Οι λιανικές πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες κατέγραψαν σημαντική αύξηση τον Ιούλιο, ενισχυμένες από την ισχυρή ζήτηση για αυτοκίνητα και τις μεγάλες προωθητικές ενέργειες κολοσσών όπως η Amazon και η Walmart. Ωστόσο, η επιβράδυνση της αγοράς εργασίας και οι υψηλότερες τιμές προϊόντων ενδέχεται να περιορίσουν την καταναλωτική δαπάνη στο τρίτο τρίμηνο.

Σύμφωνα με το Γραφείο Απογραφής του Υπουργείου Εμπορίου, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,5% τον Ιούλιο, μετά από αναθεωρημένη άνοδο 0,9% τον Ιούνιο. Οι αναλυτές της Reuters προέβλεπαν αντίστοιχη άνοδο 0,5%, μετά την αρχική εκτίμηση για 0,6% τον Ιούνιο. Μέρος της ανόδου αποδίδεται σε αυξήσεις τιμών λόγω δασμών, παρά σε μεγαλύτερους όγκους πωλήσεων.

Σημαντική ώθηση έδωσε η αυξημένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, καθώς οι καταναλωτές έσπευσαν να επωφεληθούν από τις ομοσπονδιακές φορολογικές εκπτώσεις που λήγουν στις 30 Σεπτεμβρίου, όπως σημείωσαν οι αναλυτές της J.P. Morgan.

Η Amazon και η Walmart πραγματοποίησαν τον Ιούλιο εκτεταμένες εκπτώσεις για να προσελκύσουν καταναλωτές κουρασμένους από τον πληθωρισμό, προσφέροντας χαμηλές τιμές ακόμη και σε σχολικά είδη. Η Amazon διπλασίασε τη διάρκεια των προωθητικών της ενεργειών σε 96 ώρες, από τις συνήθεις 48, με επιθετικές προσφορές σε κατηγορίες που εκτείνονταν από ένδυση έως ηλεκτρονικά είδη.

Παρά την τρέχουσα ανθεκτικότητα, οι κίνδυνοι για την καταναλωτική δαπάνη αυξάνονται, με τα μεσαία και υψηλότερα εισοδήματα να οδηγούν κυρίως την κατανάλωση. Το Ινστιτούτο της Bank of America, αναλύοντας τα στοιχεία καταθέσεων, εντόπισε διεύρυνση του μισθολογικού χάσματος μεταξύ χαμηλότερων και υψηλότερων εισοδημάτων, γεγονός που δείχνει ότι η αγορά εργασίας έχει επιδεινωθεί κυρίως για τους χαμηλόμισθους. Αν και δεν χάνουν απαραίτητα τη δουλειά τους, η ασθενέστερη ζήτηση εργασίας πιέζει τις αποδοχές τους και μειώνει πιθανώς τις ώρες απασχόλησης.

Εξαιρουμένων των αυτοκινήτων, των καυσίμων, των οικοδομικών υλικών και των υπηρεσιών εστίασης, οι πωλήσεις αυξήθηκαν επίσης κατά 0,5% τον Ιούλιο, μετά από αναθεωρημένη άνοδο 0,8% τον Ιούνιο. Οι λεγόμενες «βασικές» λιανικές πωλήσεις, που συνδέονται πιο άμεσα με το σκέλος της καταναλωτικής δαπάνης στο ΑΕΠ, είχαν αρχικά αναφερθεί με αύξηση 0,5% τον Ιούνιο.

Διαβάστε ακόμη

Συνάντηση Τραμπ – Πούτιν στην Αλάσκα: Στρατηγικά συμφέροντα, πολιτικοί συμβολισμοί και το μέλλον της Ουκρανίας

Ρεύμα: «Βουτιά» στην χονδρεμπορική τιμή λόγω… Δεκαπενταύγουστου (pics)

Το σύμβολο διακριτικής πρόκλησης που επέστρεψε στην μόδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα