-Χαίρετε, ασφαλώς και υπάρχει διάχυτη μια ανησυχία για την αύξηση των κρουσμάτων, ιδίως στη Βόρειο Ελλάδα που φυσικά εκτός του καιρού είναι χαμηλότερα τα ποσοστά εμβολιασμών. Το ίδιο ξεκάθαρο είναι όμως στο Μ.Μ. ότι δεν πρόκειται επουδενί να «μαντρώσουν» τους εμβολιασμένους… σαν να ήταν ανεμβολίαστοι. Και αυτό γιατί έτσι το μόνο που θα πετύχουν είναι να αποδομηθεί και η εμβολιαστική εκστρατεία. «Το 75% των ενηλίκων είναι εμβολιασμένοι και μαζί με τους νοσήσαντες φτάνεις το 86% τουλάχιστον, σχεδόν οι 4 στους 5 ενήλικες δεν κινδυνεύουν να νοσήσουν βαριά, άρα δεν θα ξανακλείσουμε την οικονομία για τους υπόλοιπους και δεν θα τιμωρήσουμε τους εμβολιασμένους» λένε στο Μ.Μ. -Στιγμές (και μεγαλεία) προ κρίσης μνημονίων και κορωνοϊού έζησε… το Λονδίνο το «ιερό κοσμικό τριήμερο» της 28ης Οκτωβρίου για τους Έλληνες πλουσίους. Οπου και να πήγαινες (εννοώ στα Harrods, άντε και σε καμμιά μπουτίκ της Sloane Street μη φανταστείτε σε καμιά φτωχογειτονιά) άκουγες τη μητρική μας γλώσσα, ενώ στο φετινό Halloween Party του περίφημου private club Annabel’s του Λονδίνου διακρινόταν ξεκάθαρα ολόκληρη ελληνική αποικία. Αντηλλάγησαν μεν μεταξύ τους καλησπέρες αλλά και… μερικά «γαλλικά»  όπως έμαθα, λόγω οχλήσεων  πρώην χρηματιστή σε κυρία που συνοδευόταν. Ελληνες είμαστε, να… μην ξεφτιλιστούμε και λιγάκι; -Είδα χθες στο Tik Tok (όλα τα βλέπω!) βιντεάκι τον Νίκο Παππά με τον αναπληρωτή τομεάρχη του στις Μεταφορές να μιλάνε για εγκατάλειψη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσα σ’ ένα βαγόνι, κάπου στη Θεσσαλονίκη, που είχαν φυτρώσει μανιτάρια. Δεν ξέρω γιατί ο συγκεκριμένος συρμός έχει εγκαταλειφθεί. Αυτό που ξέρω είναι ότι η αντιπολίτευση αυτή είναι... του συρμού, αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε έναντι μόλις 40 εκ. ευρώ στην Trenitalia τον Σεπτέμβριο του 2017, επί ΣΥΡΙΖΑ! Το θυμάστε; -Θυμάστε τη Διάτμηση ΑΤΕ, εκείνη τη μικρή τεχνική εταιρεία που ανήκε στον Αλέκο Φλαμπουράρη και επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσε σεισμό καθώς είχε αποκαλυφθεί ότι με τον Φλομπέρ να είναι εν ενεργεία υπουργός, έπαιρνε δουλειές από την Περιφέρεια Πελοποννήσου; Θα μου πείτε και τι έγινε; Ε, λοιπόν, πήρε πρόσφατα μια μικρή δουλίτσα στην ΕΥΔΑΠ. Συγκεκριμένα μειοδότησε με έκπτωση 27% στον διαγωνισμό για την τοποθέτηση νέων παροχών και συντήρησης δικτύου στην περιοχή του Πειραιά. Το ενδιαφέρον είναι ότι η αξία του έργου ύψους 2,6 εκατ. ευρώ είναι μεγαλύτερη από τον ετήσιο τζίρο της εταιρείας που το 2019 (σ.