search icon

Bloomberg

Η Starbucks επιστρέφει με ρεκόρ πωλήσεων τριετίας

Νέες υπηρεσίες ψηφιακής παραγγελίας και παράδοσης κατ΄οίκον

Οσοι χαρακτήριζαν το Starbucks σαν μια αλυσίδα καταστημάτων καφέ για «χίπστερς» θα πρέπει να αναθεωρήσουν καθώς το κοινό στις ΗΠΑ αλλά και σε άλλες χώρες αρχίζει πλέον να του δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση.
Μόλις ένα χρόνο μετά από ένα «μπαράζ» σκληρών για την εταιρεία  πρωτοσέλιδων και αρνητικών αποτελεσμάτων, η αλυσίδα καφέ ανακοίνωσε αργά την Πέμπτη, την ταχύτερη παγκόσμια αύξηση των πωλήσεών της την τελευταία τριετία, διασκεδάζοντας  την πεποίθηση ότι η μεγάλη αυτή εταιρεία έχει μείνει πίσω. ως αποτέλεμα της ανακοίνωσης αυτής ήταν οι αύξηση – ρεκόρ στην τιμή της μετοχής του.

«Αυτό μου θυμίζει την κατάσταση των  Starbucks πριν από μερικά χρόνια», δήλωσε ο αναλυτής του Edward Jones Brian Yarbrough.

Τα ισχυρά στοιχεία έρχονται ένα χρόνο μετά την αποχώρηση από τη θέση του προέδρου,  του επί πολλά χρόνια ηγέτη Howard Schultz αφήνοντας τη λήψη αποφάσεων απευθείας στα χέρια του διευθύνοντα συμβούλου Kevin Johnson, ο οποίος ήταν στη θέση αυτή για περίπου ένα χρόνο. Ο Τζόνσον έλαβε  το δικαίωμα να παρέμβει με στόχο να αναζωογονήσει το εμπορικό σήμα που είχε αρχίσει να χάνει το κύρος του, ενώ  μικρότερες αλυσίδες αναδύοταν στη σκιά του.

Ο οδικός χάρτης του  περιελάμβανε το κλείσιμο καταστημάτων σε υποβαθμισμένες περιοχές με πεσμένες αγορές, την μετατροπή ορισμένων ξένων καταστημάτων σε φραντσάϊζινγκ  και την ανανέωση του προγράμματος πιστότητας της αλυσίδας. Έχει επίσης επεκτείνει την προσφορά σε τρόφιμα  για να ανταγωνιστεί με τα μοντέρνα καταστήματα τύπου salad bar και βρήκε τρόπους να προσφέρει νέα ροφήματα δημοφιλή στην γενιά Z  και στους «μιλένιαλς»,  όπως το Nitro cold brew και οι προσφορές σε προϊόντα υψηλής πρωτεΐνης. Ολα αυτά  σε μόλις 100 ημέρες, ενώ στο παρελθόν, αυτή η διαδικασία  μπορούσε να διαρκέσει έως και 18 μήνες.

«Στα καταστήματα των  ΗΠΑ, η έμφαση στην εμπειρία του πελάτη, στην καινοτομία των ροφημάτων αλλά και στην ψηφιακή εμπλοκή στη διαδικασία παραγγελιοληψίας μέσω Η/Υ ή κινητού τηλεφώνου ενισχύει τις πωλήσεις, τουλάχιστον κατά 4% στα υφιστάμενα καταστήματα για το 2019.

Χθες,  Πέμπτη, η εταιρεία ανακοίνωσε μια σημαντική αύξηση , 6%,  στις πωλήσεις ιδίων καταστημάτων σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για την μεγαλύτερη επίδοση από το 2016  και πολύ πιό πάνω από την πρόβλεψη  4,2% που συνέταξε το Consensus Metrix. Η Starbucks ενίσχυσε ακόμη και τις προοπτικές της: Αναμένει τώρα προσαρμοσμένα κέρδη από 2,80 δολάρια έως 2,82 δολάρια ανά μετοχή φέτος, έναντι  2,75 έως 2,79 δολάρια ανά μετοχή.

«Starbucks σας υποτιμήσαμε», έγραψε ένας αναλυτής της Morgan Stanley.

Οι μετοχές σημείωσαν άνοδο 6,2% την Παρασκευή στη  Νέα Υόρκη. Η Starbucks είχε ήδη κερδίσει 41% μέχρι στιγμής το 2019 πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων συμβάλοντας σημαντικά  στην άνοδο του δείκτη S & P 500, τοποθετώντας το στην πρώτη πέμπτη θέση των μετοχών της S & P 500.

«Είναι μια πολύ ισχυρή οικονομική έκθεση», είπε ο Yarbrough. «Αν και η μετοχή ακολουθεί θετική πορεία  νομίζω ότι θα πάει και άλλο υψηλότερα».

Η εταιρεία αλλάζει, μεν, πορεία σε δευτερεύουσες αγορές, αλλά έχει σχέδια να συνεχίσει. Η Starbucks, που εδρεύει στο Σιάτλ, μείωσε τις προβλέψεις της για νέα καταστήματα στην Ευρώπη στα 300, σε σχέση με τον προηγούμενο στόχο των 400. Πέρυσι, η εταιρεία σε ότι αφορά  τις ευρωπαϊκές εταιρικές δραστηριότητες  πώλησε μέρος της αγοράς στον δικαιοδόχο Alsea SAB.

Τα τρόφιμα είναι ένας σημαντικός τομέας των δραστηριοτήτων ο οποίος θα αναπτυχθεί περαιτέρω καθως θα δημιουργηθεί υπηρεσία που θα τα μεταφέρει  στις πόρτες τωνπελατών.  Η Starbucks θα επεκτείνει την κατ΄ οίκον παράδοση σε όλες τις ΗΠΑ το επόμενο έτος μετά από μια πρώτη δοκιμή σε αρκετές μεγάλες πόλεις.  Στην Κίνα, η ψηφιακή παραγγελία και η παράδοση επεκτείνονται επίσης, γεγονός που ενίσχυσε τις πωλήσεις στο τρίμηνο.

 

Exit mobile version