-Χαίρετε, τώρα, μην αρχίσουμε από σήμερα τη… χαρτομαντεία για τις αλλαγές υπουργών γιατί, πρώτον, ο Μητσοτάκης μπορεί και να αργήσει κάνα μήνα τον ανασχηματισμό (πάντως θα τον κάνει) και, δεύτερον, είναι και λίγο… μυστήριος, ό,τι πολυβλέπει γραμμένο δεν το κάνει. Για παράδειγμα, ας πούμε την Κεραμέως που θέλει, λέει, να γίνει υπουργός Ανάπτυξης ή Άμυνας (κι εγώ, o Έλον Μασκ!) αλλά ok, η αλήθεια είναι ότι θα δούμε πολύ ζύμωση μέχρι την ημέρα του ανασχηματισμού κι αυτό πάντα έτσι ήταν, για εμάς τους πιο παλιούς στη δουλειά.

Το Χρηματιστήριο, τα μαύρα σύννεφα και η Μύκονος

-Το ελληνικό Χρηματιστήριο χτες έκανε καθαρό τζίρο 36 εκατ. ευρώ, χωρίς καν οι ξένοι διαχειριστές κεφαλαίων να έχουν κλείσει τα τερματικά τους για να πάνε διακοπές στη Μύκονο. Η επενδυτική αποχή οδηγεί τις μετοχές σε υπερβολικά χαμηλές αποτιμήσεις, με τη ΔΕΗ να αξίζει στο ταμπλό λιγότερο από τα λεφτά που έχει στο ταμείο της. Αντίστοιχα, η Alpha Bank και η Τράπεζα Πειραιώς βυθίζονται πολύ χαμηλότερα από τις τιμές στις οποίες τοποθετήθηκαν μεγάλα και σοβαρά θεσμικά χαρτοφυλάκια. Είναι χαρακτηριστικό πως το πρωί της Δευτέρας βγήκε report της Deutsche Bank με το οποίο έδινε short term buy τη μετοχή της Εθνικής Τράπεζας, με στόχο τιμής τα 4,40 ευρώ, ενώ είχε προηγηθεί η είδηση για αύξηση των θέσεων της Capital Group στην Alpha Bank. Τίποτε, ωστόσο, δεν μπόρεσε να σταθεί εμπόδιο στην πτώση που έφεραν τα μαύρα σύννεφα από τις εξελίξεις με το φυσικό αέριο στην Ευρώπη και τις σοβαρές ανησυχίες για ύφεση (αλλά και τα νέα lockdowns στην Κίνα λόγω Covid). Και αυτό δημιουργεί με τη σειρά του καραμπόλες, καθώς η κατηγορηματική δήλωση του Πρωθυπουργού πήγε πίσω τις εκλογές και... έφερε μπροστά τις εξελίξεις στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας που τώρα πια βρίσκεται σε αναζήτηση «επενδυτικού παραθύρου» για να ξεκινήσει τη διάθεση των τραπεζικών μετοχών του χαρτοφυλακίου του (κυρίως στην Εθνική και την Τρ. Πειραιώς). Οι συναλλαγές αυτές, ωστόσο, πρέπει να γίνουν σε αρκετά υψηλότερες τιμές από τις σημερινές…

Τα οικόπεδα της Lamda και οι Ισραηλινοί

-Οι επενδύσεις, πάντως, και το ενδιαφέρον κυρίως στο real estate δεν σταματούν, χθες μου λέγανε για ένα project μεγάλο στην Αίγινα όπου η Lamda Development κατέχει ένα μεγάλο φιλέτο γης (116 στρέμματα στην περιοχή Πέρδικα) και για το οποίο ενδιαφέρεται μια εταιρεία ισραηλινών συμφερόντων. Γιατί όχι, η Αίγινα είναι 20 λεπτά από την Αθήνα.

Επενδυτές στο Ζάππειο

-Γέμισε χθες το βράδυ το Ζάππειο Μέγαρο στη δεξίωση του The Hellenic Initiative (THI). Μέλη της κυβέρνησης, εκπρόσωποι της ελληνικής διασποράς από τις ΗΠΑ και επικεφαλής και ανώτατα στελέχη γνωστών ελληνικών επιχειρήσεων έδωσαν το «παρών». Νωρίτερα χθες, σε κεντρικό ξενοδοχείο στο Σύνταγμα, στο ετήσιο Venture Fair, που αποτελεί τον πυρήνα των εκδηλώσεων του ΤΗΙ, παρουσιάστηκε το success story της Skroutz. Πέραν των ιδρυτών και της διοικητικής ομάδας της εταιρείας, στο πάνελ βρισκόταν ο Άλεξ Φωτακίδης και η ομάδα του CVC, αλλά και ο Μίλτος Κορνάρος της Southbridge. Στην ίδια εκδήλωση εθεάθη ο Γ. Στάσσης της ΔΕΗ παρέα με τον Άλεξ Πατέλη. Σημειώστε πως στο πρόσφατο παρελθόν, σε ανάλογο event, παρουσιάστηκε η Blueground που βρίσκεται καθ΄ οδόν να γίνει unicorn, προ 4ετίας η Think Silicon η οποία εξαγοράστηκε από την Applied Materials, ενώ η Spotawheel που παρουσιάσθηκε στο Fair του 2016 «σήκωσε» 100 εκατ. ευρώ πριν λίγους μήνες. «Ψαγμένο» το ΤΗΙ.

