Οι μνηστήρες του Marina Tower, ο σύμβουλος του Αερολιμένα, το ομόλογο της Noval και το… χαρτάκι ΦΒΜΕΖΖ ///


 

 

Χαίρετε, στη χθεσινή ημέρα κυριάρχησε το μεγάλο θέμα της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού (μετά προστίμου), η συζήτηση στη Βουλή και τα απόνερά της στα social media. Η εντύπωση που αποκόμισαν στο Μ.Μ. (παρά την αρχική αγωνία τους) είναι ότι η υπόθεση πήγε καλά, ειδικά στο κοινό που «ακούει» αυτή την κυβέρνηση. Άλλωστε, το 83% των 60 και άνω είναι εμβολιασμένοι ήδη. Σημειώνω δυο πράγματα, όση αξία έχουν. Πρώτον, η δήλωση της προέδρου Φον Ντερ Λάιεν «να αρχίζουμε να σκεφτόμαστε την υποχρεωτικότητα στην Ε.Ε.» που δείχνει ότι η… δουλειά πάει προς τα εκεί και άρα ο Μητσοτάκης δεν… έσπευσε να κάνει λάθος, αντιθέτως, μπορεί και να δικαιωθεί. Δεύτερον, ομολογουμένως δεν κατάλαβα (θα μου πείτε, ότι μάλλον δεν είναι και εύκολο…) τι, τελικώς, θέλει να πει ο ΣΥΡΙΖΑ: Ναι στην υποχρεωτικότητα, αλλά χωρίς… προστίματα.

-Μάλιστα, αλλά πώς αλλιώς θα το επιβάλεις; Π.χ. ο κ. Γεροτζιάφας, καθηγητής Σορβόννης και σύμβουλος του προέδρου Τσίπρα, πρότεινε να «τους κόψουμε από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να μην παίρνουν φορολογική ενημερότητα κ.λπ.». Κατ’ αρχήν, πολύ θα ήθελα να μάθω εκείνο το «κ.λπ.», γιατί όταν κάποιος λέει «.κλπ.» συνήθως δεν ξέρει ποια είναι τα λοιπά. Αλλά, αλήθεια, το εννοεί αυτό, να κόψουμε σ’ έναν 60άρη τη φορολογική ενημερότητα; Δηλαδή, να τον καταστρέψουμε τελείως; Αυτό είναι πιο ελαφρύ από το πρόστιμο των 100 ευρώ ή η «ζημιά είναι ταξική»; Ανοησίες, αγαπητοί μου αναγνώστες. Αν δεν θες την υποχρεωτικότητα δεν τη θες, όπως λέει ο Βελόπουλος. Και μαζί και χώρια δεν γίνεται.

-Όλη η αγορά περιμένει σήμερα το απόγευμα να δει πού τελικά θα διαμορφωθεί το εύρος της απόδοσης για το ομόλογο της Νoval Property του ομίλου Στασινόπουλου. Δεδομένης της συγκυρίας και των ενδείξεων τελευταία ότι η αγορά κάπως “βάρυνε”, έχει ενδιαφέρον πού θα κάτσει η μπίλια: Πιο κοντά προς το 2,60% ή προς την κορυφή του εύρους στο 2,95%. Επιχειρηματίες, χρηματιστές και τραπεζίτες θεωρούν ότι η εξέλιξη της συγκεκριμένης έκδοσης θα δώσει μηνύματα για τις διαθέσεις και τις αντοχές της αγοράς, καθώς και ο κλάδος (ακίνητη περιουσία) είναι περιορισμένων και προσδιορισμένων κινδύνων και η έκδοση είναι σχετικά μικρή (120 εκατ.) και η εταιρία πιέζει τους αναδόχους να γύρει η μπίλια πιο κοντά προς το 2,60%. Σήμερα κληρώνει.

-Δεν χρειάζεται κληρονομικό χάρισμα για να αντιληφθεί κανείς ότι η ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΕΠΕΥ -για τρίτη συνεχόμενη χρονιά – πάει για την πρωτιά στις χρηματιστηριακές και μάλιστα με μερίδια αγοράς που ξεπερνούν το 20%, κάτι που δεν έχει επιτύχει άλλη ΑΧΕ στο παρελθόν, ειδικά χωρίς την ώθηση από κάποια μεγάλη εταιρική συναλλαγή, π.χ. ιδιωτικοποίηση ή corporate deal. Για τρίτο συνεχόμενο μήνα η ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΕΠΕΥ πετυχαίνει μεγάλο μερίδιο αγοράς (μεταξύ 24-27%) και μεγάλη διαφορά από τον 2ο της κατάταξης. Η δουλειά που έχει γίνει από τη διοικητική ομάδα της χρηματιστηριακής τα τελευταία χρόνια είναι προφανώς σοβαρή και αποτελεσματική και κατάφερε να διπλασιάσει σταδιακά το μερίδιο αγοράς από 10% που ήταν στo 2017 στα επίπεδα του 20%.

