Όταν επιβλήθηκαν για πρώτη φορά οι δασμοί, «δεν είχαν νόημα, καθώς έπληξαν την αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ χειρότερα από οπουδήποτε αλλού», εξαλείφοντας περίπου το 80% έως 100% των κερδών, δήλωσε ο Ουσουά.
Αφού ο Τραμπ έκανε κάποιες παραχωρήσεις, η κατάσταση έχει γίνει πιο λογική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. «Σήμερα, ο Τραμπ κερδίζει. Μέχρι στιγμής, κανείς δεν έχει απομακρυνθεί. Όλοι δεσμεύονται εκ νέου», δήλωσε ο Ουσουά.
Ο Τραμπ εφάρμοσε δασμούς 25% στα οχήματα που κατασκευάζονται εκτός των ΗΠΑ από τις 3 Απριλίου, με ορισμένα εξαρτήματα αυτοκινήτων, όπως κινητήρες και ηλεκτρικά εξαρτήματα, να υπόκεινται επίσης σε δασμούς.
Στις 29 Απριλίου υπέγραψε διάταγμα για την ελάφρυνση μέρους της δασμολογικής πίεσης στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές. Ο Τραμπ βλέπει τους δασμούς ως μέσο ενθάρρυνσης της μεταποίησης στις ΗΠΑ, αν και οι ειδικοί της βιομηχανίας επισημαίνουν ότι η μεταφορά εγκαταστάσεων παραγωγής στις ΗΠΑ είναι περίπλοκη και θα μπορούσε να διαρκέσει χρόνια.
Καθώς η κατάσταση αρχίζει να ξεκαθαρίζει, η Ford ελπίζει να παράσχει κάποια πρόβλεψη κερδών, αφού προηγουμένως είχε ανακοινώσει ότι θα αναστείλει οποιαδήποτε απόπειρα οικονομικής πρόβλεψης. Από την πλευρά της η General Motors αρχίζει να ανακάμπτει στις ΗΠΑ.
Στελέχη τον Μάιο προέβλεψαν ότι οι εισαγωγικοί δασμοί θα κόστιζαν στην GM 4 έως 5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος και μείωσαν την πρόβλεψη κερδών της εταιρείας για ολόκληρο το έτος.
Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους ωστόσο φαίνεται ότι επανέρχονται στο φυσιολογικό. Όπως και προηγουμένως, ένα καλό λειτουργικό περιθώριο για μια αυτοκινητοβιομηχανία όγκου είναι και πάλι από 4 έως 6% και για μια premium αυτοκινητοβιομηχανία μεταξύ 8 και 10%.
«Επιστρέψαμε στα ιστορικά περιθώρια, αλλά είμαστε καλύτερα όσον αφορά τις ταμειακές ροές», δήλωσε ο Ουσουά. Εν τω μεταξύ, οι χρυσές μέρες της Tesla μπορεί να έχουν τελειώσει, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος Ίλον Μασκ επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της υπηρεσίας robotaxi ακολουθούμενη από ανθρωποειδή ρομπότ της Teslα.
Ο ίδιος ο Μασκ δήλωσε ότι η Tesla είναι πλέον μια εταιρεία ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό συμπίπτει με τη μείωση κατά 13% στις παραδόσεις οχημάτων της Tesla στο πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή, ενώ και τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 71%.
«Αν ο Μασκ μπορούσε να βγει από τα αυτοκίνητα αύριο, θα το έκανε», δήλωσε ο Ουσουά. «Φαίνεται να πιστεύει περισσότερο στην αυτονομία. Η αυτοκινητοβιομηχανία του γερνάει και επιδεινώνεται. Η BYD είναι πλήρως αφοσιωμένη και αυτή είναι μια μεγάλη διαφορά».
Η BYD στην Κίνα ενέτεινε τον πόλεμο τιμών τον Μάιο, προσφέροντας εκπτώσεις έως και 34%, γεγονός που προκάλεσε κριτική από φορείς του κλάδου. Ο κινεζικός γίγαντας αυτοκινήτων πούλησε 382.476 οχήματα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με δήλωση της 1ης Ιουνίου.
Διαβάστε ακόμη
Η δύναμη του καφέ – Μπορεί να καθυστερήσει τα σημάδια γήρανσης;
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.