Μεγάλοι παίκτες σε Data Centers

-Και λέγοντας για επενδύσεις, δρομολογημένες είναι τουλάχιστον τρεις μεγάλες ξένες επενδύσεις σε Data Centers στην Ελλάδα. Το newmoney έγκαιρα ανέφερε πως η Equinix, η Νο1 εταιρεία του κλάδου στον κόσμο, με έδρα στην Καλιφόρνια και εισηγμένη στον Nasdaq, σχεδιάζει προς το φθινόπωρο μεγάλο project στη χώρα μας.

Η Cenergy στο Μέριλαντ

-Εν αναμονή, όπως ανέφερε η στήλη, είναι και η κοινή επένδυση στις ΗΠΑ της Cenergy Holdings (της οικογένειας Στασινόπουλου) με την εκ Δανιμαρκίας προερχόμενη, πολυεθνική εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας Οrsted A/S (πρώην DONG Energy). Η χρηματοδότηση της κοινής επένδυσης στο Μέριλαντ είναι πλήρως καλυμμένη και ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ. Θα λειτουργεί ως εργοστάσιο υποβρυχίων καλωδίων για υπεράκτια αιολικά πάρκα, για την κάλυψη των αναγκών της αμερικανικής αγοράς. Οι παραγγελίες και οι συνέργειες είναι δεδομένες και οι προσδοκίες ανεβάζουν τα EBITDA σε 55 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η Motor Oil δεν βλέπει ΑΜΚ

-Η Motor Oil είναι η μοναδική, από τις παλαιότερες εισηγμένες εταιρείες που δεν έχει κάνει ποτέ αύξηση κεφαλαίου, μετά την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο. Σίγουρα δεν προτίθεται να κάνει τώρα αύξηση κεφαλαίου, διαβεβαιώνουν κατηγορηματικά ανώτατα στελέχη του Ομίλου. Κάποια αξιοποίηση των ομολογιακών εκδόσεων που βρίσκονται ήδη σε διαπραγμάτευση δεν πρέπει να αποκλείεται, αλλά κι αυτή δεν είναι της παρούσης.

Ελ. Βενιζέλος με το βλέμμα στο 2023….

-Με αφορμή τη χθεσινή επίσκεψη του Κ. Μητσοτάκη στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τη συνάντησή του με τον CEO του αεροδρομίου κ. Γιάννη Παράσχη, τα νέα που έρχονται από το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας είναι ενθαρρυντικά για τον τουρισμό: οι Αμερικάνοι δίνουν ρέστα φέτος (ας μην ξεχνάμε και την ισοτιμία δολαρίου - ευρώ που κάνει πιο φθηνά τα ταξίδια στην Ευρώπη για τους επισκέπτες από τις ΗΠΑ) και οι αφίξεις σπάνε ρεκόρ. Σε ό,τι αφορά στον σχεδιασμό για το 2023, αυτός προχωρά σε πολλαπλά μέτωπα, τόσο στο χρηματοοικονομικό, με την έκτακτη γενική συνέλευση που έχει δρομολογηθεί την επόμενη εβδομάδα για τη λήψη νέου δανεισμού που θα αναχρηματοδοτήσει και τον παλιότερο όσο και στο κατασκευαστικό ‘’μέτωπο’’ με το βλέμμα στις επόμενες σεζόν για δύο επιμέρους έργα. Το πρώτο έργο για το οποίο οι σχετικές προσφορές θα κατατεθούν έως τις 15 Σεπτεμβρίου αφορά την ανατολική επέκταση του δορυφορικού τερματικού σταθμού κατά 1.400 τ.μ. με λειτουργικές ανακατατάξεις σε όλον τον σταθμό (π.χ. επέκταση του χώρου αναμονής για τον έλεγχο διαβατηρίων για τους αφιχθέντες επιβάτες, κατασκευή νέων lounges κ.ά.). Το έργο, με ορίζοντα κατασκευής έως τον Απρίλιο του 2023, είναι εκτιμώμενης αξίας 6,1 εκατ. ευρώ. Χαμηλότερα, στα 2,8 εκατ. ευρώ με προβλεπόμενη ολοκλήρωση στο τέλος Απριλίου του 2023 εκτιμάται το έτερο project για την κατασκευή νέου χώρου στάσης ταξί στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Ο ΔΑΑ θέλει να δημιουργήσει έναν διευρυμένο χώρο με στόχο την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και την απελευθέρωση πολύτιμου χώρου στάθμευσης περιοχής κοντά στον τερματικό σταθμό. Το έργο, σκοπεύει να αυξήσει κατά περίπου 75% την τρέχουσα χωρητικότητα των κυρίως χώρων που παρέχονται στο ταξί (και των συμπληρωματικών στο χώρο του P3).

