search icon

dark room

Το παρασκήνιο της Αττικής Οδού, το χρυσό deal του Καρώνη και ο Μπρους Λι του CVC

  –Χαίρετε, όταν συμβαίνει ένα «ατύχημα» είναι γνωστό ότι συνήθως κάτι έχει πάει λάθος, ίσως ένας συνδυασμός παραγόντων στραβώνουν και έρχεται το κακό. Αυτό συνέβη και προχθές με την άκρως εξοργιστική εικόνα της Αττικής Οδού που… έκλεψε την (κακή) παράσταση ενός ομολογουμένως πολύ ακραίου καιρικού φαινομένου. Από το ρεπορτάζ χρονολογικά, λοιπόν, προκύπτουν τα εξής: Οι […]

 

Χαίρετε, όταν συμβαίνει ένα «ατύχημα» είναι γνωστό ότι συνήθως κάτι έχει πάει λάθος, ίσως ένας συνδυασμός παραγόντων στραβώνουν και έρχεται το κακό. Αυτό συνέβη και προχθές με την άκρως εξοργιστική εικόνα της Αττικής Οδού που… έκλεψε την (κακή) παράσταση ενός ομολογουμένως πολύ ακραίου καιρικού φαινομένου.
Από το ρεπορτάζ χρονολογικά, λοιπόν, προκύπτουν τα εξής: Οι αρμόδιες αρχές γνώριζαν εδώ και ημέρες ότι θα έχουμε χιονοπτώσεις (δεν είχαν βεβαίως ενημέρωση ότι θα ήταν τόσο σφοδρές, αλλά οκ) και γι’ αυτό η κυβέρνηση υπό τον υπουργό Στυλιανίδη, η Αστυνομία, η Πυροσβεστική, ο Στρατός και οι ιδιωτικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται τους μεγάλους δρόμους (Αττική Οδός, Εθνική Οδός, Νέα Οδός κ.λπ.) συνεδρίασαν το προηγούμενο Σάββατο και την Κυριακή για να συντονιστούν. Εκεί λοιπόν, στην τελευταία σύσκεψη της Κυριακής, μεταξύ άλλων δεν επελέγη η «λύση της Μήδειας» (δηλαδή, της προηγούμενης μεγάλης κακοκαιρίας) όπου είχε καταλήξει ο Χρυσοχοΐδης να απαγορεύσει από πριν τη διέλευση των βαρέων οχημάτων σε αυτούς τους δρόμους. Είπε ο κ. Στυλιανίδης «για να μην εμποδίσουμε τις μεταφορές προϊόντων, να το δούμε επί τόπου, δηλαδή Δευτέρα πρωί και αν χρειαστεί τις κλείνουμε για τα βαρέα οχήματα». Τη Δευτέρα το πρωί στις 9, που ο καιρός αγρίευε και το χιόνι έπεφτε με σφοδρότητα, η Νέα Οδός και η Εθνική Οδός απαγόρευσαν τη διέλευση των βαρέων οχημάτων με αποτέλεσμα να ελεγχθεί η κατάσταση πλήρως κι ούτε γάτα, ούτε ζημιά. Στην Αττική Οδό αυτό δεν έγινε, και την ίδια ημέρα από το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι, που τελικώς απαγορεύτηκε η διέλευση των βαρέων οχημάτων, είχαν ήδη περάσει 5.500 νταλίκες! Έτσι, έγινε το κακό, «δίπλωσαν» τα φορτηγά και μπλόκαρε ο δρόμος.

-Ερώτημα απλό, τι είδαν οι υπεύθυνοι των άλλων δρόμων που… δεν το είδαν οι αρμόδιοι της Αττικής Οδού και έκλεισαν από νωρίς τη διέλευση στις νταλίκες; Και τι δεν κατάλαβαν ο υπουργός Στυλιανίδης, η Τροχαία της Αττικής Οδού και όλοι όσοι ήταν στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Αττικής Οδού; Δεν γνωρίζω τι σκέφτονταν, αλλά ξέρω ότι πρέπει να είσαι τελείως άσχετος (στην ποδοσφαιρική διάλεκτο αποκαλείται «μυρουδιάς») για να μην κόψεις την κίνηση στην Αττική Οδό, ειδικά όταν διαθέτεις κάμερες σε όλο το μήκος του δρόμου και βλέπεις live ότι επέρχεται το χάος.
Τώρα βέβαια οι μηχανισμοί είναι για να λειτουργούν ως δικλείδες ασφαλείας και εδώ έχουν ευθύνη όλοι όσοι ασχολήθηκαν με την υπόθεση. Γιατί αυτό που συνέβη επί της ουσίας είναι ξεκάθαρο, η κυβέρνηση απ’ αλλού φοβόταν ότι… θα της έρθει και από την υπερσύγχρονη Αττική Οδό της ήρθε (αλήθεια, η Τροχαία του Δρόμου ποιον «ακούει»;) .
Συμπέρασμα, επειδή… όλα γίνονται σε μια διακυβέρνηση, όταν περάσει η μπόρα, (ευτυχώς, δεν είχαμε νεκρούς ή καταστροφές) καλό θα είναι εκεί στο Μ.Μ. να δουν τα πάντα όπως έχουν, και να κάνουν μια «κρύα αποτίμηση». Γιατί δεν γίνεται από το πρωθυπουργικό γραφείο να προειδοποιούν τους πάντες για το επερχόμενο καιρικό φαινόμενο, να εποπτεύουν συσκέψεων (από την προηγούμενη Τετάρτη) να παρακολουθούν την προετοιμασία με επιμονή και συστάσεις σε όλους τους αρμόδιους φορείς και στο τέλος να εισπράττουν αυτή την εικόνα, έστω και αν η κύρια ευθύνη ανήκει σε τρίτον, δηλαδή σε ιδιώτη.

Υ.Γ.: Στο Μ.Μ. αναζητούν ακόμα τον Πατούλη για να «συντονίσει», ο Περιφερειάρχης μου λένε δεν σήκωνε ούτε τηλέφωνο. Ε, ναι, τι, από κανάλι τον παίρνανε;

-Και μπορεί περιφερειάρχη να μη βρίσκεις εν μέσω καταιγίδας, αντίθετα όμως οι θεσμοί βρήκαν εύκολα και τραπεζίτες και υπουργούς. Διαδικτυακά λοιπόν οι εκπρόσωποι των δανειστών είχαν τη Δευτέρα συνεδρίαση με τους CEO των τραπεζών και χθες Τρίτη με τα υπουργεία. Με τα υπουργεία οι επαφές κύλησαν ομαλά, πάνω στη γνωστή ατζέντα: Δικαιοσύνη, εκκρεμείς συντάξεις κ.λπ. Με τους τραπεζίτες η συζήτηση επικεντρώθηκε στον φορέα που θα επιδοτούσε τις δόσεις των ευάλωτων νοικοκυριών για να αποφύγουμε πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας. Πρόκειται για περίπου 5.000 τέτοιες περιπτώσεις και είναι θέμα με εξόχως πολιτικές προεκτάσεις. Επειδή ο φορέας δεν υφίσταται, συζητήθηκε η ενδιάμεση χρηματοδότηση που θα απορροφούσε (περίπου 9 εκατ.) να δοθεί απευθείας στις τράπεζες, ώστε να αποφύγουμε τους πλειστηριασμούς. Συμφωνήθηκε να το συζητήσουν περαιτέρω, κάτι που θα γίνει με τα τεχνικά κλιμάκια.

Εντυπωσιακό το deal J P Morgan – Viva Wallet, από όλες τις απόψεις. Εχει ακόμη στάδια που θα ξεδιπλωθούν εν ευθέτω χρόνω και με τα οποία η αμερικανική τράπεζα σταδιακά θα αποκτήσει τον έλεγχο. Η συμφωνία εκτοξεύει τον Χ. Καρώνη στη λίστα με τους πλουσιότερους Έλληνες με δουλειά που έγινε στη χώρα. Είναι το πρώτο unicorn της ελληνικής αγοράς. Αν λάβετε υπόψη ότι στην αξία των 1,5-1,7 δισ. που υπολογίζει η J P Morgan, η αμερικανική τράπεζα θα αθροίσει και άλλες δουλειές ώστε να αναδείξει υπεραξίες, ο Χ. Καρώνης εξελίσσεται σε κάτι ανάλογο με τον Τέλη Μυστακίδη.

-Για δεύτερη φορά το τελευταίο διάστημα οι μετοχές του Πάνου Δάβαρη στις εταιρείες «Χιουντάι Ελλάς» και «ΚΙΑ Ελλάς» έφτασαν κοντά στο σφυρί, αλλά και πάλι στο… παρά ένα υπήρξε αναστολή των πλειστηριασμών. Ο επιχειρηματίας μεσουράνησε στην αγορά αυτοκινήτου με τις δυο κορεατικές μάρκες επί πολλά χρόνια μέχρι που έσκασε το «κανόνι» των 202 εκατ. ευρώ το 2016. Έκτοτε οι εταιρείες πέρασαν στον Όμιλο Βασιλάκη, με τον ίδιο να διατηρεί τη θέση του προέδρου και (τα περί ων ο λόγος) μετοχικά ποσοστά. Ο πρώτος πλειστηριασμός, λοιπόν, ήταν να γίνει στις 24 Νοεμβρίου 2021 και αφορούσε 2.100.000 ενεχυριασμένες ονομαστικές μετοχές της «Χιουντάι Ελλάς ΑΒΕΕ» και 210.000 ενεχυριασμένες ονομαστικές μετοχές της «ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ», που θα έβγαιναν με τιμές εκκίνησης 8.100.000 ευρώ και 4.060.000 ευρώ, αντίστοιχα.

