Ο πρόεδρος της Toyota Motor Corp, Άκιο Τογιόντα, έδειξε το δίθυρο κουπέ σε ένα βίντεο στις 13 Οκτωβρίου συζητώντας τα σχέδια της εταιρείας για το Japan Mobility Show αυτόν τον μήνα. Το concept παραπέμπει σε Rolls-Royce Spectre ή Bentley Continental GT.

Η Toyota οραματίζεται τη Century, που πωλείται σχεδόν αποκλειστικά στην Ιαπωνία, ως αυτόνομη μάρκα, με το δικό της λογότυπο (έναν Φοίνικα) και δύο παραλλαγές παραγωγής — ένα σεντάν και ένα SUV.

Η Century θα βρίσκεται στην κορυφή των άλλων μαρκών της αυτοκινητοβιομηχανίας – Toyota, Lexus και Daihatsu – ως το αποκορύφωμα της πολυτέλειας, της τεχνολογίας, της ποιότητας και του στυλ, είπε ο Τογιόντα.

«Όταν πηγαίνουμε σε υψηλότερο επίπεδο, χρειαζόμαστε κάτι παραπάνω, όχι Lexus ούτε Toyota», είπε ο Τογιόντα. «Και έχουμε τη Century. Αυτή είναι η θέση της Century».

Ο Chief Branding Officer, Σάιμον Χάμφρις, είπε: «η ανύψωση της Century στην κορυφή της πυραμίδας δημιουργεί χώρο για να είμαστε πιο δημιουργικοί με τη Lexus. Ο πρόεδρος Ακιο μιλάει συχνά για μια μάρκα πάνω από τη Lexus», είπε ο Humphries. « Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Αυτός θα είναι ο ρόλος της Century. Η Lexus θα τοποθετηθεί ακριβώς κάτω από αυτή και θα μπορεί να ενεργεί πιο ελεύθερα και να αναλαμβάνει πιο πρωτοποριακές προκλήσεις».

Η προσθήκη ενός κουπέ προσανατολισμένου στον οδηγό θα ενίσχυε τη φήμη της Century, η οποία συχνά αποκαλείται η απάντηση της Ιαπωνίας στη Rolls-Royce. Η κομψή, αν και βαρετή, λιμουζίνα Century βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας της Toyota από την παρουσίασή της το 1967, έχοντας μόνο δύο επανασχεδιασμούς.

Η Toyota την ανανέωσε το 2023 με την παρουσίαση και ενός SUV, παρόμοιου με την Bentley Bentayga ή τη Rolls-Royce Cullinan. Διαθέτει plug-in υβριδικό σύστημα, κινητήρα V6 3.5 λίτρων και κυκλοφόρησε με τιμή 164,000ν δολαρίων στην Ιαπωνία, συγκριτικά μέτρια για τα πρότυπα των Ευρωπαίων ανταγωνιστών του.

Ο Τογιόντα θέλει το νέο κουπέ να εμπνεύσει ενθουσιασμό για την Century. «Όταν οι άνθρωποι σκέφτονται τη Century, η εικόνα συνήθως περιορίζεται στο μαύρο, στο σεντάν», είπε ο Τογιόντα. «Αυτό είναι πορτοκαλί και κουπέ. Παραμένει ωστόσο μία Century».

Η Toyota επιβεβαίωσε τη μετατροπή της Century σε ξεχωριστή μάρκα, αλλά δεν μπορούσε να σχολιάσει λεπτομέρειες όπως οι πωλήσεις στο εξωτερικό ή τα κανάλια λιανικής. Πάντως το SUV Century πωλείται ήδη στην Κίνα.

Οι συνολικές αποστολές των εκδόσεων sedan και SUV της Century αυξήθηκαν σε 383 οχήματα το 2024, από 175 το 2023. Η Toyota πούλησε 195 από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο. Το SUV αντιπροσωπεύει περίπου το 78% όλων των πωλήσεων.

Ένα κεντρικό θέμα της Toyota στο Japan Mobility Show, το οποίο ανοίγει για τα μέσα ενημέρωσης στις 29 Οκτωβρίου, θα δημιουργήσει σαφέστερη ταυτότητα για τις μάρκες της στην Ιαπωνία.

«Αυτό που θέλει να κάνει ο πρόεδρος Τογιόντα είναι να αποσαφηνίσει την τοποθέτηση της Toyota, της Lexus και της Century και να χρησιμοποιήσει τον χαρακτήρα και τη δύναμη κάθε μάρκας για να προσελκύσουν συγκεκριμένες χρήσεις και καταστάσεις πελατών», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Ζαν-Υβ Ζολτ.

Οι φωτογραφίες και το βίντεο του πρωτότυπου κουπέ Century φαίνεται να απεικονίζουν ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με μυώδες παρουσιαστικό. Μπροστά, κάθε προβολέας έχει τέσσερις κοντές ράβδους LED παρατεταγμένες σαν τις κουκκίδες σε ένα ζευγάρι ζάρια. Η μάσκα φαίνεται συμπαγής, ίσως υπονοώντας αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Ο Τογιόντα, φανατικός οπαδός των αγώνων και εμπνευστής του μάντρα της εταιρείας «fun-to-drive», είναι μεταξύ εκείνων που θέλουν να αναδείξουν τη ζεν ρετρό αύρα του Century.

Μετά την παρουσίαση του τελευταίου επανασχεδιασμού σεντάν το 2018, ο Τογιόντα παρέλαβε τη δική του μοναδική προσαρμοσμένη έκδοση. Το οποίο δεν είχε επιπλέον εξοπλισμό πολυτέλειας αλλά ένα κιτ μετατροπών από την Gazoo Racing, τον αγωνιστικό βραχίονα της εταιρείας.

Ένα κουπέ Century θα μπορούσε επιτέλους να του δώσει κάτι να απολαύσει από το μπροστινό κάθισμα. «Ο αρχιμηχανικός της Toyota με ρώτησε πριν, όταν έφτιαχναν το SUV Century, και του είπα: «Σε παρακαλώ σκέψου ένα Century που να θέλω να οδηγώ», είπε ο Toyoda. «Αυτή θα είναι η φιλοσοφία της νέας Century».

Διαβάστε ακόμη 

Τζον Άρντιλ (Exxon Mobil): 5 έως 10 δισ. δολ η επένδυση για τις γεωτρήσεις στο Ιόνιο

Πλειστηριασμοί: «Μοσχοπουλήθηκε» το μεγάλο ακίνητο της Neoset στην Κηφισίας (pics)

Λετονία: Η χώρα που ξέμεινε από άνδρες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα