Οι αλλαγές και οι τομές δεν είναι πάντα εύκολες και εύπεπτες για τις επιχειρήσεις, είναι όμως αναγκαίες για την ανάπτυξή τους σε ένα ευμετάβλητο και ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον, ιδιαίτερα λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων. Ο μετασχηματισμός μιας τράπεζας είναι ακόμη πιο απαιτητικό έργο, όπως στην περίπτωση της Attica Bank, μέσα από βαθιές τομές σε οργανωτικές δομές και εσωτερικές λειτουργίες. Μια τράπεζα με ιστορία σχεδόν ενός αιώνα που έχει περάσει από πολλές διακυμάνσεις, αποφάσισε να γυρίσει σελίδα και να μπει σε τροχιά εξυγίανσης σε λιγότερο από έναν χρόνο.

Η Attica Bank ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο σημαντικών αλλαγών του νέου προγράμματος «ολικής επαναφοράς» και στοχεύει πλέον στην ταχεία ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της και στη βελτίωση της απόδοσης για τους μετόχους, τους πελάτες, τους ανθρώπους της. Ο μετασχηματισμός της τράπεζας ήταν το πρώτο σημαντικό βήμα, έχοντας έχει ήδη ξεκινήσει τις ενέργειες της για την ψηφιοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες της και την αυτοματοποίηση διαδικασιών, ώστε να προσφέρει εξατομικευμένες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες με ταχύτητα και ασφάλεια. Ήταν επίσης, αναγκαίος ο επανασχεδιασμός των εσωτερικών δομών της τράπεζας και η θεσμοθέτηση νέων κανονισμών και πολιτικών, παράλληλα με την αναβάθμιση των δικτύων παροχής των υπηρεσιών μας και των υποδομών πληροφορικής.

Λίγοι μήνες ήταν αρκετοί για να αλλάξουμε μικρά και μεγάλα πράγματα, περιορίζοντας αισθητά τον χρόνο λήψης αποφάσεων, και να επανασυστηθεί στο κοινό μια πιο σύγχρονη, ευέλικτη και αποδοτική οργανωτικά και λειτουργικά τράπεζα. Μια τράπεζα που μπορεί να δώσει λύσεις στις ανάγκες των ιδιωτών και επιχειρήσεων, προσφέροντας πλέον ανταγωνιστικά προϊόντα και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, με τους πελάτες να μας εμπιστεύονται, όπως φαίνεται και στα θετικά οικονομικά αποτελέσματα Α’ εξαμήνου που ανακοινώσαμε πρόσφατα.

Για να μπορούμε να «χτίσουμε» για το μέλλον, για τα επόμενα εκατό χρόνια της τράπεζας, κάναμε ριζική αναμόρφωση στις λειτουργίες και τις υπηρεσίες μας, φέρνοντας τον πελάτη στο επίκεντρο όλης της στρατηγικής μας, ακόμη και σε διαδικασίες που σε εκείνον δεν είναι άμεσα αντιληπτό, με τα αποτελέσματα να μας δικαιώνουν.

Ενδεικτικά, ψηφιοποιήσαμε τις λειτουργίες του Treasury & Capital Markets υιοθετώντας cloud based solutions, εκσυγχρονίζουμε τις υπηρεσίες και λειτουργίες της λιανικής τραπεζικής, ενισχύοντας την εμπειρία του πελάτη, εξορθολογίζοντας τα κόστη, και μειώνοντας χρόνους και κινδύνους. Ήδη σε αρκετά καταστήματα «τρέχει» πιλοτικά το project Digital On Boarding & Product Provisioning, μέσω του οποίου η έναρξη τραπεζικής σχέσης γίνεται πιο γρήγορη, πιο αποτελεσματική και το κυριότερο, με μείωση της κατανάλωσης φυσικών πόρων. Κεντροποιούμε τις διαδικασίες δανείων λιανικής και επιχειρηματικής τραπεζικής, εξασφαλίζοντας στους λειτουργούς του δικτύου καταστημάτων μας περισσότερο ποιοτικό χρόνο διαθέσιμο για την εξυπηρέτηση των πελατών μας, ιδιωτών και επιχειρήσεων.

Επίσης, ανασχεδιάσαμε τις διαδικασίες έκδοσης εγγυητικής επιστολής προσφέροντας ταχύτερη και πληρέστερη ανταπόκριση στα αιτήματα, ενώ είμαστε παρόντες σε όλα τα επιδοτούμενα/συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, προσφέροντας όλες τις διαθέσιμες λύσεις στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες. Αλλά και οι δυνητικοί πελάτες έχουν την ευκαιρία επιλέγοντας την Attica Bank ως τράπεζα συνεργασίας για τέτοιου τύπου προγράμματα να εξασφαλίσουν την ταχεία και αποτελεσματική κάλυψη των αναγκών τους. Ακόμη, δημιουργήσαμε ειδική μονάδα Project Finance, άρτια στελεχωμένη με τα πλέον εξειδικευμένα στελέχη του χώρου, με σκοπό την κάλυψη χρηματοδοτικών σχεδίων μεγάλης κλίμακας, όπου ήδη καταγράφει σημαντικά αποτελέσματα σε συναλλαγές.

Συνεχίζουμε το ίδιο δυναμικά για όσα πρέπει να αλλάξουμε την τράπεζα, προσαρμοζόμενοι στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της αγοράς, ώστε να αποτελέσουμε μία υγιή και ανταγωνιστική εναλλακτική επιλογή για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, ικανή να καλύψει τις ανάγκες χρηματοδότησης και να πρωταγωνιστήσει στην στήριξη της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα.

*Η Δήμητρα Βουρνά είναι Chief Operating Officer της Attica Bank