search icon

Fine Living

Ο Eλληνας interior designer που αλλάζει τα δεδομένα σε κατοικίες και ξενοδοχεία

Για τον αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων Βαγγέλη Μπόνιο η ουσία του σχεδιασμού κρύβεται στην έννοια του παντοτινού. Η διαμόρφωση κατοικιών και ξενοδοχείων που αναλαμβάνει χαρακτηρίζονται από αρμονία εμπνευσμένη να γίνει διαχρονική γιατί δεν στηρίζεται σε εφήμερα trends. Ενα από τα τελευταία παραδείγματα είναι το ξενοδοχείο Kalesma στη Μύκονο. Ενα πρότυπο για πολλά νέα ξενοδοχεία που ονειρεύονται […]

Kalesma Hotel, Mykonos, Photo: Γιώργος Κορδάκης

Οι δουλειές του στην Ελλάδα και το εξωτερικό αποτελούν σήμερα case-studies για το πώς ένας χώρος μπορεί να αποκτήσει συναισθηματική οντότητα, αρμονία και κυρίως ταυτότητα, ενώ η φιλοσοφία του διαμορφώνει, ήδη, μια νέα σχολή σκέψης στην εγχώρια αρχιτεκτονική σκηνή με έναν ήπιο, αλλά άρτιο τρόπο που δεν είχαμε ξαναδεί. Είναι ο Βαγγέλης Μπόνιος και το Studio Bonarchi.

Για τον αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων Βαγγέλη Μπόνιο η ουσία του σχεδιασμού κρύβεται στην έννοια του παντοτινού. Η διαμόρφωση κατοικιών και ξενοδοχείων που αναλαμβάνει χαρακτηρίζονται από αρμονία εμπνευσμένη να γίνει διαχρονική γιατί δεν στηρίζεται σε εφήμερα trends. Ενα από τα τελευταία παραδείγματα είναι το ξενοδοχείο Kalesma στη Μύκονο. Ενα πρότυπο για πολλά νέα ξενοδοχεία που ονειρεύονται να το μιμηθούν, αν και η επιτυχία είναι πάντα θέμα ανθρώπων και όχι απλώς μεθόδων. Και ο Βαγγέλης Μπόνιος δεν αντιγράφει τον εαυτό του, αλλά τον εξελίσσει βασισμένος στον προσωπικό του πυρήνα: Τις επιρροές του, τις στοχεύσεις του και το όραμά του.

Ποιά είναι η αισθητική προσέγγιση που ακολουθήθηκε στο ξενοδοχείο Kalesma στη Μύκονο που έχει συζητηθεί περισότερο από κάθε άλλο το τελευταίο διάστημα;
Η μελέτη των εσωτερικών χώρων στο Kalesma – η αρχιτεκτονική του οποίου σχεδιάστηκε από το Κ-Studio – ολοκληρώθηκε πριν 3 χρόνια ως ένα έργο του γραφείου μου StudioBonarchi. Υπάρχει ένα καθεστώς έντασης και αντιθέσεων που χαρακτηρίζουν τη διπολική χρωματική του παλέτα. Δεύτερον είναι η επιλογή αυθεντικών υλικών και τρίτον ένα σχεδιαστικό προφίλ με σύγχρονο χαρακτήρα, που καθιστά το κάθε έργο ικανό να σταθεί με δυναμισμό στη διεθνή σκηνή αντίστοιχων έργων.

Πώς ένας χώρος, μια κατοικία ή ένα ξενοδοχείο μπορεί να διαμορφωθεί με απλότητα και παράλληλα να έχει ένα ύφος διαχρονικό;
Πιστεύω στη δύναμη της λιτής γεωμετρίας με την έννοια της ευανάγνωστης φόρμας. Μου αρέσει τα σχήματα να είναι ξεκάθαρα, έτσι ώστε το καθένα να έχει τη δικιά του υπόσταση, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία δυνατών συσχετισμών ανάμεσά τους. Θα έλεγα ότι στα έργα τού StudioBonarchi, η απλότητα στην οποία αναφέρεστε, αποκτά ένα άλλο νόημα όταν αυτές οι φόρμες ντύνονται με βαρύτιμα υλικά που χαρακτηρίζονται από ανάγλυφα textures και έντονη παρουσία. Ολα συμβάλλουν στη δημιουργία ενός διαχρονικού ύφους. Για μένα, η ουσία του σχεδιασμού ως αναγκαιότητα, αλλά και ως προσπάθεια καταγραφής μιας αίσθησης, κρύβεται στην έννοια του παντοτινού. Η αναζήτηση της ομορφιάς και της αρμονίας έχουν κοινά χαρακτηριστικά και κοινά συστατικά στο πέρασμα του χρόνου και θεωρώ ότι είναι πολύ πιο ενδιαφέρον να ασχολείσαι με αυτά παρά να προσπαθείς να δημιουργήσεις εφήμερα trends.

