search icon

dark room

Οι παρακολουθήσεις και ο επιθεωρητής Κάλαχαν, το mega deal της Τράπεζας Πειραιώς, η Aegean φλερτάρει την Croatian Airlines και το μπλέξιμο Παπαλέκα στο Port of Paros

  –Χαίρετε, δύο λέξεις για το «περίφημο» άρθρο που έγραψε ένας αρθρογράφος στους ΝΥΤ για την ηθική κατάπτωση και τη σάπια Ελλάδα κ.λπ. Όπως είναι γνωστό, όλος ο κόσμος έχει δικαίωμα να εκφέρει μία γνώμη και όλα τα έντυπα να τη φιλοξενούν. Σίγουρα κάνει ζημιά το βαρύ όνομα της εφημερίδας στην κυβέρνηση και όχι ο […]

 

Χαίρετε, δύο λέξεις για το «περίφημο» άρθρο που έγραψε ένας αρθρογράφος στους ΝΥΤ για την ηθική κατάπτωση και τη σάπια Ελλάδα κ.λπ. Όπως είναι γνωστό, όλος ο κόσμος έχει δικαίωμα να εκφέρει μία γνώμη και όλα τα έντυπα να τη φιλοξενούν. Σίγουρα κάνει ζημιά το βαρύ όνομα της εφημερίδας στην κυβέρνηση και όχι ο αρθρογράφος που ενώ ζει εν Ελλάδι, απ’ ό,τι διάβασα, δεν βρήκε να γράψει ούτε μία επικριτική λέξη στο παρελθόν για την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ όταν ο Μίμης με τον Πάκη αντήλλασσαν… βαθιές μπαλιές στο παραδικαστικό και λέρωναν κόσμο και κοσμάκη. Αλλά, πάντως, επαναλαμβάνω, ο καθένας έχει μία γνώμη, το είχε πει άλλωστε κάπως έτσι και η «ομόσταυλη» (που λέει ο λόγος), συγγραφέας των ΝΥΤ, Simone Elkeles. Βεβαίως, την ίδια ατάκα την είχε πει… ολίγον πιο χοντρά και ο Κλιντ Ηστγουντ στη θρυλική ταινία «Επιθεωρητής Κάλαχαν».

To mega deal της Τράπεζας Πειραιώς και ο νέος παίκτης στα ακίνητα

Μega deal έρχεται στην αγορά ακινήτων με επίκεντρο την Τράπεζα Πειραιώς. Το σχέδιο ξεδιπλώνεται ήδη και θα ολοκληρωθεί μόλις τελειώσει η πώληση του Project Terra που είναι η πώληση περίπου 2.500 ακινήτων του ομίλου Πειραιώς, αξίας της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ. Πριν από λίγες ημέρες, μέσα στο κατακαλόκαιρο, ανακοινώθηκε η στρατηγική συμφωνία της εταιρείας διαχείρισης Cepal με την εταιρία του κλάδου ακινήτων Resolute. Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία της RKG, της μεγαλύτερης εταιρίας real estate servicer στην Ελλάδα καθώς -από τα ακίνητα που διαθέτει η Cepal Hellas, αλλά και από τους πελάτες της Resolute- η νέα εταιρία θα διαχειρίζεται συνολικά περίπου 30.000 ακίνητα.

-Η RKG θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο την ισχύ της στην αγορά καθώς η Τράπεζα Πειραιώς θα προχωρήσει σε carve-out της Πειραιώς Real Estate, δηλαδή της εταιρίας υπηρεσιών ακίνητης περιουσίας του ομίλου, που -μεταξύ άλλων- διαχειρίζεται το City Link, το Cosmopolis κ.ά. Με το carve-out η Πειραιώς θα μειώσει περίπου κατά 100 άτομα το προσωπικό και θα περιορίσει το ετήσιο κόστος από περίπου 15 εκατομμύρια στα 6 εκατομμύρια ευρώ. Η διαπραγμάτευση για την πώληση του Terra -η οποία βρίσκεται στην τελική ευθεία- είναι σημαντική, καθώς ο αγοραστής θα αναθέσει τη διαχείριση των ακινήτων που θα αποκτήσει στην RKG ενισχυμένη από την Πειραιώς Real Estate.

