Σε χαμηλό τεσσάρων μηνών η μετοχή της Mitsubishi Motors μετά την ανακοίνωση των λειτουργικών κερδών που υπολείπονταν των προβλέψεων, ακόμη και όταν η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι θα δει κάποια ανακούφιση από τη μείωση των δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
Η μετοχή σημείωσε πτώση έως και 9,7% στις πρώτες συναλλαγές στο Τόκιο την Παρασκευή, μετά την ανακοίνωση μείωσης των λειτουργικών κερδών κατά 84% στα 5,6 δισ. γεν (38 εκατ. δολάρια) για την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, σε σύγκριση με τα 13,2 δισ. γεν που προέβλεπαν, κατά μέσο όρο, οι αναλυτές. Ακόμα κι έτσι, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να αναμένει λειτουργικά κέρδη ύψους 100 δισεκατομμυρίων γιεν για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2026, παρά τις αδύναμες πωλήσεις.
Οι μειωμένοι δασμοί, όπως περιγράφονται στο εμπορικό σύμφωνο του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με την Ιαπωνία, θα διευκολύνουν αλλά δεν θα άρουν εντελώς το βάρος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, σύμφωνα με τον Κεντάρο Ματσουόκα, οικονομικό διευθυντή της Mitsubishi Motors.
«Αναμένουμε ότι θα μετριάσει τις επιπτώσεις, αλλά οι δασμοί που τέθηκαν σε ισχύ τον Απρίλιο έχουν ήδη αρχίσει να επηρεάζουν τις πωλήσεις μας», δήλωσε ο Ματσουόκα σε ενημέρωση την Πέμπτη. «Είναι θετικό το γεγονός ότι οι δασμοί είναι χαμηλότεροι από ό,τι αρχικά αναμενόταν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να χαλαρώσουμε την επιφυλακή μας».
Η Mitsubishi Motors ήταν προετοιμασμένη για πλήγμα ύψους 40 δισεκατομμυρίων γιεν από τον δασμό 25% στα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων που εισάγονται στις ΗΠΑ, τον οποίο ο Τραμπ είχε εξαγγείλει από τις αρχές του έτους. Το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 15% στη συμφωνία που ανακοίνωσε ο Τραμπ την Τετάρτη, γεγονός που προσέφερε κάποια ανακούφιση και την απαραίτητη σαφήνεια για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας, αρκετές από τις οποίες είχαν αρχίσει να μεταφέρουν την παραγωγή τους στις ΗΠΑ ή να αυξάνουν τις τιμές τους.
Η Honda Motor Co., για παράδειγμα, ανέβαλε την επέκταση της εφοδιαστικής αλυσίδας EV ύψους 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων στον Καναδά και δήλωσε ότι θα μεταφέρει την παραγωγή του υβριδικού μοντέλου Civic στις ΗΠΑ από την Ιαπωνία, ενώ η Subaru Corp. επανεξετάζει όλες τις επενδύσεις της.
Με τους δασμούς τώρα στο 15%, ο αντίκτυπος στη βιομηχανία αναμένεται να είναι περίπου 1,9 τρισεκατομμύρια γεν, έγραψε σε σημείωμά του ο αναλυτής της Goldman Sachs Japan Co. Κοτα Γιουζάουα, μια αναθεώρηση προς τα κάτω από την προηγούμενη εκτίμηση της επενδυτικής τράπεζας για περίπου 3,5 τρισεκατομμύρια γιεν υπό δασμούς 25%.
Ωστόσο, η εμπορική συμφωνία δεν περιλάμβανε εξαίρεση της Ιαπωνίας από δασμούς 50% σε εισαγόμενα προϊόντα χάλυβα και αλουμινίου, σύμφωνα με δημοσίευμα του εθνικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα της χώρας NHK.
Τον Ιούνιο, η Mitsubishi ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις τιμές στις ΗΠΑ για τρία μοντέλα κατά μέσο όρο 2,1% ως μέρος μιας τακτικής προσαρμογής που περιλαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού.
Οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά για τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με οχήματα αξίας 40,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων που πωλήθηκαν εκεί πέρυσι. Επιπλέον, πολλά ιαπωνικά μοντέλα εισάγονται από εργοστάσια στον Καναδά ή το Μεξικό.
Διαβάστε ακόμη
Εργασιακό νομοσχέδιο: Πώς αλλάζει ο τρόπος χορήγησης στις άδειες
Epsilon Net: Το στοίχημα της εξωστρέφειας – Οι νέες κινήσεις και η στρατηγική
Έρευνα: Αυτά είναι τα 14 επαγγέλματα με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη για την επόμενη 10ετία στην Ελλάδα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.