Οι πιέσεις που δέχεται η Apple Inc. για να προχωρήσει σε απολύσεις είναι σαφώς λιγότερες από τους ανταγωνιστές της -τους άλλους τεχνολογικούς κολοσσούς- και αυτό εξηγείται, καθώς το προηγούμενο διάστημα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ήταν η μόνη που δεν είχε προχωρήσει σε… υπερβολικές προσλήψεις.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg τότε που οι άλλοι τεχνολογικοί κολοσσοί… συναγωνίζονταν ο ένας τον άλλο για τις περισσότερες προσλήψεις στον κλάδο, η Apple ήταν εκείνη με το χαμηλότερο «σκορ» και τις λιγότερες προσλήψεις. Επιπλέον, σύμφωνα με το πρακτορείο η Apple δημιούργησε πολύ περισσότερα έσοδα ανά νέα πρόσληψη από ό,τι οι ανταγωνιστές της.

Αυτή η επιφυλακτική προσέγγιση της εταιρείας τώρα αποδίδει καρπούς. Αν και η Apple έχει «παγώσει» τις προσλήψεις σε ορισμένους τομείς και έχει βάλει «ταβάνι» στις δαπάνες – ειδικά σε τομείς εκτός έρευνας και ανάπτυξης – δεν έχει ακόμη καταφύγει στις μαζικές απολύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Amazon, την Google, την Meta, και άλλους τεχνολογικούς γίγαντες.

Όπως δηλώνει ο αναλυτής της Saxo Bank, Πίτερ Γκάρνρυ, «Αυτό αντικατοπτρίζει την καλύτερη διαχείριση της Apple σε σύγκριση με άλλες εταιρείες τεχνολογίας οι οποίες «διάβασαν» με λάθος τρόπο τα σημάδια κατά τη διάρκεια της πανδημίας».

Πλέον αρκετές από τις εταιρείες αναγνωρίσουν ότι προχώρησαν σε «υπερπροσλήψεις» κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εκτιμώντας ότι οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, συμπεριλαμβανομένης της τηλεργασίας, της αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου και της «έκρηξης» στο gaming, θα τους απέφεραν μεγαλύτερα κέρδη και επιπλέον, θα διαρκούσαν.

Τώρα βρίσκονται αντιμέτωπες με τις συνέπειες. Η Zoom, ένας από τους μεγαλύτερους ωφελούμενους από τα lockdowns, ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα περικόψει το 15% των θέσεων εργασίας της.

Η Apple, στο μεταξύ, ήταν πιο προσεκτική. Ο αριθμός των εργαζομένων της αυξήθηκε μόλις κατά 20% από το 2020 έως το 2022, σε σύγκριση με άνοδο 60% στην Alphabet και σχεδόν διπλασιασμό στην Amazon. Αυτές οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν απολύσεις περίπου 30.000 αθροιστικά.

Η Apple δημιούργησε επίσης πολύ περισσότερα έσοδα για κάθε νέο εργαζόμενο κατά τα χρόνια της πανδημίας από ό,τι κατά την προηγούμενη τριετία, κάτι που δεν κατάφεραν οι ανταγωνιστές της.

Ωστόσο, όπως αναφέρει το Bloomberg το πλεονέκτημα της Apple έναντι των ανταγωνιστών της δεν εξηγείται μόνο από τον αριθμό του προσωπικού αλλά και από τις υψηλότερες πωλήσεις που πραγματοποιεί.

«Η Apple είναι φειδωλή από τη φύση της», δήλωσε η αναλυτής της Credit Suisse Group AG Shannon Cross και πρόσθεσε ότι αυτό τη χαρακτηρίζει «τόσο για τη διαχείριση των χρημάτων των μετόχων της όσο και για τις επενδύσεις της».

Διαβάστε ακόμη

Κλείνει ξανά τη στρόφιγγα η Ρωσία – Νέα άνοδος στις τιμές του πετρελαίου

Το νέο trend της Wall Street ακούει στο όνομα… ΑΙ – Περιθώρια ανόδου έως 85%

Sotheby’s: Δημοπρασία εκατομμυρίων για τη συλλογή Hermes του Τζόζεφ Λάου