Bloomberg

Mr Tesla: Άλλοι τον μιμήθηκαν κι έγιναν πλούσιοι κι άλλοι… τρέχουν να προλάβουν

  • newsroom


Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Ford, VW, Continental και Toyota απλά προσπαθούν να παραμείνουν στο παιχνίδι...

H εκρηκτική άνοδος του Ελον Μασκ το 2020 φτάνει σε νέα ύψη, ενόψει της εισόδου της Tesla στον δείκτη S&P 500, λίγες μέρες μετά την άνοδό του στο βάθρο του δεύτερου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, με περιουσία $139 δισεκατομμυρίων.

O CEO της Τesla δεν είναι ο μόνος επιχειρηματίας ηλεκτρικών οχημάτων που έχει πλουτίσει φέτος. Σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires, αρκετοί ανταγωνιστές αυξάνουν την αξία τους με πιο γοργό ρυθμό.

Ο ιδρυτής της Nio Inc., Γουίλιαμ Λι, έχει δωδεκαπλασιάσει τον πλούτο του το 2020. Ο Χε Ζαοπένγκ, της XPeng Inc., τον έχει εξαπλασιάσει. Συνολικά, Bloomberg Billionaires δείχνει πως αρκετοί επιχειρηματίες έχουν αυξήσει την αξία τους κατά $140 δισεκατομμύρια. Προφανώς ο δείκτης δεν συμπεριλαμβάνει άλλη τη βιομηχανία παραγωγής παρελκόμενων των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως οι μπαταρίες, την Contemporary Amperex Technology, να απολαμβάνει αξία $40 δισ.

Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Ford, VW, Continental και Toyota απλά προσπαθούν να παραμείνουν στο παιχνίδι. Πρόκειται για τις βιομηχανίες οι οποίες πρέπει να αλλάξουν ριζικά την παραγωγή τους λόγω των αυστηρότερων μέτρων κατά της οικολογικής ρύπανσης και των εκπομπών άνθρακα. Μια λαμπρή εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί η General Motors η οποία έχει θέσει ως στόχο την παραγωγή 30 νέων ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2025, κάτι που έχει ωθήσει την μετοχή της σε υψηλό τριετίας.

Η πανδημία έχει βοηθήσει στην εξέλιξη του μέλλοντος της μετακίνησης, με τους ειδικούς να είναι, πια, σίγουροι πως τα ηλεκτρικά οχήματα θα καταλήξουν να είναι το στάνταρ στην αγορά. Παρά τις ανησυχίες ορισμένων πως πρόκειται για «φούσκα», η πρόσφατη νίκη του Μπάιντεν στις αμερικανικές εκλογές, και τα πλάνα της Κίνας για την ενίσχυση της συγκεκριμένης αγοράς δείχνουν ξεκάθαρα τη ρότα του μέλλοντος.

O Άντι Γουόνγκ, στέλεχος της LW Asset Management αναφέρει χαρακτηριστικά πως «πολλές αυτοκινητοπαραγωγικές χώρες ανά τον κόσμο προωθούν την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων ως τον κύριο τρόπο μείωση των εκπομπών άνθρακα, ιδιαίτερα μετά το πέρας της πανδημίας».

Οι ανταγωνιστές του Μασκ μπορεί, μεν, να αυξάνουν τον πλούτο τους με γοργότερο ρυθμό, αλλά ο Νοτιοαφρικανός επιχειρηματίας μπορεί να υπερηφανεύεται για την αύξηση της μετοχής της Tesla κατά 580%. Μετά τον Μασκ έπεται ο Γουανγκ Τσαν-Φου, ιδρυτής της BYD Co., του οποίου ο πλούτος έχει τριπλασιαστεί, στα $14 δισ.

Oι επενδυτές δεν έχουν ποντάρει μόνο στα «σίγουρα», όμως, με ορισμένους να δίνουν έμφαση σε αναδυόμενες επιχειρήσεις. Oι εταιρείες Fisker και Lorsdtown Motors της οποίας ο ιδρυτής είναι ο Στιβ Μπερνς, μπορούν πλέον να συγκαταλέγονται στο κλαμπ των δισεκατομμυριούχων, μετά τα ΙΡΟ των εταιρείων τους μέσα στο 2020, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Οι μετοχές των εταιρειών επέδειξαν άνοδο πάνω από 85% τον προηγούμενο μήνα, μετά την ανακοίνωση για την εισαγωγή της Tesla στον S&P 500.

Διαβάστε ακόμη:

Ο Αη Βασίλης του Βακάκη δεν φαίνεται ότι προλαβαίνει να έρθει!

Οι μέτοχοι ψηφίζουν για τον «νέο» ΟΤΕ – Το πλάνο για τις νέες θυγατρικές και τα οφέλη

Δεν εγκαταλείπουν οι Γάλλοι το project των €30 εκατ. για το ξενοδοχείο στην Πατησίων