Την επιστροφή στην ανάπτυξη της αγοράς των αυτοκινήτων το 2022 αναμένει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), επισημαίνοντας ωστόσο τις ανησυχίες της για την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκίνητων.

Παρά την ιστορικά χαμηλή βάση σύγκρισης λόγω της πανδημίας του COVID, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων συνέχισαν να μειώνονται στην ΕΕ πέρσι, λόγω της έλλειψης μικροτσίπ. Καθώς οι προμήθειες chip να αναμένεται να σταθεροποιηθούν το 2022, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προβλέπει ότι οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ θα επιστρέψουν σε ανάπτυξη φέτος. Η μελέτη αναφέρει ότι η προβλεπόμενη αύξηση θα είναι 7,9% και ο όγκος των νέων αυτοκινήτων που θα προστεθούν στους δρόμους της ΕΕ, θα φτάσει τα 10,5 εκατ. μονάδες.

Ωστόσο, ακόμη και αν επαληθευτούν οι προβλέψεις της ACEA για το 2022, η φετινή επίδοση θα είναι σχεδόν 20% χαμηλότερη από τα επίπεδα πωλήσεων που σημειώθηκαν πριν από την κρίση του 2019. Επίσης, η ACEA προτρέπει την ΕΕ να μειώσει την εξάρτησή της από υπερπόντιους προμηθευτές, για να αποφύγει πιθανές μελλοντικές ζημίες σε ευρωπαϊκές βιομηχανίες. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε πέρσι η αγορά των καινούργιων αυτοκίνητων στην ΕΕ, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αύξησαν το ποσοστό τους στη πίτα των πωλήσεων. Σχεδόν 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρσι, ήταν ηλεκτρικό.

Τώρα, ο ρυθμός ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υστερεί πολύ σε σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι μελέτες της ACEA δείχνουν οτι τα τελευταία πέντε χρόνια, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται τέσσερις φορές ταχύτερα από την αύξηση των σημείων φόρτισης.

«Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν περισσότερο από 10 φορές μεταξύ 2017 και 2021, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε λιγότερο από 2,5 φορές την ίδια περίοδο», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ACEA του BMW Group, Όλιβερ Ζίπσε. «Εάν αυτή η κατάσταση δεν αντιμετωπιστεί επειγόντως με την εισαγωγή φιλόδοξων στόχων για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, θα αντιμετωπίσουμε πρόσθετες δυσκολίες πολύ σύντομα».

Διαβάστε ακόμη

Μαρκ Μπαρνέτ (Πρόεδρος Mastercard Europe): Ο μετασχηματισμός του κολοσσού των συναλλαγών

Σχέδιο ελαφρύνσεων στη φορολόγηση ενοικίων

Πούτιν – Μακρόν: Mαραθώνια τηλεφωνική επικοινωνία λίγες μέρες μετά την 5ωρη συνάντηση