ΦΒΜΕΖΖ, μοιάζει σαν κάποιο παιδί να πατούσε στην τύχη τα πλήκτρα στο κομπιούτερ, αλλά όχι, είναι ο κωδικός της νομικής οντότητας που κατέχει τα ομόλογα μεσαίας εξασφάλισης από τις τιτλοποιήσεις Phoenix και Vega της Τράπεζας Πειραιώς. Το ΦΒΜΕΖΖ, λοιπόν, έκλεισε χθες στο χρηματιστηριακό ταμπλό με κέρδη 18,83% επειδή ανακοινώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου που υστερούσαν κατά κάτι από τις επιδόσεις του πενταμήνου που προηγήθηκε. Τα έσοδα της εταιρείας προέρχονται από την είσπραξη τόκων από τις ομολογίες των χαρτοφυλακίων Phoenix και Vega, κοινώς από τις ανακτήσεις δανείων. Οι επιδόσεις της Intrum ικανοποίησαν και για αυτό είχαμε το +18,83% στο ταμπλό.

-Σήμερα το menu έχει νέα και για διαγωνισμούς: Αθόρυβα ξεκίνησε και “τρέχει” η διαγωνιστική διαδικασία για την επιλογή του αναδόχου που θα κατασκευάσει το marina tower, δηλαδή τον πύργο των διαμερισμάτων στο Ελληνικό. Αυτοί που σχεδίασαν τον διαγωνισμό στάθηκαν επιφυλακτικοί ως προς τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες, αλλά ατυχώς για αυτούς και οι ξένες εταιρίες στάθηκαν επιφυλακτικές ως προς το έργο, λόγω αυστηρών ρητρών. Και εξηγούμαι: Απαραίτητη προϋπόθεση για τις συμμετέχουσες ελληνικές εταιρίες ήταν να κατέβουν από κοινού με κάποια ξένη κατασκευαστική.

-Τελικά στον διαγωνισμό κατέβηκαν τέσσερα σχήματα και συγκεκριμένα: η ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ (θεωρείται ξένη κατασκευαστική καθώς έχει έδρα στην Ολλανδία), η ΑΒΑΞ από κοινού με ιταλική εταιρία, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που συνέπραξε με τη λιβανέζικη ΑCC με την οποία “γνωρίζονται” απ’ τα παλιά σε έργα της Μέσης Ανατολής και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ από κοινού με την γαλλική Bouygues. Οι ξένοι κατασκευαστικοί όμιλοι που κοίταξαν τη δουλειά του marina tower δεν έδειξαν κανένα ενδιαφέρον βρίσκοντας χαμηλά τα περιθώρια κέρδους και υψηλούς τους κινδύνους από τις ρήτρες που διέπουν το έργο.

-Πάμε σε έναν διαφορετικό διαγωνισμό, αυτόν για την πρόσληψη επικοινωνιακού συμβούλου (communications services partner) στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Η στήλη αναφέρθηκε σε αυτόν χθες και συζητήθηκε εκτενώς στα media agencies, οπότε έψαξα για περισσότερες λεπτομέρειες: η σύμβαση, λοιπόν, θα είναι τριετής με δικαίωμα επέκτασης για άλλα δύο χρόνια και η προθεσμία για την κατάθεση συμμετοχής εκπνέει στις 10 Ιανουαρίου 2022. Το έργο απευθύνεται στις μεγάλες εταιρείες της αγοράς που πρέπει να αποδείξουν την εμπειρία τους στην ανάληψη τέτοιων accounts, ενώ η πρόταση που θα καταθέσουν θα αξιολογηθεί με βαρύτητα 75% για το τεχνικό σκέλος (παρουσίαση case studies κ.λπ.) και 25% με βάση την οικονομική τους προσφορά.

-Έρχεται τον Μάρτιο του 2022: Ο λόγος για το πρώτο Moxy της Αθήνας που θα τεθεί τότε σε λειτουργία ακριβώς πάνω στην Ομόνοια, διαθέτοντας 4 αστέρια και 200 δωμάτια. Πρόκειται για ένα από τα πολύ μοντέρνα και σύγχρονα brands του ξενοδοχειακού κολοσσού της Marriott, το οποίο έχει κάνει ήδη το ντεμπούτο του στην Ελλάδα από την Πάτρα, ενώ σκοπός είναι να ακολουθήσουν κι άλλα. Το Moxy θα λειτουργήσει στο κτίριο του Σαρόγλειου Μεγάρου, έπειτα από μία επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ που έχουν αναλάβει από κοινού η Dimand, η Prodea Investments ΑΕΕΑΠ και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD). Το ακίνητο έχει μισθωθεί με μακροχρόνια παραχώρηση του ακινήτου από τους ιδιοκτήτες (Μετοχικό Ταμείο Στρατού και Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων, με ποσοστά αντίστοιχα 62% και 38%) από την Dimand και με την παράδοσή του το project θα μεταβιβαστεί κατευθείαν στην Prodea.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.