search icon

Fine Living

Πώς οι ράπερ εκτόξευσαν την αγορά κοσμημάτων και ρολογιών

Από τα τέλη των ‘80s, που ο Chuck-D των Public Enemy φορούσε ξυπνητήρια για κολιέ, ή τους Run DMC που φορούσαν τις χρυσές αλυσίδες, συνδυάζοντας τες με λυτά Adidas Stan Smith, μέχρι τα χρυσά δόντια και τα “grills” (tattoos επάνω στα δόντια) των ράπερ, ξοδεύτηκαν εκατομμύρια δολάρια για να γραφτεί μια ιστορία πολλών καρατίων: Αυτή, […]

Τα κοσμήματα έκαναν τους ράπερ να δείξουν, πολλές φορές με κραυγαλέο τρόπο, τον πλούτο και την προσωπικότητα τους. To βιβλίο της Taschen “ICE COLD” αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό ντοκουμέντο.

Από τα τέλη των ‘80s, που ο Chuck-D των Public Enemy φορούσε ξυπνητήρια για κολιέ, ή τους Run DMC που φορούσαν τις χρυσές αλυσίδες, συνδυάζοντας τες με λυτά Adidas Stan Smith, μέχρι τα χρυσά δόντια και τα “grills” (tattoos επάνω στα δόντια) των ράπερ, ξοδεύτηκαν εκατομμύρια δολάρια για να γραφτεί μια ιστορία πολλών καρατίων: Αυτή, της σχέσης του κοσμήματος με τη ραπ μουσική.
Τα κοσμήματα, είναι η δική μου στολή του υπερ-ήρωα” λέει ο ράπερ Slick Rick, που η μουσική του έχει χρησιμοποιηθεί πάνω από 1.000 φορές, σε δεκάδες τραγούδια καλλιτεχνών, όπως οι Eminem, Beyoncé, Mariah Carey, Beastie Boys, TLC, Nas, Miley Cyrus, Kanye West, Black Star, The Notorious B.I.G., Snoop Dogg, MC Ren, Montell Jordan και Color Me Badd.

Στην πορεία, ο Slick Rick έχει γίνει ένας από τους καλλιτέχνες του χιπ-χοπ που έχει προσφέρει στο είδος τα περισσότερα samples. Tα κοσμήματα μιλούν σιωπηλά, κραυγάζοντας την προσωπικότητα αυτού που τα φοράει, λένε οι ράπερς που ξεχώρισαν σαν μοντέρνοι ποιητές των δρόμων. Αλλά ας πάμε στο σήμερα. Στον Kendrick Lamar. Στεφανωμένος με ένα διαμαντένιο φωτοστέφανο από αγκάθια της Tiffany & Co. και ντυμένος με Louis Vuitton, είναι ένας από τους πιο hot μουσικούς σήμερα, πήρε τη θέση του στην πρώτη σειρά της επίδειξης ανδρικών ρούχων για την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023 του σεβάσμιου οίκου τον Ιούνιο, δίπλα στο εμβληματικό σούπερ μόντελ, Naomi Campbell. Καθώς οι άνδρες με μπουφάν bomber, φαρδιά παντελόνια και άλλες σιλουέτες εμπνευσμένες από το χιπ-χοπ περπατούσαν στην πασαρέλα, ο βραβευμένος με Grammy ράπερ απήγγειλε μια λυρική ωδή στον Virgil Abloh, τον πρωτοποριακό, αφροαμερικανό καλλιτεχνικό διευθυντή της συλλογής, που πέθανε τον Νοέμβριο.

Η σκηνή ήταν μια πλούσια επίδειξη μιας σύγχρονης συμμαχίας: της βιομηχανίας της πολυτέλειας και της χιπ-χοπ. Για όσους ήταν κοντά στη γέννηση του χιπ-χοπ, πριν από σχεδόν 50 χρόνια -και την ψυχρότητα τότε του κόσμου της πολυτέλειας- ο εναγκαλισμός των ράπερς με μεγάλα brannds εκτόξευσε τις μετοχές τους και την αξία τους ως status-symbols μιας καλύτερης ζωής. Δεν είναι τυχαίο ότι και σήμερα η κοινότητα των ράπερς παραμένει μια διαρκής κινητήρια μηχανή που παράγει κατανάλωση πολυτελών ειδών ως απόδειξη στυλιστικής και οικονομικής προόδου.

Το βιβλίο της Taschen “Ice Cold. A Hip-Hop Jewelry History” κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Taschen στην τιμή των 80€. Περισσότερες πληροφορίες στο taschen.com

Exit mobile version