Υπάρχει… κι άλλος πλούσιος Σπύρος πια, το νέο σαφάρι της CVC και η εν Αθήναις επίσκεψη του κ. AA στην Αθήνα ///


 

 

Xαίρετε! Πριν αλέκτωρ λαλήσει κ.λπ. ήρθαν από τις ΗΠΑ τα νέα για Chipita. Τώρα να σας πω ότι ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος πρέπει να είναι ο μοναδικός άνθρωπος στην Ελλάδα που πούλησε, βρέθηκε με τριψήφιο νούμερο στην τράπεζα και παρ’ όλα αυτά μπορεί και να είναι στεναχωρημένος, δεν θα με πιστέψετε. Ο Θεοδωρόπουλος είναι δεμένος με την Chipita κι σας θυμίζω ότι στο παρελθόν όταν διαπίστωσε ότι το εγχείρημα με τον Δ. Δασκαλόπουλο δεν είχε την κατάληξη που αρχικά σχεδίαζαν, δανείστηκε και αγόρασε πίσω την εταιρία του. Πάντως τώρα, ο Σπύρος μπορεί αν θέλει να ξοδέψει ένα μέρος των κερδών του στον Παναθηναϊκό ή να αποκτήσει επιτέλους ο Μητσοτάκης τον πρώτο υπουργό που θα έχει πίσω του επιτυχημένη επιχειρηματική καριέρα. Αν και δεν βλέπω ούτε το ένα ούτε το άλλο, και το πιθανότερο είναι να ξημεροβραδιάζεται στον ΝΙΚΑ και τις άλλες εταιρίες του.

-Για να σοβαρευτούμε όμως, το deal της Chipita με αποτίμηση 2 δισ. δολάρια σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την ελληνική αγορά. Σκεφθείτε ότι μια αναλόγου βεληνεκούς πολυεθνική με ισχυρή παρουσία στα σνακ, η Pepsico, έκλεισε τις μονάδες στην Ελλάδα, μετέφερε την παραγωγή στη Ρουμανία και μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο συγχώνευσε την εταιρία των αναψυκτικών με των σνακ για να μαζέψει τα έξοδα.

-Με την ευκαιρία, σημειώστε πως ο Κ. Μητσοτάκης τον επόμενο μήνα θα επισκεφθεί την Αστυπάλαια στο πλαίσιο του project για την ηλεκτροκίνηση σε συνεργασία με τη Volkswagen. Αναμένονται σύντομα ανακοινώσεις καθώς ο σχεδιασμός του έργου –που μετατρέπει την Αστυπάλαια σε νησί με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα- προχωρεί.

-Επειδή όμως πάντα ισχύει η θρυλική ατάκα στο «Όσα παίρνει ο άνεμος» της Σκάρλετ Ο’ Χάρα, “After all, tomorrow is another day”, θέλω να σας μιλήσω για καινούργια deal που ψήνονται τώρα στην ελληνική αγορά. Λοιπόν, η στήλη εντόπισε τον συνήθη ύποπτο, Αλεξ Φωτακίδη, (τον άνθρωπο που κινεί τα νήματα του CVC στην Ελλάδα και σε σύντομο χρόνο έκανε το αμερικάνικο private equity τον μεγαλύτερο ξένο επενδυτή στη χώρα) να ετοιμάζει νέες δουλειές. Λοιπόν, ο Φωτακίδης δεν ησυχάζει λεπτό γιατί μου λένε ότι το CVC έχει άλλο 1 δισ. διαθέσιμο για ελληνικά assets.

-Λοιπόν, να μη σας κουράζω, το CVC ψάχνεται και διεξάγει συζητήσεις ταυτόχρονα σε δύο διαφορετικούς τομείς. Καταρχάς, αναζητείται νέα εξαγορά στον ασφαλιστικό κλάδο για να προστεθεί στο δυναμικό της Εθνικής Ασφαλιστικής. Προσοχή, μην παρεξηγηθούμε: Δεν λέω ότι έκλεισε κάποια δουλειά, ότι συζητούν λέω. Άκουσα λοιπόν ότι από το CVC συζητούν τώρα με την Ευρωπαϊκή Πίστη. Επιπλέον, σημειώστε ότι τα παιδιά του CVC πληροφορήθηκα ότι πέρασαν και από τις ασφάλειες ΜΙΝΕΤΤΑ. Υποθέτω ότι εφαρμόζουν την τακτική που εφάρμοσαν με επιτυχία στα γαλακτοκομικά. Μιλάς ταυτόχρονα με 2-3 και σταδιακά βλέπεις και διαλέγεις.