Εποπτεία προς Lone Star: Αποκαλύψτε πόσες μετοχές της Τράπεζας Κύπρου έχετε

-Πυκνώνουν οι εξελίξεις στο θρίλερ της προσπάθειας εξαγοράς της Τράπεζας Κύπρου από τη Lone Star. Ως εισηγμένη στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου και στο ΧAK, η Τράπεζα Κύπρου διευκρίνισε αρμοδίως ότι οποιαδήποτε συναλλαγή αποτελεί «πρόταση εξαγοράς» υπόκειται στην κοινή δικαιοδοσία της Ιρλανδικής Επιτροπής Εξαγοράς (Irish Takeover Panel) και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς της Κύπρου. Στο πλαίσιο λοιπόν αυτό γνωστοποιήθηκε πως μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου οποιοδήποτε πρόσωπο έχει θέση ύψους 1% ή περισσότερο σε αξίες της Τράπεζας Κύπρου θα πρέπει να γνωστοποιήσει όλες τις συναλλαγές του καθώς και όποιες «θέσεις ανοίγματος». Το πιο ενδιαφέρον είναι πως και η Lone Star υποχρεούνται να προβεί σε ανακοίνωση «γνωστοποίησης θέσης ανοίγματος» το αργότερο έως το μεσημέρι (ώρα Ιρλανδίας/Ηνωμένου Βασιλείου) της 2ας Σεπτεμβρίου 2022 και να αποκαλύψει λεπτομέρειες για τυχόν συναλλαγές από το fund ή από οποιουδήποτε πρόσωπο «ενεργεί σε συνεννόηση» σε αξίες της Τράπεζας Κύπρου. Έτσι, θα δούμε εάν το τελευταίο διάστημα χτίστηκαν μετοχικές θέσεις στη μετοχή της τράπεζας η οποία -μετά τη γνωστοποίηση της πρότασης της Lone Star, την περασμένη Παρασκευή- έχει ενισχυθεί κατά περίπου 9%.

Στην Κύπρο ετοιμάζουν νομοθετικό μπλόκο στη Lone Star

-Τώρα, στη Μεγαλόνησο έχουν θορυβηθεί σφοδρά για το ενδεχόμενο να εξαγοραστεί η Τράπεζα Κύπρου και ήδη υπάρχουν πληροφορίες πως η κυβέρνηση ετοιμάζει νομοθετικό μπλόκο στην εξαγορά του μεγαλύτερου εγχώριου τραπεζικού ιδρύματος από fund. Συγκεκριμένα, στη Μεγαλόνησο λένε πως εξετάζεται η κατάθεση νομοσχεδίου που πρακτικά αφορά στην εναρμόνιση με κανονισμό της ΕΕ για το πλαίσιο ελέγχου των άμεσων ξένων επενδύσεων εντός των κρατών μελών και ουσιαστικά δίνει το δικαίωμα στις κυβερνήσεις να αξιολογούν κατά πόσον μια άμεση ξένη επένδυση επιδρά σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε ιδιαίτερα «ευαίσθητους« κλάδους, μεταξύ των οποίων οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και ειδικότερα τα συστημικά πιστωτικά ιδρύματα. Σημειώστε επίσης πως η Τράπεζα Κύπρου έχει προσλάβει ως χρηματοοικονομικούς της συμβούλους την Goldman Sachs και την HSBC.

Έμπλεξε ο Παπαλέκας με το Port Of Paros

-Μου λένε ότι έχει κολλήσει η επένδυση ανακαίνισης του περίφημου ξενοδοχείου Port Of Paros που προσφάτως απέκτησε έναντι 65 εκατ. ευρώ (λένε) η Prodea μαζί με τον γνωστό επιχειρηματία Παπαλέκα. Τι συνέβη, λοιπόν, μου ψιθύρισε η ίδια πηγή ότι ο πρώην ιδιοκτήτης Καρποδίνης πήγε στην Πολεοδομία και «κάρφωσε» ότι ο Παπαλέκας δήλωσε παραπάνω τετραγωνικά προς νομιμοποίηση από τα υφιστάμενα (από το παρελθόν) αυθαίρετα, με σκοπό να μεγιστοποιήσει την επένδυση. Έλα όμως που ο πρώην ιδιοκτήτης ζήτησε το… κατιτίς παραπάνω αφού θα κονομήσουν και οι νέοι επενδυτές και εισέπραξε την άρνηση του Παπαλέκα; Ε, τι να κάνει κι αυτός, πήγε με τα «χαρτιά» του ξενοδοχείου εις τις Αρχές και μπλόκαρε η δουλειά. Έτσι συμβαίνει στη ζωή, είναι να μην μπλέξεις και να είσαι προσεκτικός. Γιατί καλύτερα «παιρνοδίνεις», όπερ μεθερμηνευόμενον αν παίρνεις παραπάνω να δίνεις και παραπάνω, παρά να μπλέξεις με… Καρποδίνηδες.

Η Aegean αναθερμαίνει το ειδύλλιο με την Croatian Airlines

-Πρόσφατα ήρθε η κίνηση εξαγοράς από την Autohellas στην Πορτογαλία, ενώ είχε προηγηθεί πέρυσι η απόκτηση της πλειοψηφίας από την Aegean της Animawings στη Ρουμανία. Τώρα μου λένε, επανέρχεται το ενδιαφέρον για την Croatian Airlines, τον εθνικό αερομεταφορέα της Κροατίας. O όμιλος Βασιλάκη ενισχύει σταδιακά τις κινήσεις του εκτός Ελλάδος, σε όλα τα μέτωπα, είτε στις αερομεταφορές, είτε σε ενοικιάσεις, είτε σε ‘’δυνατούς’’ ευρωπαϊκούς τουριστικούς προορισμούς στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Ανατολικής Ευρώπης (χώρια την εμπορική συμφωνία για πτήσεις κοινού κωδικού σε 8 ελληνικούς προορισμούς εσωτερικού με την Emirates που ήρθε τώρα, μέσα στον Δεκαπενταύγουστο). Οσον αφορά την Croatian Airlinles, παρουσίασε καθαρές ζημιές 21,8 εκατ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2022, έστω κι αν ο Ιούνιος ήταν ο πρώτος κερδοφόρος μήνας από το ξέσπασμα της πανδημίας. Η αεροπορική δεν έχει καταφέρει ακόμη να προσεγγίσει τα προ πανδημίας επίπεδα, όσον αφορά την επιβατική κίνηση. Τα έσοδα της αεροπορικής και οι κρατήσεις υπολείπονται ακόμη κατά 23% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019. Οι πληθωριστικές πιέσεις, σε συνδυασμό με τις τιμές των καυσίμων, αύξησαν το κόστος λειτουργίας κατά 70%. Εστω κι αν πολλές αεροπορικές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης έχουν επηρεαστεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία, η Croatia Airlines, όπως αναφέρουν οι επιτελείς της, δεν είδε σημαντικές επιπτώσεις στις πωλήσεις. Από την πλευρά της, η Aegean έχει αναθερμάνει το ενδιαφέρον για εξαγορά, με βάση τα νέα που έρχονται από Κροατία, χωρίς να έχει ληφθεί οριστική απόφαση, ενώ -όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται- οι συνεχιζόμενες ζημίες με αντίκτυπο στη χρηματοοικονομική εικόνα και στο μετοχικό κεφάλαιο της αεροπορικής έχει αυξήσει την πιθανότητα εξαγοράς.

Το φλερτ της Aegean με την Croatia πηγαίνει πίσω στο 2015 όταν συμμετείχε στην προηγούμενη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της αεροπορικής το 2015. Μπήκε στον δεύτερο γύρο συνομιλιών με τον τότε σύμβουλο ιδιωτικοποιήσεων International Finance Corporation, ωστόσο, η κυβερνητική αλλαγή στην Κροατία έβαλε τέλος στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησής της. Αντίστοιχα και πριν από το ξέσπασμα του κορωνοϊού η Aegean επιβεβαίωσε ότι είχε υποβάλει μη δεσμευτική προσφορά για την εξαγορά του εθνικού αερομεταφορέα της Κροατίας. Η επόμενη φάση ήταν να υπάρξουν απευθείας συνομιλίες μεταξύ της μεγαλύτερης εγχώριας αεροπορικής και της κροατικής κυβέρνησης, ωστόσο, η διαδικασία σταμάτησε τον Μάρτιο, καθώς η πανδημία έφερε την πλήρη κατάρρευση. Το περασμένο φθινόπωρο ο Πρωθυπουργός της Κροατίας είχε αναφέρει ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο αερομεταφορέων μπορούν να ανανεωθούν, ενώ τώρα το σχετικό ενδιαφέρον φαίνεται ότι έχει επανεργοποιηθεί για τις αεροπορικές που είναι μέλη και οι δύο της Star Alliance, σε κοντινές γεωγραφικές περιοχές, με παραπλήσιο πλαίσιο δραστηριοτήτων.

Exit mobile version