Οι τιμές του αλουμινίου καταρρέουν, ενώ παράλληλα εκτοξεύονται με ταχείς ρυθμούς τα αποθέματα, η αγορά ωστόσο δεν είναι ακόμα αντιμέτωπη με την κρίση που ταλάνισε τον συγκεκριμένο κλάδο το 2008.

Μεταξύ όλων των βασικών μετάλλων, το αλουμίνιο φαίνεται ότι πλήττεται χειρότερα από κάθε άλλο από την πανδημία του κορωνοϊού, καθώς οι παραγγελίες από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν σχεδόν σταματήσει και έτσι τα αποθέματα έχουν κολλήσει σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Πάνω από τα μισά χυτήρια ανά τον κόσμο χάνουν χρήματα καθώς οι τιμές βρίσκονται κοντά στα χαμηλά τεσσάρων ετών. Παρά τις χαμηλές τιμές όμως, η ζήτηση δεν αυξάνεται με αποτέλεσμα το πλεόνασμα να συνεχίσει να διογκώνεται με ταχύ ρυθμό.

Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και με την προηγούμενη κρίση, οδηγώντας σε ένα πλεόνασμα που χρειάστηκε μια δεκαετία για να εξισορροπηθεί.

Αυτή τη φορά, υπάρχει η ελπίδα ότι οι μεγάλες οικονομίες θα βγουν από το lockdown πριν από το πλεόνασμα φτάσει σε τέτοια καταστροφικά ύψη.

Αν και πολλές χώρες σε όλη την Ευρώπη είναι σε καραντίνα  εδώ και εβδομάδες, το πλήρες αντίκτυπο αναμένεται να αρχίσει να φαίνεται στη βιομηχανία αλουμινίου αυτόν τον μήνα, λόγω της καθυστερημένης παύσης των δραστηριοτήτων των εργοστασίων που προμηθεύουν την αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Wood Mackenzie.

Όπως αναφέρει αναλυτής της Wood Mackenzie, το ερώτημα είναι αν το πλήγμα θα είναι χειρότερο από το 2008 και σε αυτό το σημείο είναι δύσκολο να απαντηθεί αυτό».

Οι τιμές σποτ διαπραγματεύονται με το μεγαλύτερο σε σχέση με τα futures εδώ και πάνω από 18 μήνες στον αντίστοιχο δείκτη του Λονδίνου και πολλοί μεγάλοι παραγωγοί εισήγαγαν στο χρηματιστήριο περισσότερες εταιρείες μετάλλων τις τελευταίες εβδομάδες.

Η αύξηση των αποθεμάτων ήταν ένας σημαντικός καταλύτης στην κατάρρευση των τιμών κατά την τελευταία κρίση, αλλά την ίδια ώρα αποτέλεσε και μια ευκαιρία για τις τράπεζες και οίκους, όπως Goldman Sachs και Glencore να εκμεταλλευτούν τις φτηνές πιστωτικές γραμμές για να κλειδώσουν τόνους μετάλλων σε συμφωνίες χρηματοδότησης.