Η Starbucks Corp. εγκαινίασε δωρεάν χώρους μελέτης σε επιλεγμένα καταστήματα στην Κίνα, στο πλαίσιο της στρατηγικής της να προσελκύσει περισσότερους πελάτες, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της παγκοσμίως. Οι νέοι αυτοί χώροι λειτουργούν σε καταστήματα της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, περιοχής με έντονη παρουσία νεαρών εργαζομένων σε τομείς όπως η μεταποίηση, οι εξαγωγές και η τεχνολογία, σύμφωνα με ανακοίνωση της Starbucks China στο Weibo. Δεν απαιτείται καμία αγορά για τη χρήση των συγκεκριμένων χώρων.

Η νέα αυτή πρωτοβουλία αποτελεί μέρος των προσπαθειών της Starbucks να ενισχύσει τις πωλήσεις, καθώς αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό από φθηνότερους τοπικούς παίκτες, όπως η Luckin Coffee Inc., που κυκλοφορεί συχνά νέες γεύσεις και προϊόντα, και από τις ταχέως αναπτυσσόμενες κινεζικές αλυσίδες τσαγιού. Η εταιρεία με έδρα το Σιάτλ φέρεται επίσης να εξετάζει πιθανή πώληση μεριδίου των δραστηριοτήτων της στην Κίνα, όπως αποκάλυψε το Bloomberg.

Υπό την ηγεσία της νέας επικεφαλής Molly Liu, η Starbucks εφαρμόζει στην Κίνα πρακτικές που έρχονται σε αντίθεση με την πολιτική των ΗΠΑ, όπου από τις αρχές του έτους απαιτείται αγορά για πρόσβαση στους χώρους των καταστημάτων. Αντίθετα, στην Κίνα η έμφαση δίνεται στη διευκόλυνση της πρόσβασης και στη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών, χωρίς να προϋποτίθεται συναλλαγή.

Η Starbucks China έχει ακόμη διευρύνει το μενού ποτών, εντάσσοντας περισσότερες επιλογές χωρίς ζάχαρη και τσάγια που ανταποκρίνονται στα κινεζικά γούστα. Παράλληλα, μείωσε τιμές και προσφέρει περισσότερες δυνατότητες παραμετροποίησης των παραγγελιών – τάση που διαφέρει από τη στρατηγική απλοποίησης μενού που εφαρμόζει η εταιρεία στις ΗΠΑ.

«Η Starbucks προσπαθεί να δημιουργήσει εμπειρίες εισόδου για τους καταναλωτές της Γενιάς Z», δήλωσε η Jessica Gleeson, πρώην στέλεχος της εταιρείας στην Κίνα και νυν επικεφαλής συμβουλευτικής εταιρείας στη Σαγκάη. «Οι δραστηριότητες μέσα στο κατάστημα φέρνουν νέο κοινό και ενισχύουν τον δεσμό με την κοινότητα. Είναι μια απλή αλλά αποδοτική προσέγγιση».

Η εταιρεία προσέλαβε πρόσφατα νέο υπεύθυνο ανάπτυξης για την Κίνα, ο οποίος έχει οδηγήσει σε νέες συνεργασίες με κινηματογραφικές παραγωγές, animation και ποπ καλλιτέχνες, με στόχο να προσελκύσει νεανικό κοινό, αντιγράφοντας με επιτυχία στρατηγικές των τοπικών ανταγωνιστών. Οι κινήσεις αυτές δείχνουν να αναχαιτίζουν τη μείωση των πωλήσεων που είχε καταγραφεί στην ηπειρωτική Κίνα το προηγούμενο τρίμηνο.

Η χρήση των χώρων μελέτης δεν απαιτεί κράτηση ούτε έχει χρονικά όρια. Παράλληλα, η Starbucks προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα δωρεάς βιβλίων, ενισχύοντας το κοινωνικό αποτύπωμα και την πελατειακή εμπλοκή. Η στρατηγική αυτή στοχεύει στη μακροπρόθεσμη αύξηση της επισκεψιμότητας και των εσόδων.

Τα νέα καταστήματα ανοίγουν επίσης σε πολιτιστικού ενδιαφέροντος ή τουριστικές τοποθεσίες, όπως το πρόσφατο άνοιγμα σε σημείο με φόντο το γραφικό βουνό Yulong Snow Mountain στην επαρχία Γιουνάν. Μέσω αυτής της γεωγραφικής στρατηγικής, η εταιρεία επιδιώκει να ενισχύσει την ελκυστικότητα των φυσικών της καταστημάτων και να διαφοροποιηθεί σε μια όλο και πιο απαιτητική αγορά.

Διαβάστε ακόμη

UCLA: Σε διαπραγματεύσεις με την αμερικανική κυβέρνηση για επαναφορά χρηματοδότησης $584 εκατ.

Toyota: Άνω των εκτιμήσεων τα κέρδη β’ τριμήνου – Πλήγμα $9,5 δισ. λόγω δασμών

ΑΤΜ χωρίς προμήθειες από τη Δευτέρα 11/8 – Πλαφόν 1,5 ευρώ για τρίτους παρόχους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα