search icon

Αυτοκίνητο

Πώς να βρείτε (καλοπληρωμένες) δουλειές σε Mercedes-Benz, Volvo και Continental

Η αυτοκινητοβιομηχανία «καίγεται» για εξειδικευμένους στο software μηχανικούς - Τι προσφέρει για να τους προσελκύσει

Η παγκόσμια έλλειψη σε εξειδικευμένο προσωπικό, με εξειδίκευση πρωτίστως στο λογισμικό, πλήττει τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές της ακριβώς την στιγμή που τα προϊόντα τους οφείλουν να γίνονται ολοένα και πιο εξελιγμένα και κυρίως εξαρτώνται από συστήματα που ελέγχονται από ημιαγωγούς (γνωστή η έλλειψη και εδώ), τεχνολογίες cloud, τεχνητή νοημοσύνη και συστήματα εκμάθησης μηχανών.

Σε μια προσπάθεια να γεφυρώσουν το χάσμα ανάμεσα στην ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό και στον περιορισμένο αριθμό αυτών των τόσο αναγκαίων ανθρώπων, οι εταιρείες εξετάζουν διάφορες λύσεις προκειμένου να δελεάσουν τους καλύτερους τεχνικούς προκείμενου να δουλέψουν γι αυτές.

«Συνειδητοποιούμε ότι το κλειδί για επιτυχημένη μετεξέλιξη είναι η εξειδίκευση» λέει ο Ούλριχ Λάιτνερ επικεφαλής του γραφείου ανθρώπινου δυναμικού του τμήματος R&D της Mercedes-Benz και συνεχίζει: «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επεκτείνουμε τη βάση μας και να οριοθετήσουμε διαφορετικά τα απαιτούμενα προσόντα των ανθρώπων που χρειάζεται να προσλάβουμε».

Ο Λάιτνερ λέει ότι η Mercedes-Benz έχει δημιουργήσει και διευρύνει ένα πακέτο προσφορών που θα προσελκύσει τους ανθρώπους που μπορούν να ανταποκριθούν και να προωθήσουν συγκεκριμένες προδιαγραφές τόσο για τα σημερινά όσο και για τα μελλοντικά προϊόντα της εταιρείας. Ταυτόχρονα προχωρά σε στοχευμένες επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και μελλοντικά τεχνολογικά πεδία, μέσω και στρατολόγησης των ειδικών που χρειάζονται.

Για του λόγου το αληθές ο βραχίονας R&D της Mercedes-Benz στελεχώνει αυτή τη στιγμή με 3.000 ανθρώπους από όλο τον πλανήτη το λειτουργικό σύστημα MB.OS. Από αυτούς οι χίλιοι θα δουλέψουν στο Electric Software Hub της εταιρείας στο Σιντελφίνγκεν, κοντά στην Στουτγάρδη.

«Εχοντας όλα αυτά υπόψη η διοίκηση της εταιρείας και το συμβούλιο εργαζόμενων συμφώνησαν πάνω σε ένα νέο πακέτο κανονισμών και μία συμπληρωματική συλλογική σύμβαση» αναφέρει ο Λάιτνερ. «Αυτό μας επιτρέπει να προσφέρουμε ελκυστικές συνθήκες εργασίας με υψηλό επίπεδο ευελιξίας, ευρύτερο ορίζοντα δημιουργικότητας και αποδοτικότητας, ειδικά προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις των ειδικών του λογισμικού»

Οι ειδικότητες που αυτή τη στιγμή αναζητά η Mercedes-Benz είναι για ειδικούς και προγραμματιστές ανάπτυξης και ενσωμάτωσης λογισμικού, προγραμματιστές λειτουργικού λογισμικού και ειδικούς στην τεχνητή νοημοσύνη.

Επιπλέον, η εταιρεία αναζητά ειδικούς στη λειτουργική ασφάλεια και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Ο Λάιτνερ λέει ότι η «στρατολόγηση» προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς και προσθέτει από τις νέες συμβάσεις θα επωφεληθούν και όσοι ήδη εργάζονται στη MB.OS. «Αν το επιθυμούν μπορούν να ενταχθούν στις νέες ρυθμίσεις από τις αρχές του 2022».

Με την πανδημία να ανατρέπει τα παραδοσιακά χρονοδιαγράμματα εργασίας και να οδηγεί σε μια παγκόσμια αλλαγή προς πιο ευέλικτους κανόνες απασχόλησης, ο Λάιτνερ δήλωσε ότι η Mercedes-Benz είναι σε θέση να αξιοποιήσει την τάση. «Οι συμφωνίες μας για τηλεργασία  βοήθησαν να βρούμε συγκεκριμένες λύσεις στις διαδικασίες πρόσληψης για υποψηφίους που δεν είναι σε θέση να μετακινηθούν στην αντίστοιχη τοποθεσία των κόμβων ανάπτυξης λογισμικού», ανέφερε. «Στη Mercedes-Benz, η τηλεργασία δεν αποτελεί καινοτομία».

Πιστεύει, ωστόσο, ότι αξίζει τον κόπο (και το χρήμα). «Αυτό που θα έβλαπτε ακόμα περισσότερο την εταιρεία στην παρούσα φάση είναι να μην έχουμε ή να μην μπορούμε να βρούμε τους καταλληλότερους ανθρώπους, οι οποίοι εκτός από ευχαριστημένοι θα πρέπει να είναι και ψυχικά δεσμευμένοι με την Volvo. Ως εκ τούτου, δεν το βλέπουμε ως κόστος αλλά ως επένδυση, αφού χρειαζόμαστε συγκεκριμένους ανθρώπους με τους οποίους θα κάνουμε αυτό το ταξίδι της μετεξέλιξης».