σ. δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη ισολογισμό για το 2020) είχε έσοδα 2,3 εκ. ευρώ, με πτώση σχεδόν 50% και καθαρά κέρδη 110.000, μειωμένα κατά 67%. -Για την Τράπεζα Αττικής τα έχουμε πει. ΤΧΣ και ΤΜΕΔΕ αναμένεται να καλύψουν την ΑΜΚ και εάν βγει άκρη με τη «χαρτογράφηση» της τρύπας που έχει η τράπεζα, τότε το συζητάνε σε δεύτερη φάση για στρατηγικό επενδυτή. -Η προοπτική ένταξης της μετοχής της Εθνικής Τράπεζας στον MSCI Greece έχει δώσει καύσιμα στη μετοχή που άγγιξε ξανά υψηλά έτους, «γράφοντας» ένα +15% τον τελευταίο μήνα μόνο. Η τράπεζα έχει έρθει σε οριστική συμφωνία με τις Bain Capital, Fortress και doValue Greece για το Frontier, έκλεισε τη συμφωνία με την EVO Payments για τα POS και τις υπηρεσίες καρτών της και ετοιμάζεται για νέα project. Σημειώστε επίσης ότι υψηλό διετίας έπιασε και η μετοχή της Eurobank και αν συνεχίσει έτσι ο κλάδος - λοκομοτίβα (χαρακτηρισμός βγαλμένος από τις ένδοξες εποχές της Σοφοκλέους) του Χ.Α., μαζί με κάτι κατασκευές και άλλες υγιείς δυνάμεις, πιθανό να δούμε year-end ράλι στο ταμπλό. -Σαμπάνιες πρέπει να ανοίγουν στην Ελλάκτωρ και στην Άβαξ, τους δυο βασικούς μετόχους της Αττικής Οδού. Το φετινό 9μηνο της εταιρείας που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα της πρωτεύουσας ήταν κάτι παραπάνω από θετικό, εξ ου και οι μέτοχοι αποφάσισαν τη διανομή προμερίσματος ύψους 40 εκατ. ευρώ. Τι λένε λοιπόν τα νούμερα; Ο κύκλος εργασιών από την 1η Ιανουαρίου μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2021 διαμορφώθηκε στα 125,4 εκατ. ευρώ, όταν το ίδιο διάστημα πέρυσι λόγω της πανδημίας και των lockdown είχε πέσει στα 116,4 εκατ. ευρώ. -Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, στο 9μηνο του (προ κορωνοϊού) 2019 ο τζίρος ήταν στα 142,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 53.078.000 ευρώ. Στο φετινό 9μηνο τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε 52.998.000 ευρώ και τα καθαρά σε 41.865.000 ευρώ. Πάμε για ολικό rebound, δηλαδή. Για αυτό, άλλωστε, και ο «σκοτωμός» σχετικά με το ποιος θα πάρει τη «χρυσοτόκο όρνιθα» μετά τη λήξη της παρούσας σύμβασης παραχώρησης, το 2024, καθώς βέβαια και τις περίφημες επεκτάσεις. -Σε ό,τι αφορά στο «προμέρισμα», αποφασίστηκε από το ΔΣ στις 25 Οκτωβρίου και είναι ύψους 39,3 εκατ. ευρώ. Οι μέτοχοι (Άκτωρ Παραχωρήσεις με ποσοστό 65,75% και η Avax με ποσοστό 34,21%) από το 2013 που ξεκίνησε η διανομή μερισμάτων έχουν εισπράξει από την Αττική Οδό (ως μερίσματα και εσωτερικό δανεισμό) συνολικά 762 εκατ. ευρώ. Μόνο την τελευταία χρονιά η Αττική Οδός έχει δώσει στους μετόχους της περισσότερα από 245 εκατ. ευρώ. -Το μπαράζ έκδοσης εταιρικών ομολόγων που εισάγονται στο Χρηματιστήριο της Αθήνας συνεχίζεται. Η R Energy 1 εταιρεία του Γιώργου Ρόκα, γιου του Μελέτη Ρόκα, ενός εκ των δύο ιδρυτών της πρωτοπόρου εταιρείας στην Ελλάδα στις ΑΠΕ «Χ. Ρόκας ΑΒΕΕ» θα ζητήσει στις 24 Νοεμβρίου την έγκριση από τους μετόχους της για την έκδοση μη μετατρέψιμου προγράμματος ομολογιακού δανείου, έως 4.500.000 ευρώ, 5ετούς διάρκειας, με έκδοση κοινών άυλων ονομαστικών ομολογιών που θα διαπραγματεύονται στην Κατηγορία Σταθερού Εισοδήματος της Εναλλακτικής Αγοράς (ΕΝ.