Αν και το Model Y είναι το ηλεκτρικό όχημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως, για τους περισσότερους Ινδούς παραμένει ένα άπιαστο όνειρο. Η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ινδία εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά περιορισμένη, κάτω από το 5%, ενώ τα πολυτελή αυτοκίνητα αντιστοιχούν μόλις στο 1% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων της χώρας.

Η Tesla αναμένεται να ανταγωνιστεί κυρίως γερμανικούς κολοσσούς της πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η BMW και η Mercedes-Benz Group AG, και όχι τις τοπικές εταιρείες που απευθύνονται σε ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, όπως η Tata Motors Ltd., η Mahindra & Mahindra Ltd. και η MG Motor India Pvt.

Ο Έλον Μασκ έχει κατά καιρούς αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο δημιουργίας μονάδας παραγωγής στην Ινδία, κάτι που αποτελεί διαχρονική επιδίωξη της κυβέρνησης της χώρας, καθώς θα επέτρεπε στην Tesla να παρακάμψει τους υψηλούς εισαγωγικούς δασμούς. Ωστόσο, δεν έχει υπάρξει ακόμη καμία επίσημη δέσμευση για επένδυση σε τοπική γραμμή παραγωγής.

Η Ινδία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε διαπραγματεύσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες για μια νέα εμπορική συμφωνία, η οποία ενδέχεται να περιλαμβάνει και μείωση των δασμών στα εισαγόμενα αυτοκίνητα — ένα ζήτημα που ο Μασκ προωθεί εδώ και χρόνια ως κλειδί για την είσοδο της Tesla στην ινδική αγορά.

Παραμένει αβέβαιο το κατά πόσο η πρόσφατη επιδείνωση των σχέσεων του Έλον Μασκ με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις προσπάθειες της εταιρείας να πετύχει χαλάρωση των εμπορικών φραγμών της Ινδίας.

Το ντεμπούτο της Tesla στην ινδική αγορά γίνεται υπό τη σκιά της παραίτησης του επικεφαλής της εταιρείας στη χώρα τον Μάιο, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για τη στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας.

Παρά τα εμπόδια, η έναρξη λειτουργίας του εκθεσιακού χώρου της Tesla στη Βομβάη αναμένεται να κινηθεί βάσει του ίδιου μοντέλου που εφαρμόστηκε στην Κίνα: πρώτα η ενίσχυση της προβολής και της αναγνωρισιμότητας, και κατόπιν η επένδυση στην παραγωγή και στις πωλήσεις.

Η Tesla ποντάρει σε μια σταδιακή οικοδόμηση παρουσίας στην Ινδία, παρά τις πολλές προκλήσεις της αγοράς και τη δυσκολία να απευθυνθεί σε ευρύ κοινό. Ωστόσο, η επιτυχία της θα εξαρτηθεί από μια σειρά παραγόντων: από τις πολιτικές εξελίξεις και τις διμερείς συμφωνίες έως την αποδοχή της ηλεκτροκίνησης από την ινδική μεσαία τάξη.