Η Volvo φιλοδοξεί να είναι ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση και το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο, αλλά για να το κάνει αυτό πρέπει να προσελκύσει και να διατηρήσει άτομα που έχουν ως προτεραιότητα να εργαστούν σε εταιρείες όπως η Apple, η Microsoft και η Google.

Από την 1η Απριλίου, οι 40.000 και πλέον εργαζόμενοι της Volvo σε όλο τον κόσμο έχουν δυνατότητα να ενταχθούν στο πρόγραμμα το οποίο δίνει στους εργαζόμενους με τουλάχιστον ένα έτος προϋπηρεσίας συνολικά 24 εβδομάδες άδειας στο 80% του μισθού τους. Η επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού της Volvo, Χάνα Φάγκερ, δήλωσε στο Automotive News Europe ότι πρόκειται για ένα προδήλως δαπανηρό πρόγραμμα.

Η Κλαούντια Μπίρλε, επικεφαλής της παγκόσμιας ιχνηλάτησης και απόκτησης ταλέντων στην Continental, δήλωσε ότι τα δύο τρίτα των ανοικτών θέσεων της εταιρείας παγκοσμίως σχετίζονται με την τεχνολογία των πληροφοριών και την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, εξακολουθούμε να ψάχνουμε για προγραμματιστές και αρχιτέκτονες λογισμικού και ανθρώπους που θα φροντίσουν για τη λειτουργική ασφάλεια και την προστασία των προϊόντων μας. Αυτό περιλαμβάνει προγραμματιστές αλγορίθμων, αναλυτές δεδομένων, ειδικούς ψηφιοποίησης και τεχνητής νοημοσύνης». Επιπλέον, η Continental έχει δημιουργήσει δύο προγράμματα, την Ακαδημία Λογισμικού και την Continental Cloud Guild, για να ενισχύει συνεχώς τις δεξιότητες των προγραμματιστών λογισμικού της και να τους προετοιμάσει για μελλοντικές απαιτήσεις και προκλήσεις.

Η Μπίρλε είπε ότι για να γίνει ένας ελκυστικός και προοδευτικός εργοδότης για αυτούς τους ειδικευμένους εργαζόμενους, η Continental διοργανώνει εκδηλώσεις όπως hackathons (Μαραθώνιους χακαρίσματος) για να τους δείξει πόσο ενδιαφέρουσα και προκλητική μπορεί να είναι η ανάπτυξή τους σε μια τεχνολογικά προηγμένη εταιρεία. «Ειλικρινά, οι ειδικοί ψηφιοποίησης είναι δύσκολο να βρεθούν στην αγορά, καθώς προέρχονται από διαφορετικές εταιρείες», ανέφερε.

Αυτό οδήγησε την Continental να παρέχει περισσότερη υποστήριξη στην επανεκπαίδευση του προσωπικού και την εσωτερική κινητικότητα, αλλά και στην ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων όπως ένα εξειδικευμένο CRM που ανιχνεύει τους εξωτερικούς υποψηφίους και διαθέτει αυτοματοποιημένα εργαλεία αντιστοίχισης των απαιτούμενων προφίλ και των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των υποψηφίων. «Η εργασία για έναν προμηθευτή σημαίνει ότι είστε όσο πιο κοντά στην καινοτομία γίνεται», δήλωσε η Μπίρλε.

«Επίσης, το φάσμα των εργασιών και των έργων είναι ευρύτερο από ό,τι σε άλλες εταιρείες, καθώς οι εργαζόμενοί μας έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν σε διαφορετικά έργα με διαφορετικές αυτοκινητοβιομηχανίες».

Και ο Λάιτνερ τόνισε ένα παράπλευρο όφελος από την εργασία για τη Mercedes-Benz: «Είναι μία από τις πιο αναγνωρισμένες και πολύτιμες μάρκες παγκοσμίως, η οποία επίσης σφυρηλατεί μελλοντικές τεχνολογίες όπως το MBUX, για να μην αναφέρουμε το τεράστιο και πολύπλοκο έργο του εξηλεκτρισμού. Επομένως οι ευκαιρίες εργασίας είναι ποικίλες και συναρπαστικές, ειδικά σε περιόδους μετασχηματισμού. Εάν συνυπολογίσει κανείς τις ελκυστικές συνθήκες εργασίας, καθώς επίσης και τις τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης, δεν υπάρχει λόγος να το σκεφτούν ιδιαίτερα».

&nΔιαβάστε ακόμη

Amazon: Στο κλαμπ των σημαντικών τεχνολογικά αγορών η Ελλάδα με τη νέα επένδυση 

Beat: Πώς αντιμετωπίζει την «γκρίνια» των χρηστών που δεν βρίσκουν ταξί και τι σχεδιάζει για το 2022 (pics)

Τέσσερις εργολάβοι σε θέση μάχης για 350 εκατ., το τηλεοπτικό μπλόκο των Κουτσολιούτσων και ο εφοπλιστής που απογειώνει την Αντίπαροbsp;

Exit mobile version