«Δεν πρόκειται για ένα ακόμα πρωτότυπο. Θα πρωταγωνιστήσει στην τεχνολογική ανάπτυξη», δήλωσε ο Markus Schaefer, επικεφαλής ανάπτυξης της Daimler. «Η Mercedes-Benz έχει δουλέψει σκληρά τα τελευταία χρόνια. Φιλοδοξία μας είναι να είμαστε στo επίκεντρο του εξηλεκτρισμού».

Το πρωτότυπο ενσωματώνει βελτιώσεις στην απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και του μετατροπέα, στην σχεδίαση της μπαταρίας, στην δομή της και τη θερμική της διαχείριση.

Το πακέτο μπαταριών έχει ενεργειακή χωρητικότητα που αγγίζει τις 100 kWh και νέα χημική σύσταση που αναπτύχθηκε με τη βοήθεια ειδικών της Formula 1 από το τμήμα Mercedes-AMG High Performance Powertrains.

Η συστοιχία των μπαταριών έχει 50% λιγότερο όγκο και είναι 30% ελαφρύτερη από αυτή της EQS, του σημερινού κορυφαίου ηλεκτρικού οχήματος της μάρκας. Είναι αρκετά συμπαγής ώστε να χωράει και σε μικρότερα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με την Mercedes-Benz θα έχει κατανάλωση ενέργειας μικρότερη από 10 kWh/100 km. Για να επιτύχουν αυξημένη απόδοση χωρίς να μεγαλώσουν την μπαταρία, οι μηχανικοί αύξησαν την περιεκτικότητά της σε πυρίτιο, ενώ επανασχεδιάστηκε για να χωράει περισσότερες κυψέλες μειώνοντας παράλληλα το συνολικό βάρος.

H Vision EQXX διαθέτει σύστημα διαχείρισης θερμότητας που συμβάλλει στον περιορισμό της απώλειας ενέργειας. Ενας συνδυασμός αεροθυρίδων, βαλβίδων ψυκτικού και αντλιών νερού διασφαλίζει ότι το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης διατηρεί την ιδανική θερμοκρασία.

Μια πλάκα ψύξης που είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος εκμεταλλεύεται την ροή του αέρα κατά μήκος της κάτω πλευράς και εξασφαλίζει στην Vision EQXX επιπλέον 19 km αυτονομίας.

Οι βελτιώσεις στην απόδοση δεν περιορίζονται στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Τα εξαιρετικά λεπτά ηλιακά πάνελ στην οροφή βοηθούν στην παροχή έως και 25 km πρόσθετης αυτονομίας.

Το concept αποκαλύφθηκε τη Δευτέρα σε μια διαδικτυακή εκδήλωση και επρόκειτο να αποτελέσει το επίκεντρο του περιπτέρου της μάρκας στην CES στο Λας Βέγκας. Η Mercedes-Benz ωστόσο αποχώρησε από την έκθεση την περασμένη εβδομάδα, επικαλούμενη την παγκόσμια εξάπλωση της παραλλαγής Omicron του κορωνοϊού. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα δοκιμάσει το πρωτότυπο πριν από τα μέσα του έτους σε διάφορους τύπους εδάφους.

Ορισμένα εξαρτήματα του πρωτοτύπου θα είναι διαθέσιμα στα οχήματα της Mercedes-Benz εντός δύο έως τριών ετών, είπε ο Schaefer, ο οποίος όμως αρνήθηκε να διευκρινίσει πότε η μπαταρία εμβέλειας 1.000 km θα είναι διαθέσιμη στην αγορά.

«Θα είμαστε πιθανότατα οι πρώτοι που θα παρουσιάσουμε ένα αυτοκίνητο εμβέλειας 1.000 km στην πραγματική ζωή, με τόσο μικρή μπαταρία», είπε ο Schaefer.

Το πότε θα κυκλοφορήσει ένα τέτοιο όχημα είναι μια «απόφαση της αγοράς» που θα καθοριστεί μόλις η αυτοκινητοβιομηχανία διερευνήσει πόση αυτονομία περίμεναν οι πελάτες και τι θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν, είπε.

Το εσωτερικό Vision EQXX είναι μια άσκηση ισορροπίας ανάμεσα σε προηγμένο λογισμικό και βιώσιμα υλικά. Το πιλοτήριο ουσιαστικά αποτελείται από μία οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 47,5” που εκτείνεται από τη μία εμπρός κολόνα μέχρι την απέναντι.

Για να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας – σημαντικό σε ένα ηλεκτρικό όχημα – οι μηχανικοί τροποποίησαν τη διάταξη των ηχείων, τοποθετώντας τα κοντά στους επιβάτες προκειμένου να μειώσουν την απόσταση που διανύει ο ήχος. Δύο ηχεία σε κάθε προσκέφαλο, σε συνδυασμό με έναν ενεργοποιητή μπάσων στα καθίσματα, μεταδίδουν όχι μόνο ήχο αλλά και απτική ανάδραση και ακουστικές προειδοποιήσεις.

Τα πατάκια του δαπέδου είναι κατασκευασμένα από ίνες μπαμπού, ενώ τα χερούλια της πόρτας χρησιμοποιούν ένα υψηλής αντοχής, vegan ύφασμα που μοιάζει με μετάξι.

Η Mercedes-Benz έχει στόχο να πουλά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030, όπου αυτό είναι εφικτό, και έχει δεσμευτεί να διατηρήσει τη θέση της ως η μεγαλύτερη κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο με ένα επιταχυνόμενο σχέδιο επενδύσεων που θα φτάσει συνολικά τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Τα μέτωπα που θα κρίνουν την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας το 2022

Willem Jonker (EIT Digital):  Εξαγορές – ρεκόρ το 2021 για το ελληνικό οικοσύστημα

Καρλ Λάουτερμπαχ: Αφελής η άποψη ότι η μετάλλαξη Όμικρον είναι το τέλος της πανδημίας