Η InterGlobe Aviation Ltd., μητρική της IndiGo, είδε τη μετοχή της να υποχωρεί 8,7% τη Δευτέρα, τη μεγαλύτερη πτώση από το 2022, σηματοδοτώντας έβδομη συνεχόμενη ημέρα πωλήσεων. Η συνολική απώλεια κεφαλαιοποίησης ανέρχεται σε 4,5 δισ. δολάρια.
Η κρίση ξέσπασε μετά τις μαζικές ακυρώσεις πτήσεων —μία από τις χειρότερες διαταραχές στην ιστορία της ινδικής αεροπορίας— πυροδοτώντας την οργή κυβέρνησης και ρυθμιστικών αρχών. Η αρχή πολιτικής αεροπορίας ζήτησε από τον CEO Πίτερ Έλμπερς εξηγήσεις για το φιάσκο.
3.000 πτήσεις ακυρώθηκαν σε μία εβδομάδα
Πάνω από 1.000 πτήσεις ακυρώθηκαν την Παρασκευή μόνο, σχεδόν οι μισές από τις καθημερινές υπηρεσίες της IndiGo.
Η εταιρεία, που κατέχει 66% του εγχώριου μεριδίου αγοράς, κατηγορείται ότι δεν κατάφερε να διαχειριστεί τους νέους κανόνες σχετικά με τον υποχρεωτικό χρόνο ανάπαυσης του πληρώματος, γεγονός που προκάλεσε έλλειψη πιλότων.
Η κυβέρνηση του Ναρέντρα Μόντι δήλωσε ότι θα λάβει «αυστηρά μέτρα» για να αποτελέσει παράδειγμα για τον κλάδο. Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας Κιντζαράπου Ραμμοχάν Ναϊντού ανέφερε ότι η αγορά μπορεί να υποστηρίξει έως και πέντε μεγάλους αερομεταφορείς, υπονοώντας την ανάγκη μεγαλύτερου ανταγωνισμού.
Οργισμένοι επιβάτες, αυξανόμενη πίεση και κατηγορίες για “σημαντικές αστοχίες”
Τα social media πλημμύρισαν με βίντεο επιβατών που συγκρούονταν με το προσωπικό εδάφους ζητώντας ενημέρωση ή ακόμη και τα αποσκευά τους.
Σε επίσημη προειδοποίηση, ο ρυθμιστής κατηγόρησε τον Έλμπερς για αποτυχία εξασφάλισης αξιόπιστων επιχειρήσεων, επισημαίνοντας «σημαντικές αστοχίες στον σχεδιασμό, την εποπτεία και τη διαχείριση πόρων».
Η επικεφαλής της Federation of Aviation Industry, Βαντάνα Σινγκ, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα «κινήσει διαδικασίες εις βάρος της IndiGo», υπογραμμίζοντας ότι η κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης «δεν θα γίνει ανεκτή».
Οικονομικό πλήγμα και απειλές υποβάθμισης
Η IndiGo αναμένεται να επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα μέχρι την Τετάρτη, όμως το κόστος των ακυρώσεων —σε συνδυασμό με την αδύναμη ρουπία, τις αυξημένες δαπάνες πληρωμάτων και τη φθορά της φήμης— επιβαρύνει την εταιρεία.
Η Moody’s χαρακτήρισε τις διαταραχές «αρνητικές για την πιστοληπτική ικανότητα», αναφέροντας πιθανή απώλεια εσόδων από επιστροφές χρημάτων και ρυθμιστικές κυρώσεις, αλλά και κίνδυνο στις συνεργασίες κοινού κωδικού.
Η Jefferies προσθέτει ότι η IndiGo, που λειτουργεί με «lean, high-utilization model», επηρεάστηκε περισσότερο από τους νέους κανονισμούς για τα ωράρια πτήσεων, οι οποίοι απαγόρευσαν την αντικατάσταση εβδομαδιαίας ανάπαυσης με άδεια.
Πώς ξεκίνησε το χάος και γιατί φέρει ευθύνη η IndiGo
Η κρίση ξεκίνησε το προηγούμενο βράδυ της Τρίτης λόγω έλλειψης πιλότων μετά την επιβολή νέων κανόνων που αύξησαν τον υποχρεωτικό χρόνο ανάπαυσης και μείωσαν τον αριθμό νυχτερινών προσγειώσεων που επιτρέπονται.
Παρότι οι κανόνες τέθηκαν προσωρινά σε αναστολή για να σταθεροποιηθεί το σύστημα, η εταιρεία δέχεται κριτική, καθώς —σύμφωνα με τον υπουργό— είχε αρκετό χρόνο να προετοιμαστεί από την 1η Νοεμβρίου, όταν οι αρχές είχαν διευκρινίσει ότι οι νέες οδηγίες θα εφαρμοστούν υποχρεωτικά.
Διαβάστε ακόμη
Επενδύσεις 4 δισ. ευρώ στη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα
Ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας: Πώς αλλάζουν οι συναλλαγές με τράπεζες και επιχειρήσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.