Α) του Χ.Α. Η στήλη ενθυμείται πως ντεμπούτο των ομολόγων της ΕΝ.Α. έκανε η MLS και εύχεται ολόψυχα η R Energy 1 να ξορκίσει το κακό. -Για τα καλά κούνησε «μαντήλι» από την Ελλάδα ο Τούρκος billionaire Φερίτ Σαχένκ. Το μισό Χίλτον που είχε, πέρασε εδώ και καιρό στα χέρια του Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου, οι μαρίνες με τη σειρά τους στα χέρια του CVC Capital, κάτι ακίνητα που υπήρχαν στο Κολωνάκι πουλήθηκαν κι αυτά. Απομένει μόνο η συμμετοχή στον Αστέρα Βουλιαγμένης. Η κατάσταση αποτυπώνεται εύγλωττα και στα αποτελέσματα της ελληνικής θυγατρικής Dogus Hellas, που συστάθηκε τον Ιανουάριο του 2014 και στην οποία πρόεδρος παραμένει ο Γιώργος Κώτσαλος και αντιπρόεδρος το δεξί χέρι του Σαχένκ, ο Ουσνού Ακάν. Πέρυσι λοιπόν ο κύκλος εργασιών ήταν μηδενικός, οι ζημιές διαμορφώθηκαν σε 1,1 εκατ. και οι συσσωρευμένες (ζημιές εις νέον) έφτασαν τα 8,5 εκατ. ευρώ. -Όπως αναφέρεται στην έκθεση του Δ.Σ., η επιχειρηματική δραστηριότητα κατά το 2020 «περιορίστηκε στην προσφορά συμβουλευτικών υπηρεσιών», ενώ πλέον ο σκοπός της εταιρείας είναι «η ελαχιστοποίηση των εξόδων διοικητικής λειτουργίας και η μεγιστοποίηση του ποσού το οποίο επιστρέφεται στο μέτοχο ως μείωση του μετοχικού κεφαλαίου». Στα αξιοσημείωτα, ότι η εταιρεία έχει παραμείνει με μοναδικό πάγιο στοιχείο ένα έργο τέχνης… -Η συμμαχία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίος για τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα έχει μπει για τα καλά στις ράγες και αναδείχτηκε προσωρινός μειοδότης στον διαγωνισμό για την ηλεκτροδότηση στο τμήμα Κιάτο –Ροδοδάφνη, αξίας 57 εκ. ευρώ. Επιπλέον, συμμετέχει σε δύο ακόμη διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ συνολικού ύψους άνω των 110 εκατομμυρίων. Επειδή όμως ο σιδηρόδρομος δεν είναι μόνο τα έργα αυτά αλλά προγραμματίζεται ένα γιγαντιαίο κύμα υποδομών συνολικού ύψους άνω των 3,3 δισ. ευρώ, τα οποία θα ξεκινήσουν να δημοπρατούνται άμεσα, όλοι βλέπουν ότι αυτή η συμμαχία μπορεί να έχει μέλλον στον στίβο των μεγάλων εργολαβιών του ελληνικού σιδηροδρόμου και όχι μόνο. Ένας τομέας που και η κυβέρνηση έχει επενδύσει πολλά για να εκσυγχρονίσει τις δομές και τη λειτουργία του και να συνδέσει μεγάλα λιμάνια της χώρας με τα τρένα, όπως έχουν κάνει επιτυχώς ουκ ολίγες χώρες.