Και η «μάχη» για υιοθέτηση από το ευρύ κοινό συνεχίζεται…

Του Γιάννη Τσιρογιάννη

Η Litecoin Foundation, η blockchain-εταιρεία πίσω από το Litecoin, το δημοφιλές ομώνυμο altcoin («εναλλακτικό» δηλαδή του Bitcoin), πρόκειται να σπονσοράρει ένα αθλητικό γεγονός του UFC (Ultimate Fighting Championship), της διάσημης αθλητικής διοργάνωσης μεικτών πολεμικών τεχνών.

Η εταιρεία του ιδιαίτερα αγαπητού στην κρυπτο-κοινότητα Τσάρλι Λι, αναφέρει πως αποτελεί τον επίσημο «κρυπτο-χορηγό» της μάχης του τίτλου μεταξύ Jon Jones και Alexander Gustafsson στις 30 Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με την Litecoin Foundation, η χορηγία αποτελεί μέρος της προσπάθειας για επέκταση του λεγόμενου adoption, της υιοθέτησης δηλαδή των ψηφιακών νομισμάτων από το ευρύ κοινό και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Με διάσημες μάρκες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να εξακολουθούν να εισέρχονται στο χώρο των κρυπτονομισμάτων και του blockchain, αυτό αποτελεί ένα ακόμη σινιάλο πως η τεχνολογία αυτή γίνεται σιγά-σιγά mainstream».

Σημειώνεται ότι η παγκόσμια αγορά αθλητισμού αποτιμάται στα 557 δισ. δολάρια (2017), με τις ΗΠΑ να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος (33%). Οι χορηγίες από εταιρείες κρυπτονομισμάτων κερδίζουν σιγά-σιγά έδαφος.

Το Δεκέμβριο η Ατλέτικο Μινέιρο (Α’ κατηγορία ποδοσφαίρου Βραζιλίας) ανακοίνωσε το «GaloCoin», ένα κρυπτονομίσμα για τους φαν της ομάδας, βασισμένο στην τεχνολογία του Ethereum. Μέσω των GaloCoin, οι φίλαθλοι της ομάδας μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια, επίσημα αξεσουάρ και να μετέχουν σε ειδικά εκπτωτικά προγράμματα.

Το Σεπτέμβριο, η γαλλική Παρί Σεν-Ζερμέν συνεργάστηκε με την blockchain-εταιρεία Socios.com για να ξεκινήσει το δικό της «οικοσύστημα» κρυπτονομισμάτων. Μάλιστα επαρκή ποσότητα από τα ειδικά αυτά νομίσματα δίνει δικαίωμα ψήφου στους φαν της ομάδας, καθώς και προνόμια VIP κ.α. αμοιβές.

ltcufc2.PNG