-Επ’ αυτών των μετοχών υφίστατο ενέχυρο υπέρ της “Poseidon Financial Investor Designated Activity Company” ειδικής διαδόχου της Alpha Bank, από κοινού με άλλες εταιρείες, ενώ η επιταχθείσα απαίτηση ανερχόταν στο ποσό των 2.455.837,60 ευρώ. Επισπεύδουσα ήταν η Cepal Hellas και οι μετοχές θα έβγαιναν ως σύνολο για κάθε εταιρεία. Λίγες ημέρες πριν χτυπήσει, όμως, το σφυρί, ο πλειστηριασμός μπήκε σε αναστολή, κάτι που σημαίνει ότι έγιναν κάποιες κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Στις 23 Δεκεμβρίου, ωστόσο, αναρτήθηκε νέος πλειστηριασμός, αυτή τη φορά με επισπεύδουσες την Intrum, την Εθνική Τράπεζα, τη doValue και την Qquant Master Servicer, με το σύνολο των απαιτήσεών τους να ανέρχεται σε 3.660.599,71 ευρώ. Και αυτός ο πλειστηριασμός αφορούσε τα ίδια μετοχικά πακέτα που θα έβγαιναν στο σφυρί με τις ίδιες τιμές πρώτης προσφοράς και ήταν προγραμματισμένος για σήμερα Τετάρτη 26 Ιανουαρίου. Μέχρι τη Δευτέρα το βράδυ (που θα μείνει αξέχαστη λόγω της «Ελπίδας»…) ο πλειστηριασμός ήταν κανονικά αναρτημένος. Χθες το μεσημέρι, όμως, δηλαδή την τελευταία στιγμή, μπήκε και αυτός σε αναστολή… Είναι άγνωστο αν έγινε κάποια διευθέτηση ή ανεστάλη όπως και όλοι οι υπόλοιποι λόγω της κακοκαιρίας, όπως άγνωστο είναι αν θα υπάρξει τρίτος πλειστηριασμός… και φαρμακερός.

-Κι αφού η Αττική Οδός έγινε (για τους λάθος λόγους) της μόδας, να σας πω ότι και ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προετοιμάζεται για να δώσει το «παρών» στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του πολυσυζητημένου αυτοκινητόδρομου.

-Ξεκίνησε η διαδικασία για την ΑΜΚ της Intrakat. Η κατασκευαστική εταιρεία επιδιώκει να συγκεντρώσει συνολικά κεφάλαια 50,8 εκατ. ευρώ τα οποία, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο που δημοσιοποιήθηκε, θα διαθέσει για τη χρηματοδότηση υφιστάμενων ή και νέων έργων ΑΠΕ (20 εκατ.), για έργα ανάπτυξης ακινήτων (15 εκατ.) και για κεφάλαιο κίνησης (15,8 εκατ.). Η αύξηση θα ολοκληρωθεί στις 21/2, όταν και αναμένεται να ξεκινήσει στο X.A. η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών που θα προκύψουν από την ΑΜΚ. Στο τέλος Σεπτεμβρίου το ανεκτέλεστο της εταιρείας ανερχόταν σε 419 εκατ., ενώ έως σήμερα έχει μειοδοτήσει σε επιπλέον έργα ύψους 382 εκατ. για τα οποία αναμένει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες συμβασιοποίησής τους.

-Με τόσο… επενδυτικό ξύλο (με την καλή έννοια) που έχει ρίξει το CVC Capital, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς, δεν θα μπορούσε παρά να έχει στις τάξεις τον… Μπρους Λι. Δεν μιλάω βέβαια για τον αείμνηστο άσο του καράτε που άφησε εποχή, όπως θυμούνται οι παλαιότεροι, αλλά για τον συνονόματο και συμπατριώτη του, Bruce Li, που αποτελεί σχετικά φρέσκια μεταγραφή του CVC. Ο Bruce Li λοιπόν του CVC δεν είναι στην Κίνα, αλλά στην Αμερική, και έχει ένα κάρο μεταπτυχιακούς τίτλους στα Οικονομικά από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο, δούλευε στο Centerview Partners και το 2021 μεταπήδησε στο CVC Capital. Εκεί εντάχθηκε στην ομάδα που ασχολείται με τις επενδύσεις στα telecoms, τα media και τις νέες τεχνολογίες, αναλαμβάνοντας θέση Investment Executive στα γραφεία του fund στο Σαν Φρανσίσκο…

Exit mobile version