-Αλλά δεν σταματάμε εδώ γιατί, όπως είπαμε, οι τύποι είναι Duracell και… λεφτά υπάρχουν. Και πάλι δεν μιλάμε για deal κλεισμένο, αλλά για συζητήσεις που κάνει το CVC με τη Softex. Nαι, σωστά το καταλάβατε, ο λόγος για την ιστορική «Αθηναϊκή Χαρτοποιία Ο.Ε» που ιδρύθηκε το 1936 από τον Κωνσταντίνο Κεφάλα και τον Γ. Γιαννουλάτο με έδρα στον Βοτανικό. Η πορεία της χαρτοβιομηχανίας ήταν ανοδική από την αρχή, εκτινάσσοντας την παραγωγή χαρτιού από 1.250 τόνους το 1950, σε 59.000 τόνους το 1968 και 94.000 το 1972. Ανοδική όμως ήταν και η πορεία των δανείων της που τελικά οδήγησε στην ένταξή της στο ΟΑΕ το 1984. Ακολούθησαν επιδοτήσεις ύψους 25 δισ. δραχμών για να συνεχίσει τη λειτουργία της.

Το 1999 μεταβιβάστηκε στην ιταλική Bolton Group. Αυτή τον Ιανουάριο 2016 έβαλε οριστικό λουκέτο στο εργοστάσιο της Softex. Λίγους μήνες μετά πήρε το σήμα ο Γ. Ντεληδήμος της Intertrade και έβγαλε τα προϊόντα με το σήμα Softex ξανά στο ράφι. Η Intertrade Hellas ανακοίνωσε πέρυσι νέα επένδυση ύψους 46,1 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής χαρτιού tissue, καθώς και τη μετεγκατάσταση της υφιστάμενης δραστηριότητας σε ιδιόκτητο οικόπεδο στα Oινόφυτα. Ο Γιάννης Nτεληδήμος που εξελίσσεται στον νέο Mr. Softex είναι δυναμικός και τολμηρός επιχειρηματίας. «Χωρίς φωτιά δεν υπάρχει ατσάλι» είχε πει προ ετών ενώ τα τελευταία χρόνια που κρατάει το τιμόνι της Intertrade κινήθηκε με αισιοδοξία βάζοντας κάθε φορά και υψηλότερους στόχους. Η Intertrade Hellas διοικείται από την οικογένεια Ντεληδήμου και το 2019 έκανε τζίρο 79 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 1,5 εκατ. ευρώ. Στις τρεις μονάδες της (Μεταμόρφωση, Αχαρνές και Οινόφυτα) παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για πολλά super market και εξάγει το 18% της παραγωγής της σε 28 χώρες.

-Τα σενάρια που κυκλοφορούν σε συγκεκριμένους κύκλους της αγοράς, ότι το ύψος της αύξησης κεφαλαίου της Alpha Bank μπορεί και να είναι 1 δισ. δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Άλλωστε και στην πρόσκληση για γενική συνέλευση αναφέρεται σαφώς για αύξηση «μέχρι 800 εκατ. ευρώ».

-Στις Βρυξέλλες έχει στείλει ο αρμόδιος για τον χρηματοπιστωτικό τομέα υφυπουργός Γ. Ζαβός το σχέδιο για τον «Ηρακλή ΙΙ», ενώ έχει υπογράψει και τις αποφάσεις για τις εγγυήσεις των 12 δισ. και την παράταση κατά 18 μήνες. Μόλις οι Βρυξέλλες ανάψουν το «πράσινο φως» (η DGComp έχει συμφωνήσει) θα κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό Νομοσχέδιο. Ελάχιστες είναι οι διαφορές σε σχέση με τον «Ηρακλή Ι», με βασικότερη ότι η 24μηνη περίοδος χάριτος των servicers σε εξαιρετικές περιστάσεις θα μπορεί με υπουργική απόφαση να παρατείνεται για ένα διάστημα 3-5 μηνών.

-«Ουάου», αναφώνησε ο κ. Tom Lattig, Managing Director EMEA Sales της American Airlines, ο οποίος ήρθε από το Λονδίνο στην Ελλάδα με αφορμή συνέντευξη Τύπου χθες -υβριδική- για την έναρξη των απευθείας πτήσεων της αεροπορικής από τις ΗΠΑ για Αθήνα την ερχόμενη εβδομάδα. «Είναι το δεύτερο επαγγελματικό ταξίδι που κάνω τον τελευταίο χρόνο και μόλις κατέβηκα από το αεροπλάνο στο Ελ. Βενιζέλος από το Λονδίνο είπα ΟΥΑΟΥ. Ουάου γιατί προσγειώθηκα στην Αθήνα, έχοντας περάσει μία μουντή και βροχερή άνοιξη στο Λονδίνο» και η διαφορά όπως φαίνεται ήταν παραπάνω από αισθητή. Παρεμπιπτόντως, η American έχει τη μεγαλύτερη παρουσία- ιστορικά στο Ελ. Βενιζέλος φέτος- συνδέοντας για πρώτη φορά τη χώρα μας με τρία διαφορετικά αεροδρόμια των ΗΠΑ – Νέα Υόρκη, Σικάγο, Φιλαδέλφεια.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Δημοφιλή