search icon

Αυτοκίνητο

Πωλήσεις αυτοκινήτων: Πανάκριβα τα νέα μοντέλα – Πότε θα πέσουν οι τιμές τους (πίνακας)

Να αγοράσω τώρα νέο αυτοκίνητο ή να περιμένω να πέσουν οι τιμές; Πόσο έχουν ακριβύνει και γιατί; Θα επανέλθουν οι τιμές στα προηγούμενα επίπεδα;

Πότε θα καταλαγιάσει αυτό το πρωτοφανές κύμα ακρίβειας; Πότε η βενζίνη θα πέσει πολύ κάτω από τα 2 ευρώ; Πότε θα δούμε τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ να επανέρχονται σε φυσιολογικά επίπεδα;

Ερωτήματα που καίνε εν όψει της εορταστικής περιόδου που είναι φυσικό να σκέπτεται κανείς ακόμη και για πόση ώρα θα αφήσει αναμμένα τα φωτάκια στο χριστουγεννιάτικο δέντρο. Δυστυχώς, όμως, οι ενδείξεις δείχνουν πως ο πληθωρισμός θα μείνει σε υψηλά επίπεδα και η οικονομική ύφεση θα είναι σχετικά μεγάλη και για το 2023.

Ακόμη όμως και αν οι τιμές στα καταναλωτικά αγαθά πρώτης προτεραιότητας μειωθούν, ακόμη και αν οι τιμές των υγρών καυσίμων και της ενέργειας πέσουν, μην περιμένετε οι τιμές των νέων αυτοκινήτων να επανέλθουν στα πάλαι ποτέ επίπεδα.

Και όταν μιλάμε για αυτά δε μιλάμε για δεκαετίες πίσω, αλλά μόλις για έναν και κάτι χρόνο, όπως μπορείτε να δείτε στον ενδεικτικό πίνακα στο τέλος του άρθρου.

Τα μοντέλα που έχουν επιλεχθεί είναι τυχαία και ίδιας γενιάς και οι τιμές τους είναι ενδεικτικές και στρογγυλοποιημένες. Ενδεχομένως να υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις σε αυτές ή να υπάρχουν περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού, αλλά όπως και να το κάνουμε οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες όταν μιλάμε για τα ίδια αυτοκίνητα.

Σε τι οφείλονται οι τεράστιες αυξήσεις στις τιμές;

Σε πολλά και διάφορα. Κάτι η πανδημία και η έλλειψη σε πρώτες ύλες, κάτι ο πόλεμος Ουκρανίας-Ρωσίας, κάτι ενεργειακή κρίση, κάτι η συμμόρφωση με τους αυστηρότερους κανονισμούς για τους ρύπους, κάτι τα παιχνίδια των ίδιων των κατασκευαστών για την προώθηση μεγαλύτερων μοντέλων (εκεί που υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους)… και ίσως να έχετε μερικά από τα κομμάτια του παζλ για τους λόγους που ένα μικρό SUV κοστίζει όσο μια βασική Mercedes.

Το θέμα είναι ένα, σύμφωνα με το newsauto: πως αν αναβάλλετε την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου περιμένοντας να πέσουν οι τιμές, αυτό δεν θα γίνει ποτέ και μάλιστα χαμένοι μπορεί να βγείτε αφού συνεχώς αυξάνονται.

Από την άλλη, αυτό που ίσως δούμε να γίνεται όταν σε περίπου ένα χρόνο αμβλυνθεί το θέμα με τις παραδόσεις των νέων αυτοκινήτων, είναι να μειωθούν ελαφρώς οι τιμές των μεταχειρισμένων.

Αλλά και πάλι, μην περιμένετε κάποιο σπουδαίο όφελος…

Μοντέλο Τιμή βασικής έκδοσης (Q1 2021) Τιμή βασικής έκδοσης (Q4 2022)
Alfa Romeo Giulia 2.0 42.700€ 47.400€
BMW X3 20i 57.700€ 62.600€
Citroen C4 Cross 1.2 17.950€ 23.650€
Dacia Duster 1.0 LPG 14.180€ 19.490€
Hyundai i10 1.2 11.750€ 14.090€
Ford Puma 1.0 20.932€ 26.313€
Mercedes GLB 200 41.429€ 43.000€
Nissan Juke 1.0 18.700€ 22.400€
Peugeot 208 1.2 100 PS 16.800€ 21.500€
Suzuki Swift 1.2 13.350€ 15.080€
Toyota Yaris 1.0 13.770€ 16.020€
VW Golf 1.0 TSI 20.200€ 25.300€

Διαβάστε ακόμη 

Super market pass: Κερδισμένοι και χαμένοι με το νέο επίδομα

Νέος γύρος ανατιμήσεων στο ηλεκτρικό ρεύμα από τη νέα χρονιά 

Τομ Γκόρης: Διεκδικεί τα «σκήπτρα» του πλουσιότερου ελληνικής καταγωγής επιχειρηματία στον κόσμο (pics)

Exit mobile version