτρικά μειώνεται», δήλωσε ο Βίνκελμαν, προσθέτοντας πως «οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα υβριδικά συστήματα μπορούν να παραμείνουν ζωτικής σημασίας για ακόμη δέκα χρόνια».

Κατά τον ίδιο, οι πελάτες «εξακολουθούν να θέλουν τον ήχο και το συναίσθημα» ενός συμβατικού κινητήρα – στοιχείο που θεωρεί κεντρικό για την ταυτότητα της Lamborghini.

Ferrari vs Lamborghini

Η θέση του Βίνκελμαν έρχεται σε αντίθεση με τη Ferrari, η οποία προχωρά κανονικά στην παρουσίαση του Elettrica, του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της, μέσα στο 2026. Ο CEO της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια, έχει υποσχεθεί ότι το νέο όχημα θα διατηρεί «την ψυχή και τη συγκίνηση» που χαρακτηρίζουν τη μάρκα.

Πίεση και εξαιρέσεις

Παρά τη μείωση της ζήτησης, η Lamborghini δεν αγνοεί τις ευρωπαϊκές δεσμεύσεις για μηδενικές εκπομπές έως το 2035. Ο Βίνκελμαν υπογράμμισε ότι, σε σύγκριση με τα 80 εκατομμύρια αυτοκίνητα που παράγονται παγκοσμίως, τα 10.000 της Lamborghini έχουν ελάχιστο αντίκτυπο στις συνολικές εκπομπές CO₂.

Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί, πάντως, ενδέχεται να δώσουν περισσότερο χρόνο στους κατασκευαστές, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο ήδη προβλέπει εξαιρέσεις για εταιρείες “χαμηλού όγκου”, όπως η Lamborghini, που πούλησε μόλις 795 αυτοκίνητα στη βρετανική αγορά πέρυσι.

Για τον Βίνκελμαν, η ισορροπία είναι ξεκάθαρη: «Η τεχνολογία των υβριδικών είναι η γέφυρα που κρατά ζωντανό το συναίσθημα των supercars, χωρίς να προδίδει το μέλλον».

Διαβάστε ακόμη

Εφορία: Αγώνας δρόμου για τις εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις που κινδυνεύουν με παραγραφή

Μηνιαίος ΦΠΑ: Πάνω από 1 εκατ. επιχειρήσεις μπορούν να ενταχθούν στο μέτρο

Νέοι κλάδοι μπαίνουν στην Ψηφιακή Κάρτα: Τι ισχύει για εργοδότες και προσωπικό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα