Κι είναι αλήθεια πως οι περισσότεροι αναλαμβάνουν με τις πρωτοβουλίες τους να απαλύνουν ή να κερματίσουν τις υποχρεώσεις ή και να τις αναστείλουν για κάποιο διάστημα. Το κάνει το Δημόσιο μέσω της εφορίας με συνεχείς ρυθμίσεις και δόσεις υποχρεώσεων, τα ασφαλιστικά ταμεία κλπ. Λογαριασμούς όμως αποστέλλουν και οι λεγόμενοι οργανισμοί κοινής ωφέλειας στους ασφυκτιούντες πολίτες όπως η ΔΕΗ η ΕΥΔΑΠ κλπ.

Η ΔΕΗ παρόλα τα οικονομικά της προβλήματα και παρά το γεγονός ότι έχει ανείσπρακτους λογαριασμούς εκατοντάδων εκατομμυρίων και παρά το γεγονός ότι μόλις πριν από ένα χρόνο βρέθηκε στο χείλος της χρεοκοπίας, εν τούτοις ουδείς μπορεί να την κατηγορήσει για αναλγησία.

Κάνει ό,τι μπορεί για να μην κόψει το ρεύμα στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού,προσφέρει ρυθμίσεις με δόσεις, έχει καθιερώσει το κοινωνικό τιμολόγιο και επιπλέον για αυτούς που δεν θέλουν να συρθούν στις υπηρεσίες της για να αποδείξουν την οικονομική τους αδυναμία, συνεργάζεται με τις τράπεζες με ένα πρόγραμμα δόσεων μέσω της πληρωμής με πιστωτική κάρτα. Με αξιοπρέπεια για τον οφειλέτη και χωρίς περιττά ,όποιος θέλει προσαρμόζει την πληρωμή του με δόσεις μέσω e-banking.

Αντίθετα στην ανθηρή οικονομικά, και μονοπωλιακή ΕΥΔΑΠ, που με βάση τις λογιστικές της καταστάσεις, στο πρώτο 6μηνο του τρέχοντος έτους είχε καθαρό ταμείο 457 εκατ. ευρώ, η «ευαισθησία» της προς τους πληττόμενους από την οικονομική κρίση πελάτες της, περνάει από εξευτελιστική ιερά εξέταση.

Όπως μας ενημερώνει αναγνώστης μας που είχε την ατυχία να βρεθεί σε αδυναμία πληρωμής του λογαριασμού του και πήγε να ζητήσει διακανονισμό, βρήκε την εξής αντιμετώπιση από τους αρμόδιους υπαλλήλους.

Μόλις τους είπε τον αριθμό παροχής, ο υπάλληλος διαπίστωσε πως στο παρελθόν (πριν από μερικά χρόνια) σε μια άλλη ρύθμιση είχε χάσει τις προθεσμίες και στο τέλος αναγκάστηκε να πληρώσει όλο το υπολειπόμενο ποσό. Άρα η εταιρεία τελικά δεν έχασε και ο εν λόγω πελάτης δεν έγινε μπαταξής. Πλην όμως μπήκε στη Black list της ΕΥΔΑΠ.

Τουτέστιν για την τωρινή ανάγκη ρύθμισης του λογαριασμού του σε δόσεις, πρέπει να υποβάλλει στην εταιρεία, εκκαθαριστικό φορολογικής δήλωσης του προηγουμένου έτους( άσχετο αν τα εισοδήματα του τρέχοντος έτους δεν έχουν καμία σχέση με αυτά προ κορωνοϊού) ή βεβαίωση από το ταμείο ανεργίας, Ε9 και δεν ξέρω τι άλλο. Όλα αυτά θα υποβληθούν ως φάκελος σε μια ειδική επιτροπή της ΕΥΔΑΠ η οποία θα συνεδριάσει σε ένα μήνα και θα αποφανθεί αν ο εν λόγω πελάτης μπορεί να πληρώσει σε τρεις ή σε 6 δόσεις το ποσό των 1000 ευρώ που ήταν η καλοκαιρινή του κατανάλωση ή αν θα απορριφθεί το αίτημα!

Και τι πιο απλό από το να συνεργαζόταν με τις τράπεζες και ο πελάτης να πλήρωνε με πιστωτική κάρτα και με δόσεις χωρίς να πρέπει να εξευτελιστεί με αυτόν τον παράλογο και γραφειοκρατικό συν τοις άλλοις , τρόπο.

Χώρια που όπως μας εξηγούσε ο ίδιος αναγνώστης και το διασταυρώσαμε στη συνέχεια, η ΕΥΔΑΠ φροντίζει να εκδίδει τους τριμηνιαίους λογαριασμούς με ένα φτηνό κόλπο ώστε να αυξάνεται η κατανάλωση γιατί προστίθενται τα κυβικά και όσα περισσότερα τόσο ακριβότερο το κάθε κυβικό. Φροντίζει στον καλοκαιρινό λογαριασμό να συμπεριλαμβάνει όλως τυχαίως τους θερμότερους μήνες(Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο) οι οποίοι ως γνωστόν προσθετικά για τους περισσότερους καταναλωτές είναι αυξημένη η κατανάλωση με τα λουλούδια και τους κήπους.

Δεν χωρίζει τα τρίμηνα(κι αλήθεια γιατί τρίμηνο και όχι δίμηνα ή και μηνιαία;) ημερολογιακά , ξεκινώντας από τον Ιανουάριο και το ξεκινάει από τον Δεκέμβριο ώστε η καρδιά του καλοκαιριού να είναι σε ένα λογαριασμό και η ταρίφα να ανεβαίνει με την αυξημένη κατανάλωση λόγω διαφορετικής τιμολόγησης ανά κυβικό.

Όμως αυτό, ενδεχομένως κάποιοι νομικοί να το γνωρίζουν καλύτερα, είναι κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης( δεν μπορεί ο καταναλωτής που διαφωνεί με αυτό τον τρόπο τιμολόγησης να πάει στον ανταγωνιστή!)
Κατά τα άλλα, το νερό είναι κοινωνικό αγαθό μπλα,μπλα και οι Δημόσιες επιχειρήσεις έχουν αυξημένη ευαισθησία προς το κοινωνικό σύνολο σε αντίθεση με τους ανάλγητους ιδιώτες που νοιάζονται μόνο για το κέρδος!