Οι μετοχές της της κινεζικής Xpeng εκτοξεύθηκαν κατά 16% μετά τη συμφωνία για την εξαγορά του βραχίονα ανάπτυξης «έξυπνων» αυτοκινήτων της Didi Global. Με το deal, στην ουσία απιδυναμώνεται ένας ιχυρός ανταγωνιστή στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και της δίνει Xpeng στην έναν τεχνολογικά έμπειρο εταίρο.

Βάσει της συμφωνίας αξίας 744 εκατ. δολαρίων, η οποία αφορά την ανταλλαγή μετοχών, η Didi θα αποκτήσει ποσοστό 3,25% στην Xpeng. Σύμφωνα με το Bloomberg, oι μετοχές της Xpeng κέρδισαν πάνω από 16% στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, προτού περιορίσουν τα κέρδη τους και κλείσουν στο +11%.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Xpeng σχεδιάζει να λανσάρει μια νέα μάρκα EV σε συνεργασία με την Didi το 2024.

Με το λεγόμενο Project «MONA», η Xpeng ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αναπτύξει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα λανσαριστεί το επόμενο έτος υπό ένα νέο brand που θα στοχεύει στην κατηγορία τιμών 150.000 γιουάν (20.580 δολάρια). 

Η σύμπραξη έρχεται λίγο περισσότερο από ένα μήνα αφότου η Xpeng έλαβε μια επένδυση 700 εκατομμυρίων δολαρίων από τον γερμανικό γίγαντα αυτοκινήτων Volkswagen για την από κοινού ανάπτυξη EVs για την κινεζική αγορά  και αναμένεται να συμβάλει ώστε να περιοριστούν οι  ανησυχίες των επενδυτών για τις υποτονικές πωλήσεις εν μέσω εντεινόμεου ανταγωνισμού από τις εταιρείες Nio, BYD και Tesla .

Η Xpeng, η οποία έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης, δήλωσε ότι θα διερευνήσει συνεργασίες με την Didi για τη διαχείριση στόλου, το μάρκετινγκ, την ασφάλιση, τις εγκαταστάσεις φόρτισης, τη διεύρυνση των διεθνών δραστηριοτήτων τους.

Τι λέει το Bloomberg

«Η συνεργασία της Xpeng με τη μεγαλύτερη εταιρεία ride-hailing της Κίνας, την Didi, θα μπορούσε να επιτρέψει στην startup αυτοκινητοβιομηχανία να βελτιώσει τους αλγορίθμους αυτόνομης οδήγησης αξιοποιώντας εντατικά δεδομένα που παράγονται από τα οχήματα από την πλατφόρμα της Didi. Η βραχυπρόθεσμη πίεση του περιθωρίου κέρδους παραμένει, ωστόσο τα αυξανόμενα έσοδα από υπηρεσίες τεχνολογίας και η είσοδος σε μία μεγαλύτερη αγορά υπό ένα νέο εμπορικό σήμα μπορεί να στηρίξουν τα ετήσια κέρδη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας», σχολίασαν οι Joanna Chen & Steve Man

Για τη Didi, η συμφωνία σηματοδοτεί την απομάκρυνση από την επιχείρηση κατασκευής αυτοκινήτων, η οποία κάποτε θεωρούνταν πιθανός μοχλός ανάπτυξης για την εταιρεία.

Κινέζοι ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της Didi και της Xiaomi., έχουν προσπαθήσει να εισέλθουν στην ακμάζουσα αγορά των EV που απαιτεί κεφάλαια, με στοίχημα να κάνουν τα αυτοκίνητα πιο «έξυπνα», με αυτόνομη οδήγηση και άλλα εξατομικευμένα διαδραστικά χαρακτηριστικά. Ωστόσο, η ήδη υπερπλήρης αγορά έχει καταστήσει ακόμη πιο δύσκολη την απόκτηση άδειας κατασκευής.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Ξηρουχάκης (ΤΧΣ): «Ισχυρό ενδιαφέρον ξένων funds για τις ελληνικές τράπεζες»

Περιφέρεια Αττικής: Τελευταία ημέρα για 41 θέσεις εργασίας – Ποιους αφορά

Φουκουσίμα: «Εξαιρετικά λυπηρές» οι τηλεφωνικές κλήσεις από την Κίνα λέει το Τόκιο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