Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 23% τον Οκτώβριο, φτάνοντας τα 1,9 εκατομμύρια οχήματα, χάρη στη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, σύμφωνα με την εταιρεία Rho Motion, όπως μεταδίδει το Reuters.

Η Ευρώπη ηγήθηκε της ανάπτυξης, με ισχυρές πωλήσεις στη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, παρότι ο συνολικός όγκος συναλλαγών μειώθηκε μετά από έναν μήνα αιχμής. Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε νέα έργα παραγωγής μπαταριών, ενισχύοντας το οικοσύστημα της ηλεκτροκίνησης στην ήπειρο.

Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, αντιπροσωπεύει πάνω από το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, που περιλαμβάνουν τόσο οχήματα με μπαταρία (BEV) όσο και plug-in υβριδικά (PHEV). Όπως ανέφερε ο Charles Lester, διευθυντής δεδομένων της Rho Motion, η διαφορά τιμών μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων είναι σαφώς μικρότερη στην Κίνα σε σχέση με την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, καθιστώντας τα ηλεκτρικά πιο προσιτά στους Κινέζους καταναλωτές.

Αντίθετα, η Βόρεια Αμερική αποτέλεσε αρνητική εξαίρεση, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να υποχωρούν κατά 41% μετά τα ρεκόρ του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με τον Λέστερ, η πτώση της ζήτησης συνδέεται με τη λήξη της φορολογικής πίστωσης των 7.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που επηρέασε έντονα τις πωλήσεις όλων των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία παραμένουν σημαντικά ακριβότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα στις ΗΠΑ, κάτι που εντείνει τη διαφορά στις πωλήσεις.

Αναλυτικά ανά περιοχή

Κίνα: οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε περίπου 1,3 εκατομμύρια οχήματα, επιβεβαιώνοντας τη δεσπόζουσα θέση της χώρας στην παγκόσμια αγορά.

Ευρώπη: σημειώθηκε άνοδος 36%, με συνολικά 372.786 πωλήσεις.

Βόρεια Αμερική: οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 41%, στα 100.370 οχήματα.

Υπόλοιπος κόσμος: αύξηση 37%, στα 141.368 οχήματα.

«Στην Ευρώπη, ο ρυθμός ανάπτυξης από την αρχή του έτους παραμένει υψηλός και αναμένουμε ισχυρές πωλήσεις προς το τέλος του 2025», δήλωσε ο Λέστερ.

Για την Κίνα, προέβλεψε ότι η αγορά θα παρουσιάσει ισχυρή επιτάχυνση τους τελευταίους μήνες του έτους, καθώς η χώρα μεταβαίνει από πλήρη απαλλαγή στον φόρο αγοράς σε μερική (50%) για τα οχήματα νέας ενέργειας (NEV), γεγονός που ωθεί τους καταναλωτές να αγοράσουν νωρίτερα.

Διαβάστε ακόμη

Morgan Stanley: Γιατί η Ελλάδα θα παραμείνει στην κορυφή της Ευρώπης και το 2026 (πίνακας + γραφήματα)

Γερμανικά ΜΜΕ: Η Ελλάδα καθίσταται ενεργειακός κόμβος

Η νέα αγορά της πρόληψης – Γιατί ξεφυτρώνουν παντού διαγνωστικά κέντρα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα