Digital Life

Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στις ηλεκτρονικές πωλήσεις

  • newsroom


Προτεραιότητα των υπευθύνων του marketing είναι να αξιοποιούν αυτές τις πληροφορίες και τα στοιχεία που προκύπτουν από έγκυρες έρευνες για τη βελτιστοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στο πλαίσιο της εμπειρίας του πελάτη

Με την εμπειρία του καταναλωτή να θεωρείται, από παράγοντες της αγοράς, μια από τις βασικότερες παραμέτρους για την επίτευξη των στόχων του ψηφιακού μετασχηματισμού μιας επιχείρησης, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) απέκτησε τον δικό της ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο σε αυτή τη μετάβαση προς τη νέα εποχή.

Οι νέες τεχνολογίες διαμορφώνουν έναν νέο τοπίο ανταγωνισμού, όπως αναφέρουν ειδικοί, με εκ των κορυφαίων αυτήν της Artificial Intelligence. Η ΑΙ ανοίγει δρόμους σήμερα για περισσότερα νέα προϊόντα και υπηρεσίες με καινοτόμα χαρακτηριστικά και λειτουργίες, αναβαθμίζει τις επιχειρησιακές διαδικασίες, και μεταξύ των άλλων συμβάλλει στη λήψη καλύτερων αποφάσεων απελευθερώνοντας τη δημιουργικότητα των εργαζομένων.

Εκφράζεται μάλιστα η άποψη ότι σε σχέση με τις τεχνολογίες που δίνουν ώθηση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, δίνεται έμφαση σε μηχανές αναζήτησης για ηλεκτρονικά καταστήματα οι οποίες βασίζονται σε αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), αναλύουν τις ενέργειες των χρηστών της εκάστοτε πλατφόρμας, είτε κατά την αναζήτηση, είτε κατά την πλοήγησή τους και εμφανίζουν στον χρήστη απόλυτα προσωποποιημένα αποτελέσματα σε κλάσματα του δευτερολέπτου.

Συστήματα περιλαμβάνουν την αυτόματη, αδιάλειπτη και λεπτομερή παρακολούθηση του online ανταγωνισμού, σε πραγματικό χρόνο και σε πολλαπλούς δείκτες και κανάλια.

Και μέσα από την επεξεργασία αυτών των δεδομένων, χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, προτείνονται πρακτικές στις εταιρίες καθιστώντας τη βελτιστοποίηση της απόδοσής τους μοναδική για την καθεμία και επιτυγχάνοντας αποτελέσματα εξαιρετικά σημαντικά στον εκάστοτε στόχο της…

Μια αποδοτική για την επιχείρηση εμπειρία των πελατών της συνεπάγεται την παροχή της βοήθειας και των σωστών πληροφοριών, στην κατάλληλη στιγμή.

Σύμφωνα με την Deloitte, όταν ρώτησε τους καταναλωτές ποιες πληροφορίες βρήκαν πιο χρήσιμες για τη λήψη αποφάσεων αγοράς, οι έγκαιρες προσφορές και η ενημερωμένη εξυπηρέτηση πελατών βρέθηκαν στην κορυφή της λίστας.

Και προφανώς το επίπεδο του Customer Experience αφορά τόσο το e Commerce, όσο και τις αγορές από τα φυσικά καταστήματα.

Προτεραιότητα των υπευθύνων του marketing είναι να αξιοποιούν αυτές τις πληροφορίες και τα στοιχεία που προκύπτουν από έγκυρες έρευνες για τη βελτιστοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στο πλαίσιο της εμπειρίας του πελάτη, με σκοπό να πετύχουν την απαιτούμενη ισορροπία στην σχέση καταναλωτών, των κέντρων εξυπηρέτησης τους και των δυνατοτήτων των μηχανημάτων.

Αυτό σημαίνει, καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, ικανοποίηση του καταναλωτικού κοινού και περισσότερες πωλήσεις και κέρδη για τις επιχειρήσεις.

Όσον αφορά την 4η Βιομηχανική επανάσταση, από το βαθμό αξιοποίησης και ενσωμάτωσης των τεχνολογιών όπως είναι και η τεχνητή νοημοσύνη, σε συνδυασμό με τους νέους αυτοματισμούς των Robotics στο σκέλος της παραγωγής και στόχο το maximum της απόδοσης της, θα κριθούν οι δυνατότητες ανάπτυξης και ίσως και της επιβίωσης κάποιων επιχειρήσεων…

Το επίπεδο της ψηφιακής ωριμότητας των ελληνικών επιχειρήσεων δεν είναι βέβαια ακόμα αυτό που θα έπρεπε. Πρόσφατα στοιχεία έδειξαν ότι μόνο το 3% αυτών αξιοποιούσε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, έναντι 40% στις υπόλοιπες αναπτυγμένες χώρες.

Αλλά και σε μέτριας τεχνολογικής έντασης λύσεις όπως το Cloud, η απόστασή τους παραμένει σημαντική: το 26% των επιχειρήσεων τις υιοθετεί στην ΕΕ, έναντι μόνο 7% στην Ελλάδα.

Εξαίρεση αποτελούν τα εργαλεία ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων, όπου η Ελλάδα βρίσκεται κοντά στον μ.ο. (στο 13% των επιχειρήσεων).

Σε γενικότερο επίπεδο, αν και πραγματοποιούνται ιδιωτικές επενδύσεις σε ψηφιακά συστήματα, η ψηφιακή ωριμότητα των εγχώριων επιχειρήσεων παραμένει χαμηλή.