search icon

Bloomberg

Η επίτροπος Βεστάγιερ «δεν χαρίζεται» στο Βερολίνο, για τη διάσωση Lufthansa

Σκληρή στάση των Βρυξελλών: «Διαπιστώνουμε ότι είναι τόσο μεγάλος κίνδυνος διατάραξης του ελεύθερου ανταγωνισμού που θα πρέπει να το διορθώσετε», διαμήνυσε η Ευρωπαϊα Επίτροπος στη Lufthansa

epa04524405 EU Commissioner for Competition Margrethe Vestager gives a press statement at European Commission headquarters in Brussels, Belgium, 11 December 2014. The Commission is reportedly fining envelope producers over 19 million euros in cartel settlement. EPA/JULIEN WARNAND

Η επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Μαργκρέτε Βεστάγιερ απάντησε στις κατηγορίες ότι είναι πολύ αυστηρή έναντι των Γερμανικών όρων διάσωσης της Lufthansa, λέγοντας ότι αυστηροί όροι σήμερα είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου να διαφυλαχθεί ο υγιής ανταγωνισμός στην εποχή μετά τον κορωνοϊό.

Απορρίπτοντας τις επικρίσεις από το εποπτικό συμβούλιο της Lufthansa σχετικά με την προτεινόμενη διάσωση των €9 δισ., η Μαργκρέτε Βεστάγιερ είπε την Παρασκευή ότι δεν «δημιουργεί επιπλέον εμπόδια» όταν απαιτεί περικοπές στην περίπτωση κρατικών διασώσεων με ανάληψη μεριδίου σε εταιρείες.

«Η Lufthansa είναι πράγματι μια πολύ εντυπωσιακή εταιρεία και έχουν δύναμη στην αγορά», δήλωσε η Βεστάγιερ σε συνέντευξη τύπου στις Βρυξέλλες. «Υπάρχει ο μεγάλος κίνδυνος: εάν διατηρήσει την ισχύ της αγοράς ο ανταγωνισμός θα διαταραχθεί», ειδικά όταν οι κρατικές ανακεφαλαιοποιήσεις ενισχύουν μια εταιρεία.

Το εποπτικό συμβούλιο είπε στις 27 Μαΐου ότι δεν θα μπορούσε να δεχτεί τους όρους της διάσωσης και συγκεκριμένα την αποδυνάμωση τη θέση της Lufthansa στους κόμβους των αεροδρομίων της Φρανκφούρτης και του Μονάχου. Η ΕΕ ζήτησε από την εταιρεία να παραιτηθεί μερικών από των θέσεών της σε αυτά τα αεροδρόμια.

Αυτό σταμάτησε ουσιαστικά την πρόοδο σε ένα πακέτο διάσωσης που συμφώνησε η εταιρεία με το Βερολίνο νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα αναβάλλοντας επ ‘αόριστον τη γενική συνέλευση των μετόχων που είχε προγραμματιστεί για να την εγκρίνει.

Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ έχουν επιφορτιστεί με την αστυνόμευση των τεράστιων κρατικών επιδοτήσεων που ρίχνουν οι κυβερνήσεις σε εταιρείες προκειμένου να τις στηρίξουν στην κρίση του κορωνοϊού. Η γερμανική βοήθεια στις επιχειρήσεις υπερβαίνει κατά πολύ τη βοήθεια οποιαδήποτε άλλης χώρας της ΕΕ, οδηγώντας σε φόβους ότι οι γερμανικές εταιρείες θα επιβιώσουν από την κρίση, ενώ άλλες θα σβήσουν.

Η Lufthansa αρνήθηκε να σχολιάσει τη συνέντευξη τύπου της Βεστάγιερ.

«Από μόνο του το γεγονός ότι έχετε το κράτος ως μέτοχο, μπορεί επίσης να εμπνεύσει πολύ μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στη βιωσιμότητα σας”, είπε. «Πολύ περισσότερο, εάν είστε εταιρεία με ηγετική ισχύ στην αγορά και η ανακεφαλαίωση είναι πάνω από 250 εκατομμύρια ευρώ. Διαπιστώνουμε ότι υπάρχει τόσο μεγάλος κίνδυνος διατάραξης του ελεύθερου ανταγωνισμού που θα πρέπει να το διορθώσετε », είπε η Βεστάγιερ. «Η οικονομία θα ανακάμψει ξανά και θα υπάρξουν ανταγωνιστές.»

«Είναι υψηλή προτεραιότητα η επίτευξη συμφωνίας και είμαστε σε πολύ στενή επαφή» με τις γερμανικές αρχές, είπε. «Αυτό που δεν μπορώ να σας πω είναι πότε θα τελειώσουμε.”

Οι θέσεις ή δικαιώματα αεροδρομίου οι οποίες καθορίζουν πότε οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιούν τα αεροδρόμια είναι «ένας πολύτιμος πόρος» και «συχνά γίνονται το επίκεντρο της συζήτησης γιατί για να πετάξετε προς ένα αεροδρόμιο χρειάζεστε δύο θέσεις», είπε.

Οι ανταγωνιστές «θα πρέπει να έχουν και αυτοί θέσεις στα αεροδρόμια».

Exit mobile version