…και χωρίς προβλήματα έλλειψης εργαζόμενων

-Παρεμπιπτόντως ο κ. Παράσχης ανέφερε στον Πρωθυπουργό ότι, σε αντίθεση με πολλά μεγάλα αεροδρόμια στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν αντιμετωπίζει προβλήματα έλλειψης εργαζόμενων, χάρη στη σωστή διαχείριση του προσωπικού που έγινε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τη στήριξη από κρατικά προγράμματα προστασίας της απασχόλησης, όπως το «Συν-εργασία». Τα απόνερα βέβαια από τα προβλήματα στο εξωτερικό έρχονται και στο εσωτερικό γιατί αν χαθεί η… βαλίτσα στο Αμστερνταμ τα… ακούει η Αθήνα.

Deals και κουφέτα στην Ιντρακάτ

-Πολλές χαρές -και δεν εννοώ μόνο επιχειρηματικές, αλλά και τις κανονικές- έχει η νέα διοίκηση της Ιντρακάτ και ο Αλέξανδρος Εξάρχου. Από τη μια ως μέτοχος της εισηγμένης και νέος CEO της κατασκευαστικής, αλλά και τη δική του προσωπική χαρά και ευτυχία, αφού σύντομα πρόκειται να ξαναπαντρευτεί. Η νύφη, όπως πληροφορούμαι, είναι η προσωπική του γραμματέας και, για την ακρίβεια, η μία από τις δύο που είχε όσο κρατούσε τα ηνία της Άκτωρ. Η δεύτερη, ήταν η κυρία Μαργαρίτα, την οποία άφησε πίσω του ο Δημήτρης Κούτρας όταν εγκατέλειψε την κατασκευαστική τον Ιούλιο του 2018 με το Change4Ellaktor και ο κ. Εξάρχου εγκαταστάθηκε στο γραφείο του. Πέρασαν τέσσερα χρόνια από τότε και σήμερα που ο νέος CEO αναλαμβάνει τη διοίκηση της Ιντρακάτ, η κυρία Μαργαρίτα στελεχώνει πλέον το νέο γραφείο του στην Παιανία, έχοντας δίπλα (μέχρι νεωτέρας, τουλάχιστον) μαζί με το νέο και το παλιό αφεντικό της!

Mαζικές προμήθειες εξοπλισμού Πολιτικής Προστασίας

-Τα λεφτά του Ταμείου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης έχουν ξεκινήσει να φτάνουν στα Δημόσια Ταμεία και το ΤΑΙΠΕΔ ανέλαβε ήδη έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο. Ξεκινά άμεσα τους διαγωνισμούς για την προμήθεια πρωτοφανούς μεγέθους εξοπλισμού για την προστασία των δασών, αλλά και του αστικού ιστού. Ο συνολικός προϋπολογισμός ξεπερνά τα 765 εκατ. ευρώ και οι διαγωνισμοί περιλαμβάνουν: 3 πυροσβεστικά αεροσκάφη, 13 ελικόπτερα, 52 UAV drones, 36 αμφίβια αεροσκάφη, 23 πτυσσόμενες γέφυρες, 273 υδροφόρα πυροσβεστικά οχήματα, 7 βυτιοφόρα, 190 βοηθητικά οχήματα και τεχνικές αναβαθμίσεις του υπάρχοντος στόλου. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκπονήσει ειδικό σχέδιο επιτάχυνσης (ουσιαστικά, μη καθυστέρησης) των διαγωνιστικών διαδικασιών και αυτό σημαίνει ότι η τεράστιας αξίας και σημασίας μαζική προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού πολιτικής προστασίας, θα ξεκινήσει από φέτος και θα έχει ολοκληρωθεί -υποχρεωτικά- μέχρι το τέλος του 2025.