Kalesma Hotel, Mykonos, Photo: Γιώργος Κορδάκης
NB Residence, Athens Riviera, Photo: Κατερίνα Αυγερινού
V- Apartment, Centre of Athens, Photo: Κατερίνα Αυγερινού
Kinglin Luxury Apartments, Centre of Athens, Photo: Βαγγέλης Πατεράκης

Πώς εκτιμάτε την απενεχοποιημένη επιστροφή στην craftmanship;
Η αλήθεια είναι ότι όσο στα έργα μας, όσο και γενικότερα στη διεθνή σκηνή του interior design, το craftsmanship επιστρέφει με διαθέσεις κυριαρχίας ως τάση. Είναι ένα επακόλουθο της αυτοκρατορίας της βιομηχανικής παραγωγής που δημιούργησε προϊόντα κλώνους. Τόσο οι δημιουργοί, όσο και όσοι χορηγούν τις δημιουργίες τους, αισθάνονται την ανάγκη να αποκτήσουν κάτι μοναδικό, που παράγεται μόνο για αυτούς γιορτάζοντας τις αξίες της αυθεντικότητας και της μοναδικότητας ενός υλικού αγαθού. Oλο αυτό αναδεικνύει μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση με πραγματική γοητεία. Ας μην ξεχνάμε ότι μια επιφάνεια ξύλου δεν θα χαιδευτεί ποτέ με τον ίδιο ιδιαίτερο τρόπο από μια μηχανή όσο από ένα ανθρώπινο χέρι.

Oι πιο δυνατές επιρροές στη διαμόρφωση της σχεδιαστικής σας υπογραφής;
Η ματιά μου είναι ένα κράμα προσωπικών εμμονών που γεννιέται μέσα από τις επιρροές που τη διαμόρφωσαν. Ενώ τα πρώτα χρόνια με κέρδισε η ιταλική σκηνή, κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο Μιλάνο, μετέπειτα υπήρχε μια σαφής στροφή στη σκηνή του Παρισιού και στη σχολή της Αμβέρσας. Σταδιακά μου κέντρισε το ενδιαφέρον η πιο προσωπική γραφή και ο πλουραλισμός που χαρακτηρίζουν τα γαλλικά interiors αλλά και η εσωστρέφεια της βέλγικης σχολής. Και οι δύο αυτές σχολές αναπτύσσουν έναν συνεχή διάλογο με το παρελθόν, δημιουργώντας ερεθίσματα με μνήμη και ιστορική συνέχεια.

Τα επόμενα σχέδια σας;
Εχω αναλάβει τη δημιουργία τριών ξενοδοχείων πέντε αστέρων που ανήκουν σε διαφορετικούς ομίλους, τα δύο βρίσκονται στις Κυκλάδες που τόσο αγαπώ και το δεύτερο στο ιστορικό κέντρο των Αθηνών. Παράλληλα σχεδιάζω κατοικίες σε Αθήνα και Γενεύη. Στόχος μου πάντα είναι η ανάληψη έργων που δίνουν την δυνατότητα σε εμένα και στους συνεργάτες μου να αναπτύξουμε ένα διαφορετικό λεξιλόγιο, που σχετίζεται με τον εκάστοτε τόπο -πάντα στα πλαίσια της αισθητικής ταυτότητας του StudioBonarchi.

Kinglin Luxury, Αpartments, Centre of Athens, Photo: Κατερίνα Αυγερινού
NB Residence, Athens Riviera, Photo: Κατερίνα Αυγερινού
V Apartment, Centre of Athens, Photo: Κατερίνα Αυγερινού
Kinglin Luxury Apartments, Centre of Athens, Photo: Κατερίνα Αυγερινού

www.studiobonarchi.com

Exit mobile version